1
Vraag
2
Reacties
AnnieB

Level 5
  • 70Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

Vodafone mobiele wifirouter - SIMkaart niet te plaatsen.

Hallo,

 

Wij hebben de zakelijke aanbieding gekregen van Ziggo Next mini:
https://www.ziggo.nl/zakelijk/xtra/wifibackup


Ontvangen en aangesloten, prima!

We krijgen er echter ook wifi Back-up (simkaart met datategoed) bij, zodat we een extra netwerkje hebben op Vodafone, indien er een storing is, dan kunnen we tijdelijk daar op internetten. Zie screenshot a.u.b.

Probleem is, dat we die simkaart voor geen meter in die geleverde wifi-router krijgen.


We vinden ook geen review op YouTube specifiek voor deze wifirouter, maar gelijkaardige zoals deze (https://youtu.be/rTFFrJjAzec?t=26)  zie je ze de simkaart er makkelijk onder schuiven of zie je dat er een klepje is dat ze omhoog kunnen trekken  (https://youtu.be/u_1Z-6Gbieo?t=246), de simkaart eronder leggen en dan weer dichtklappen. Dat lijkt hier allemaal niet te kunnen.

Deze hebben we in de webshop van Ziggo erbij besteld:

https://randapparatuur.ziggo.nl/wifibackupzakelijk/details/38165

Iemand enig idee wat wij hier fout zouden kunnen doen of tips om deze simkaart er toch in te krijgen?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt erop dat je het frame rechts op de foto nodig hebt, om van de nano-SIM een micro-SIM te maken, dus het 'middelste' formaat. Dan moet je de SIM onder de metalen beugel door kunnen schuiven, met de contactpunten naar beneden en de afgeronde hoek naar buiten de behuizing wijzend.

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Duidelijk, kun je de metalen beugel ook niet verschuiven en dan openklappen?

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dit is een klant-helpt-klant forum voor particuliere klanten. Ik kan u alleen maar verwijzen naar de zakelijke helpdesk. Maar mogelijk weet @Evert  meer.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt erop dat je het frame rechts op de foto nodig hebt, om van de nano-SIM een micro-SIM te maken, dus het 'middelste' formaat. Dan moet je de SIM onder de metalen beugel door kunnen schuiven, met de contactpunten naar beneden en de afgeronde hoek naar buiten de behuizing wijzend.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Dit is een klant-helpt-klant forum voor particuliere klanten. Ik kan u alleen maar verwijzen naar de zakelijke helpdesk. Maar mogelijk weet @Evert  meer.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Ik vermoed dat @tobiastheebe gelijk heeft! Het metalen beugeltje kan in ieder geval niet omhoog gehaald worden, dus de simkaart moet erin door te schuiven en het lijkt er inderdaad op dat de micro-SIM zou moeten passen.
De simkaart moet er vanaf de stickerzijde ingeschoven worden met de chip naar beneden gericht en het hapje eruit moet aan de linkerkant zitten.

AnnieB
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

@Jan F. 
Is inderdaad een zakelijke aanbieding in dit geval, maar denk dat ook particuliere gebruikers wel van soortgelijke wifirouter gebruik kunnen maken, dacht je weet nooit dat er een tip binnen komt die helpt.
Kan altijd nog via de zakelijke helpdesk navragen.

 

AnnieB
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

@tobiastheebe 
Bedankt, maar dat lukt dus maar niet. Die beugel zit zo strak, dat ik bang ben de simkaart te beschadigen als ik forceer, laat staan dat ik de simkaart er dan nog uit ga krijgen. Er lijkt iets niet te kloppen....

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De beugel beweegt inderdaad niet, de bedoeling is dat je de SIM eronder schuift.

AnnieB
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

@Evert 
Ja, dat lukt dus niet. 🤔

 

Het is ook zo dat het gedeelte waar de simkaart in moet schuiven, lager ligt dan de rest.
Je begint dus al met het feit dat simkaart niet plat ligt voor je het er in kunt schuiven, maar het komt dus schuin naar toe, zie screenshot a.u.b.

Op mijn screenshot is het alleen nog het kadertje, maar zo zie je waar we tegenaan lopen, hoop ik..

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Duidelijk, kun je de metalen beugel ook niet verschuiven en dan openklappen?

AnnieB
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

OMG, ja door lichtjes drukken en dan schuiven, gaat eindelijk een klepje open pffew!
Je wil niet weten hoelang we hier al zitten te proberen.😳

Super dank voor je meedenken!

De sim zit er nu in, nu nog aan de praat krijgen.

Router is nu via mijn PC aan het opladen.

 

Volgens de handleiding moet ik dan de aan/uit knop ingedrukt houden.

Dan gaan alle lampjes blauw branden.

 

Ik zie nu mobiele hotspot rechts onderaan en lijk daarop te kunnen internetten.

Daar zouden meerdere apparaten op moeten kunnen werken dacht ik gelezen te hebben.

 

Dat nu nog maar uitvogelen haha

AnnieB
Topicstarter
Level 5
  • 70Posts
  • 2Oplossingen
  • 35Likes

Ja, gelukt verbonden top!

@tobiastheebe super bedankt voor je hulp!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat het is gelukt en graag gedaan.

Fvdgeest

Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

Topic alweer anderhalf jaar oud, maar ik zat er ook mee te worstelen vandaag… en heb dus het klemmetje afgebroken grrrrrr 😖 Afijn ik krijg een nieuwe en ga eens kijken of het nu lukt met deze tips!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic