1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Aankondigingen
Jeroen202020

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Volledige email block

Heel veel mensen waaronder ook ik worden lastig gevallen door spam.

Net als veel anderen ben ook ik een blokfilter gaan gebruiken.

Wat eigenlijk niet veel helpt, omdat er achter de @ steeds weer een ander adres staat of land.

Nu denk ik dat er wel een oplossing is, maar die heeft hulp nodig van ons allemaal.

Ik zat te denken aan een Email  server aanpassing .

Al hoe wel ik niet weet of het mogelijk is?

Ik denk dat er men er vanaf kan komen door alle mail te blokkeren die aan de klanten word verstuurd.

En dat dan de klanten op hun beurt aangeven welke verzender er wel door mag.

Dat wil dus zeggen dat de klanten aangeven welke ze wel kunnen krijgen, bijvoorbeeld @bol of @essent of @Ziggo .

Dat vergt wel meer van de mail server, maar zo worden de klanten niet meer lastig gevallen of veel minder snel.

Omdat die servers al bezet zijn.

En er voor de gene die de spam mails versturen er veel meer problemen komen als ze deze servers gaan gebruiken.

Het is maar een idee he......

Want het uit filteren kost ook veel server kracht.

Ik bedoel dat de server al niet meer hoeft te bepalen of het in de spamfolder moet of niet.

En op deze manier minder kost het minder kracht omdat de server alleen maar naar de vertrouwde adressen hoeft te kijken.

Dus de rollen omdraaien.

Dan moet de klant wel mee werken natuurlijk.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 13Oplossingen
  • 115Likes

Creer een folder, genaamd Gefilterd_DKIM

Ga daarna in Settings - Email - Regels, en maak een nieuwe regel aan "Dkim Fail"

De regel "Voorwaarde" is "Header" (selecteer uit het drop-down menu)

Die regel ziet er zo uit:

Hoot_Posthorn_0-1711456666075.png

In het naam veld verwijs je naar een header: (kopieer en plak)
Authentication-Results

De reguliere expressie moet je kopieren en plakken. deze is:

\s+.*dkim=fail.*

Als er een spam mail door de filters heen glipt, komt 'ie dit stuk grof geschut tegen, en zal het mailtje naar die "Gefilterd_Dkim" folder verplaatsen. Die gaat dan vollopen met spam.
PAS OP, zoals ik al zei, dit is onbehouwen grof geschut, er kunnen ook "echte" mailtjes tussen zitten.

Dus scan af en toe die Gefilterd_Dkim folder

Als je dan de "echte" mailtjes naar je inbox sleept, kun je de rest aanmerken als Spam, of naar je spam folder slepen

Groet van Hoot

Bekijk in context

5 Reacties 5
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78416Posts
  • 5307Oplossingen
  • 23391Likes

Voor iedere 1 goede mail in Postvak in, zijn er gemiddeld 6 spam mails op het internet, waarvan er nu al sowieso minstens 5 overduidelijke spam mails volledig geblokt worden en de rest in de spam map komt of in Postvak in.

Dus alle mails op een mailserver laten staan vergt heel veel meer ruimte en veel meer rekenkracht, als er databases moeten komen om b.v. 200-500 goede mailadressen aan te geven, per mailadres en dat voor ongeveer 18.000.000 emailadressen, wat door mag naar Postvak in en hoelang moeten dan die 6 spam van de 7 mails blijven staan op de mailserver?

De beste weg om de spamfilter te laten weten wat spam is, is de mails naar de spam map slepen of verplaatsen via IMAP of in de webmail, daar leert de huidige spamfilter van.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 6117Posts
  • 727Oplossingen
  • 2612Likes

Goedemiddag @Jeroen202020 

Heel tof om te zien hoe jij zo meedenkt in oplossingen rondom phishing/spam. Ik kan me voorstellen dat de ergenis hoog oploopt en je denkt in mogelijkheden.

Maar helaas kunnen we vrij weinig doen met de situatie. Met bijna 5 miljoen klanten op de teller, is er geen beginnen aan.

We kiezen er daarom bewust voor om onze @Ziggo.nl mailadressen nauwlettend in de gaten te houden door onze fraudedesk en met een aangescherpte spamfilter zoveel mogelijk er al uit te filteren.

Maar de internet criminelen worden steeds slimmer en kan niet alles worden gefilterd. Dat betekent niet dat we het laten varen, we zitten er nog steeds bovenop.

Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 13Oplossingen
  • 115Likes

Creer een folder, genaamd Gefilterd_DKIM

Ga daarna in Settings - Email - Regels, en maak een nieuwe regel aan "Dkim Fail"

De regel "Voorwaarde" is "Header" (selecteer uit het drop-down menu)

Die regel ziet er zo uit:

Hoot_Posthorn_0-1711456666075.png

In het naam veld verwijs je naar een header: (kopieer en plak)
Authentication-Results

De reguliere expressie moet je kopieren en plakken. deze is:

\s+.*dkim=fail.*

Als er een spam mail door de filters heen glipt, komt 'ie dit stuk grof geschut tegen, en zal het mailtje naar die "Gefilterd_Dkim" folder verplaatsen. Die gaat dan vollopen met spam.
PAS OP, zoals ik al zei, dit is onbehouwen grof geschut, er kunnen ook "echte" mailtjes tussen zitten.

Dus scan af en toe die Gefilterd_Dkim folder

Als je dan de "echte" mailtjes naar je inbox sleept, kun je de rest aanmerken als Spam, of naar je spam folder slepen

Groet van Hoot

Jeroen202020
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb deze instelling even ingevuld.

Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt voor de reactie.

Ik had eerder nooit geen spam op mijn hoofd mail adres.

En ik stuurde altijd mijn mail door naar een account dat ik eigenlijk altijd gebruik.

Maar ik kreeg op eens steeds een melding dat mijn account geblokkeerd werd door Ziggo, omdat er veel spam mail naar mijn reguliere adres werd verstuurd.

Ik had er nooit last van maar zins dit jaar is het begonnen.

En ik hoor het ook van kennissen en vrienden die bij ander providers zitten , die hebben dus het zelfde probleem.

Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 13Oplossingen
  • 115Likes

@Jeroen202020Klopt, het is een wereld-wijd probleem. Geopolitiek (zoals steun aan Oekraine) heeft effect op dit soort zaken. Rusland, China, Noord Korea e.d. hebben imposante organisaties die zich met "onvriendelijkheid" op het internet bezighouden naast het rapalje dat zich hiermee bezig houdt uit winstbejag.

Updates van je operating systeem en aanvullende anti-virus tooling zijn meer dan ooit belangrijk.

Groet van Hoot