Alles over het nieuwe zwarte SmartWifi modem
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Recent krijg ik als ik documenten die als bijlage aan mails zijn toegevoegd en vanuit bv We Transfer probeer te downloaden altijd het bericht dat dit niet mogelijk is door de virusscanner (Couldn't download - virus scan failed).
Ik heb de Ziggo virusscan, maar in de instellingen vind ik niets dat dit zou kunnen veroorzaken.
Enige tijd geleden heb ik (stom!) 'foute' mail geopend en daarna meerdere keren de virusscan handmatig gedraaid en deze geeft aan dat er geen bedreiging is. Tot nu toe heb ik ook verder geen gevolgen hiervan kunnen ontdekken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Weet je zeker dat deze melding van ''safe online'' komt? En niet van je mail programma?
Antivirussen blokkeren steeds vaker en te snel bepaalde verbindingen en bijlagen in b.v. de mail.
Daarom gebruik ik al sinds 2006 Defender, ook op 200+ Windows computers die ik in onderhoud had, eerder onder andere Microsoft namen en sindsdien geen blokkeringen meer gezien en belangrijker, ook geen virussen en malware en vrijwel geen / geen vertraging van de computer.
Defender kijkt in het geheugen wat er gebeurt en blokt dan als er iets misgaat en vraagt wat je ermee wil.
Verwijder Ziggo Safe Online eens om te proberen wat er gebeurt, Defender neemt vanzelf de beveiliging van je computer over.
Hallo Bert, bedankt voor je reactie. Verzorgt Defender ook een goede beveiliging van banktransacties? Ik gebruik Ziggo beveiliging ook op Iphone en daar gebruik ik bank apps en ik log regelmatig in op bank op laptop.
@Lucy22 "Verzorgt Defender ook een goede beveiliging van banktransacties?"
De banken hebben zelf beveiligingen in hun systeem zitten, die allerlei zaken controleert in de verbinding, zoals omleidingen en vreemde instructies.
Defender kijkt continu mee of er geen onverwacht vreemde instructies onder water zijn en vreemde verbindingen daarnaast opgebouwd worden en zal blokken als er iets vreemds gebeurd, maar geeft geen signaal als alles goed is en daar moet je even aan wennen.
Ik heb voor alle betalingsvormen zelf een link op mijn Bureaublad gemaakt en ik klik op geen 1 link in een mail.
Vanaf 2006 heb ik hier bankverbindingen met Paypal / ING / Rabobank / ICS en nog nooit problemen ervaren.
Als er problemen zouden zijn met Defender wat banken betreft, dan zouden de ICT forums direct vollopen met waarschuwingen en de pers zou dat overnemen in hun berichtgeving.
Helaas, ik heb mijn laptop verwijderd uit de Ziggo Safe Online, maar de boodschap blijft verschijnen. Ook al eens opnieuw opgestart, maar dat helpt niet.
Heb je Ziggo Safe online ook verwijderd van je computer?
Zo niet, dat kan in Windows Instellingen => Apps
Ziggo Safe Online verwijderd, maar krijg nog steeds dezelfde boodschap bij downloaden
Nog steeds (Couldn't download - virus scan failed) ???
@Lucy22 Dat zou het probleem sowieso niet opgelost hebben. Dit is alleen maar het verwijderen van een licentie die aan een apparaat is toegekend.
Misschien een idee om windows Defender tijdelijk uit te schakelen en vergeet ook Smartscreen filter niet.
Ook al een andere browser geprobeerd om uit te sluiten dat het probleem niet in een browser zit?
https://www.f-secure.com/nl/home/support/tools
Op bovenstaande pagina zijn tooltjes te vinden om de virusscanner te verwijderen en het verwijderen niet volledig gebeurt. Kies hierbij voor het verwijderprogramma voor windows.
@Lucy22 Hier wordt alles beschreven om SafeOnline te verwijderen
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/safe-online-verwijderen#/
Goedemorgen @Lucy22 en een warm welkom op de Community,
Goed dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum voor het stellen van je vraag! Zo te lezen heb je door de hier aanwezige experts al een boel tips gekregen. Is het aan de hand van deze tips al gelukt om het probleem op te lossen?
Intussen heb ik Ziggo Safe Online helemaal verwijderd, maar nog steeds kan ik niets downloaden en krijg ik dezelfde boodschap. De oplossing om een andere browser te proberen (ik heb geprobeerd om Firefox te downloaden) te proberen lukt hierdoor ook niet, want die kan ik niet downloaden....
Weet je zeker dat deze melding van ''safe online'' komt? En niet van je mail programma?
Geen idee waar deze melding vandaan komt. Ook downloaden van internet (bv Firefox) lukt niet
Probeer eens MS safety-scanner om eventuele malware en andere ongerechtigheden te verwijderen.
Helaas lukt dit ook niet; weer dezelfde boodschap dat downloaden niet lukt
Welk apparaat gebruik je en welk OS? Vergeet de virusscanner. Ik denk dat het daar niet aan ligt.
Ik gebruik een HP laptop met MS
Windows 10 of 11?
met Windows 11
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Update: 21 september 2023 13:25 door Ziggo Vanaf 19 september zijn alle Sagemcom F3896LG modems (SmartWifi Giga modem zwart) voorzien met de nieuwste firmware. Lees hier alles over de update. Ons zwar...