T_time

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Xecurity X-One Deurbelset wil niet meer verbinden via wifi

Beste,
Voor 1-2-2023 was hij ook af-en-toe offline. Ging het dan weer spontaan doen.
Nu heb ik een nieuwe set-up uitgevoerd omdat hij offline bleef. Ik doorloop alle stappen zoals aangegeven in de handleiding. Als ik bij de QR-code uitkom (na het invoeren van mijn Wifi naam en wachtwoord) om te koppelen duurt dat mega-lang. Uiteindelijk heeft de video-deurbel die wel een paar keer herkent. Verder dan dat komt hij niet. Volgens de video-deurbel vindt of herkent hij de Wifi router niet.
Wat is er veranderd per 1-2-2023 in mijn Wifi verbinding?! TV, telefoon en computer verbindingen werken wel goed. 
Mijn video deurbel ondersteund alleen 2.4 GHz. Dus geen 5 Ghz. Kan het daarmee te maken hebben?
Graag hulp en een eenvoudig en duidelijk antwoord.
Bedankt!

 

-Video deurbel: Xecurity X-One Deurbelset - HD WiFi Video Deurbel Draadloos met Camera
                            Sinds 20-2-2022
                            Aiwit app

Mijn Ziggo pakket: Internet complete: 350Mbps download (volgens check: 288,9Mbps)
                                                                    35Mbps upload.       (volgens check: 25,4Mbps)

 

5 Reacties 5
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Het kan inderdaad ermee te maken hebben dat je deurbel alleen 2.4 GHz ondersteund.

Sommige apparaten hebben er moeite mee als het SSID van 2.4Ghz en 5Ghz hetzelfde is en dat kan dan mogelijk tot dit soort dingen leiden.

 

Om zeker hiervan te zijn kun je het beste proberen het wifi signaal te scheiden door het SSID een andere naam te geven. Het wachtwoord mag gewoon hetzelfde blijven.

Log daarvoor in je wifi router in, en wijzig het ssid bijv. door er -5G achter te zetten. Als het nu bijv. wifithuis heet, maak er dan wifithuis-5g van (ik noem maar iets) zodat je het gemakkelijk kunt herkennen.

 

Om dan de verbinding met de telefoon weer in te stellen (als het dat dan al niet automatisch doet), maak dan eerst verbinding met je telefoon middels het 2.4 GHz netwerk en stel van daaruit via de app je deurbel in.

Als die eenmaal eer verbinding heeft, dan kun je de telefoon weer op 5 GHz zetten.

 

Let er wel op dat je voldoende wifi bereik hebt bij de deurbel, want ook te weinig bereik of storing van teveel wifi signalen in de buurt kan tot verlies van verbinding leiden. Soms helpt dan het nemen van een ander kanaal.

T_time
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie, Richard! Het had idd te maken met dat mijn modem zowel is ingesteld op 5 als 2.4 Ghz. Ik heb Ziggo hierover gebeld. Een superaardige Ziggo medewerker, Amir heeft mij geholpen door 5 Ghz uit te schakelen. Daarna lukte de set-up van de video-deurbel in 1 keer! Hij heeft mij later teruggebeld en 5 Ghz weer ingeschakeld. De videodeurbel blijft het goed doen.

Helaas gaat alleen de bel in de woonkamer niet meer over. Als er gebeld wordt knippert er alleen een blauw lampje (zie bijgevoegde foto). Als iemand daar nog een oplossing voor heeft heel graag!

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Het kan zijn dat je die externe deurbel opnieuw moet koppelen.

Denk er aan dat het probleem wel weer kan terugkomen als het SSID van die 5 GHZ weer hetzelfde is. Maar dan weet je nu alvast een oplossing voor als dat gebeurt, dan kun je die SSID wijzigen.

 

Externe bel even opnieuw configureren of koppelen lijkt me.

T_time
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je. Opnieuw koppelen heb ik geprobeerd helaas zonder resultaat. Hopelijk heeft de verkoper/klantenservice van dit apparaat hier een oplossing voor.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @T_time,

Heb je inmiddels contact kunnen leggen met de verkoper of fabrikant van de deurbel en is daar al wat uitgekomen? 

Uitgelicht topic