1
Vraag
2
Reacties
George2

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Voip telefoonboek

Ik heb een Gigaset N510 IP Pro met S700H dects geinstalleerd.

Op de centrale heb ik namen in een telefoonboek gezet.

Wanneer er een extern gesprek binnen komt, wordt de naam uit het telefoonboek niet getoond.

Weet iemand waar dit aan ligt?

 

Registratie geprobeerd op 5060 en 5080, maakt geen verschil.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Dave! 

Verwijzen naar Ziggo.nl heeft in dit geval geen zin. De Gigaset N510 IP PRO is geen ATA; heeft geen aansluiting voor een analoge telefoonlijn. De N510 IP PRO kan alleen met VoIP werken.

 

@George2 

Hier een link naar waar je handleidingen (korte en uitgebreide versie) bij Gigaset in diverse talen (incl. Nederlands) kan downloaden.

Hoewel de gebruiksaanwijzing aangeeft dat je o.a. online telefoonboeken en eventueel een online privé telefoonboek kan raadplegen hoeft dit m.i. niet te beteken dat deze info meegestuurd wordt naar de handsets als die overgaat. Mogelijk kan jouw provider / leverancier hier uitsluitsel over geven.

 

Bij mijn S800H en S810H handsets is de telefoonlijst in elke handset in principe afzonderlijk per handset. Wel kan ik nummers of de hele handset telefoonlijst oversturen naar één of alle handset die verbonden zijn met hetzelfde basisstation. Alleen als een nummer bekend is in het telefoonboek van de handset zelf, kan de naam weergegeven worden. Gigaset heeft ook een tool (QuickSync) beschikbaar waarmee je niet alleen de firmware van de handsets kan bijwerken maar ook telefoonboek-gegevens kan in- en exporteren van een naar een handset. Zie link. Zoek onder software naar naar "Quick Sync".

 

 

Bekijk in context

3 Reacties 3
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Als ik lees krijg ik mooi Gigaset N510 IP Pro PDF File  hier te zien, misschien staat er in de telefoon een optie dat telefoonnummers nog afgeschermd staan. Of je moet even in loggen op www.ziggo.nl daarna ga je naar Mijn Ziggo in de Linker boven hoek, kies dan Producten en daarna tabblad Telefonie. Kijk of u daar de instellingen kan aanpassen. En anders even in de Gigaset zelf kijken of afgescherm aanstaat, dit kan je testen als je mobiel belt naar Gigaset (niet opnemen) en andersom Gigaset naar mobiel. Of kijk de instelling van S700H dects even na voor afgeschermd, desnoods kan je handmatig invoeren.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Dave! 

Verwijzen naar Ziggo.nl heeft in dit geval geen zin. De Gigaset N510 IP PRO is geen ATA; heeft geen aansluiting voor een analoge telefoonlijn. De N510 IP PRO kan alleen met VoIP werken.

 

@George2 

Hier een link naar waar je handleidingen (korte en uitgebreide versie) bij Gigaset in diverse talen (incl. Nederlands) kan downloaden.

Hoewel de gebruiksaanwijzing aangeeft dat je o.a. online telefoonboeken en eventueel een online privé telefoonboek kan raadplegen hoeft dit m.i. niet te beteken dat deze info meegestuurd wordt naar de handsets als die overgaat. Mogelijk kan jouw provider / leverancier hier uitsluitsel over geven.

 

Bij mijn S800H en S810H handsets is de telefoonlijst in elke handset in principe afzonderlijk per handset. Wel kan ik nummers of de hele handset telefoonlijst oversturen naar één of alle handset die verbonden zijn met hetzelfde basisstation. Alleen als een nummer bekend is in het telefoonboek van de handset zelf, kan de naam weergegeven worden. Gigaset heeft ook een tool (QuickSync) beschikbaar waarmee je niet alleen de firmware van de handsets kan bijwerken maar ook telefoonboek-gegevens kan in- en exporteren van een naar een handset. Zie link. Zoek onder software naar naar "Quick Sync".

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Blij dat we jou hebben @DennyW  weer stukje duidelijker en dan weten hoe en wat.

 

Dank je wel 😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic