1
Vraag
2
Reacties
Prida

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Virusscanner Ziggo Safe Online ziet bestand onterecht als virus

Ik heb een virusscanner van ziggo op mijn laptop. Normaal geen problemen, maar de laatste tijd dan kan ik een programma niet meer gebruiken omdat de scanner opeens een DLL bestand als een virus ziet. Hij verwijderd het bestand en ik kan mijn programma niet meer gebruiken. Ik moet het dan weer opnieuw installeren. Het is een legaal betaald programma wat ik gebruik en heb er nooit last van gehad, sinds 1,5 week nu. Wat kan hieraan gedaan worden? Kan het virus programma tijdelijk uitgezet worden als ik mijn programma wil gebruiken of kan het betreffende DLL bestand als veilig aangemerkt worden in het virusprogramma? Zo ja, hoe doe ik dat?
Alvast bedankt voor de reacties
grt.
Dave
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi Dave, welkom op onze Community. Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar het programma/bestand wat deze problemen geeft, of wordt dat te persoonlijk?

Je kunt zogenaamde 'false positives' melden via F-Secure (de ontwikkelaar van onze internetbeveiliging).

Ik kan vanaf hier met geen mogelijkheid zeggen of het inderdaad een 'false positive' betreft of dat er werkelijk een virus-infectie in het bestand zit. Mocht je ervan overtuigd zijn dat het geen kwaadaardig bestand is kun je deze uitsluiten van scans, check deze pagina.

Bekijk in context

1 Reactie 1
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hoi Dave, welkom op onze Community. Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar het programma/bestand wat deze problemen geeft, of wordt dat te persoonlijk?

Je kunt zogenaamde 'false positives' melden via F-Secure (de ontwikkelaar van onze internetbeveiliging).

Ik kan vanaf hier met geen mogelijkheid zeggen of het inderdaad een 'false positive' betreft of dat er werkelijk een virus-infectie in het bestand zit. Mocht je ervan overtuigd zijn dat het geen kwaadaardig bestand is kun je deze uitsluiten van scans, check deze pagina.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic