1
Vraag
2
Reacties
Schoonzoon1

Level 3
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Virusscanner activeren

Hallo, we hebben toch ook een gratis virusscanner gekregen bij ons abonnement? Of heb ik dat nu helemaal mis.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5786Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Schoonzoon1

 

We zijn inmiddels een weekendje verder. Ik ben erg benieuwd of het inmiddels is gelukt om Safe Online te installeren met behulp van @Steefb zijn tips.

Het klopt inderdaad wat hij aangeeft dat een ander antivirus programma de installatie blokkeert. 

Laat je ons weten of het nu is gelukt?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Schoonzoon1
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Geprobeerd maar mijn laptop blokkeerd. Ik krijg het niet voor mekaar.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Heb je ooit een andere virusscanner gehad?

Verwijder deze dan geheel met de tool van die virusscanner.

Schoonzoon1
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Houd die hem tegen dan?

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

 

Beheer je virusscanner: 6 slimme tips | Apps & Software | Computer!Totaal (computertotaal.nl)

 

Tip 01: Oude versie verwijderen

 

Heb je net gekozen voor een nieuwe virusscanner, dan moet je eerst de oude versie volledig verwijderen. Normaal gesproken verwijder je software netjes via het Configuratiescherm. Helaas blijkt in de praktijk dat er bij virusscanners dan meestal resten in Windows en het register achterblijven. Vervelend, want dit kost opslagruimte en mogelijk vertragen de restanten zelfs je systeem. Ga daarom zorgvuldig te werk.

 

Stap je over naar een ander merk? Dan kun je het beste een speciaal verwijderprogramma van de betreffende softwareontwikkelaar gebruiken. Typ in Google de naam van het antiviruspakket dat je wil wissen, gevolgd door de zoekterm 'removal tool'. Probeer de downloadpagina van het schoonmaakprogramma te vinden, maar pas daarbij op voor valse downloadlinks en bezoek alleen de officiële website van de softwarefabrikant. Je voert het exe-bestand op eigen risico uit om alle bestanden van de virusscanner weg te gooien. Daarna kun je het nieuwe antiviruspakket installeren.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5786Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemorgen @Schoonzoon1

 

We zijn inmiddels een weekendje verder. Ik ben erg benieuwd of het inmiddels is gelukt om Safe Online te installeren met behulp van @Steefb zijn tips.

Het klopt inderdaad wat hij aangeeft dat een ander antivirus programma de installatie blokkeert. 

Laat je ons weten of het nu is gelukt?

Schoonzoon1
Topicstarter
Level 3
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee nog niet gelukt. Ik ben niet zo heel handig. Kan je het in Jip en Janneke taal vertellen wat ik moet doen?

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5786Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Op onze website vind je een stappenplan hoe je Safe Online kan verwijderen. Als het om een ander anti virus programma gaat, heb ik daar geen instructies voor.

Wellicht als je hier laat weten welk programma je hebt, dat onze leden je support kunnen bieden. @Schoonzoon1

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic