Vraag
Reacties
Oplossing
Lissynielen
Level 1

Vms camera app werkt niet meer met nieuw modem

Hallo, ik heb een nieuw modem/connectbox ontvangen van ziggo. Alles werkt goed behalve mijn beveiligingscamera app. De app heet Ivms-4500.

Bij apparaat instellingen staat het volgende:

modus registratie: ip/domain

Ip adres: nieuwe ip is ingevoerd

Poort: 8000

Wat moet ik in het modem of app instellen zodat ik verbinding krijg?

Ziggo klantenservice kon mij niet helpen en verwijst mij hier.

Hopelijk hebben jullie de oplossing.

Mvg lissy nielen

 

 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lindo
Level 2

Beste allen, 

camara werkt bij mij weer na het opnieuw opstarten van de modem. Probleem opgelost.

Bekijk in context

12 Reacties 12
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Om binnen het LAN (dus binnenshuis) te kunnen verbinden met de camera zijn geen verdere instellingen nodig. Wil je ook buitenshuis verbinding kunnen maken, dan is port forwarding nodig.

 

Kun je aangeven wat je wensen zijn en waar je tegenaan loopt?

0 Kudos
Lissynielen
Level 1
Topicstarter

Als ik op de wifi zit heb ik ook geen verbinding.

Graag wil ik ook buiten de wifi (buitenhuis) verbinding maken.

Ik heb inderdaad bij de poort instellingen in het modem gekeken maar helaas is het mij niet gelukt.

Hopelijk heb je tips.

Mvg lissy

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Als de camera binnen het LAN ook niet bereikbaar is, dan ligt het probleem niet bij port forwarding.

 

Gaat het om een camera van Hikvision? Welk type? Gebruik je naast de camera ook een recorder (DVR/NVR)?

 

Kun je de camera/DVR/NVR ook niet via de webinterface bereiken (IP-adres invoeren in browser)? Weet je zeker dat je het juiste IP-adres gebruikt? De camera/DVR/NVR moet met IP-adres zichtbaar zijn op de pagina 'Verbonden apparaten' van het modem.

0 Kudos
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Lissynielen, welkom hier!

Laten we ervoor zorgen dat ook jouw beveiligingscamera up and running is in combinatie met je nieuwe modem. Na het laatste bericht van @tobiastheebe hebben we je niet meer gezien. Werkt alles inmiddels naar behoren? Zo niet, dan horen we het graag en zien we de antwoorden op de gestelde vragen graag tegemoet. 

0 Kudos
Lindo
Level 2

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds ik de nieuwe modem heb ontvangen. Ik hoop dat ik geholpen kan worden. Met de Giga werkte de app naar behoren en kon ik camerabeelden zien. Sinds de nieuwe modem kan ik niet verbinden. 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Lindo Door het vervangen van de modemrouter heeft de camera/DVR een nieuw IP-adres ontvangen, tenzij je een statisch IP-adres hebt ingesteld op de camera/DVR. Heb je het IP-adres al bijgewerkt in de app? Kun je anders de eerder gestelde vragen in dit topic beantwoorden?

0 Kudos
Lindo
Level 2

Hoi Tobias, bedankt voor je snelle reactie. Ik heb idd al het IP-adres bijgewerkt. Maar dat is helaas niet de oplossing geweest. Ik zal morgen de overige vragen nalopen en hier op terug komen. 

0 Kudos
puppie
Level 17

@Lissynielen is jouw probleem met de camera opgelost.?
Zo ja wat was de oplossing?

 

0 Kudos
Lindo
Level 2

Beste allen, 

camara werkt bij mij weer na het opnieuw opstarten van de modem. Probleem opgelost.

Frans17
Level 1

Router en camera ( hikvision recorder) gelijktijdig opnieuw opstarten.

0 Kudos
Frans17
Level 1

Beiden gelijktijdig opnieuw opstarten. Dus ook de Hikvision recorder.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

@Frans17 Je reageert op een topic van december 2022.