Geachte mensen,
Wij zijn een radiostation en gebruiken al jaren een voip systeem waarbij mensen naar de computer worden doorgeschakeld om ze in de uitzending te halen.
Nu heb ik sinds vrijdag 14 april een nieuwe modem gekregen een smart wifi.
Nu kan er niet meer doorgeschakeld worden als mijn pc op de lan aangeslpten is, maar wel werkt het als mijn pc op de wifi zit.
Maar ja dan heb ik een trage internet omdat de modem ver weg staat van de studio.
Op mijn vorige modem werkt het nog steeds
Iemand enig idee?
Groeten
Erwin Vsser
Radio NoordZij
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor de moeite.
Voor nu hebben we mijn oude modem weer terug geplaatst en heeft Ziggo deze geactiveerd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
zitten er nog switchen of access points etc tussen de pc en het modem ?
Ja die zit er tussen
Er zit een switch tussen.
Het gekke is dat als ik mijn pc op de wifi zet dat het dan wel werkt.
heb je ook al geprobeerd de pc en telefoon/apparaat rechtstreeks via utp met het modem te verbinden ?
De telefoons werken allemaal prima. Ook verbonden met de switch. Alleen om mensen in de uitzending te krijgen schakelen we ze door naar de pc waar Bria4 op staat.
Alleen Bria reageert met opnemen alleen als de pc op wifi zit.
Bellen met de pc (Bria4) werkt ook.
vreemd probleem,
kun je de configuratie nog eens nakijken,
en heb je het ook al eens geprobeerd met de firewall van het modem uit ?
daarna de firewall natuurlijk wel weer aanzetten,
om welke type smartwifi modem gaat het de witte of zwarte ?
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de zwarte smart wifi en heb al van alles geprobeerd.
Het is zo vreemd dat het wel werkt als ik mijn pc op de wifi zet.
Telefoons werken prima.
Heb het zelfs op een andere pc geprobeerd maar het zelfde probleem.
Het zit hem dus toch in de modem.
het lijkt er idd op dat het probleem in het modem zit,
een moderator komt binnen enkele werkdagen langs het topic
Bedankt voor de moeite.
Voor nu hebben we mijn oude modem weer terug geplaatst en heeft Ziggo deze geactiveerd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.