Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Lo123456
Level 2

Viaplay verbinding wifi technische problemen

hi! ik heb een probleem met inloggen bij Viaplay digitaal. Ik krijg een technische storing zodra ik op mijn thuiswifinetwerk zit en kan niet inloggen op mijn laptop en telefoon. Als ik switch naar 5G of ergens anders op een wifi netwerk zit werkt het wel. Dit is zowel op mijn telefoon als mijn laptop hetzelfde probleem, in verschillende browers. Viaplay heeft mij naar Ziggo omdat het aan mijn Wifi moet liggen. Op mijn telefoon krijg ik de melding 'technische storing', op mijn laptop dat de gebruikersnaam en het wachtwoord niet klopt. Maar dit is zo; want zodra ik switch naar een ander wifi netwerk werkt het gewoon. 

0 Kudos
Oplossing
Uitgelicht
josbreev
Level 2

Hi Alex,

 

Het probleem is opgelost. 

Zaterdag heb ik heb ik al mijn apparaten in het netwerk een reset/herstart gegeven. Eerste keer geen succes, tweede keer werkte het wel.

 

Omdat het ineens een onverklaarbaar probleem lijkt te zijn, ben ik toch nog eens verder gaan zoeken in mijn netwerk. 

 

Oplossing is niet Ziggo gerelateerd maar wellicht wel goed om te weten voor andere gebruikers. 

In mijn netwerk maak ik gebruik van een ad-blocker: Pi-Hole

Het blijkt dat viaplay sinds kort gebruikt maakt van *split.io, na het whitelisten in pi-hole hiervan is het inlog probleem verholpen. 

 

 

 

 

2 Kudos
Ga naar reactie
39 Reacties 39
Meldingen
Aan Uit
RoWi.
Level 20

@Denise Kunst dus je logt in met een 4G data verbinding, daarna zet je wifi aan, en stream je vrolijk verder, heb je dan ook de data verbinding echt uit staan? Mogelijk dat de app ongemerkt toch de data verbinding blijft gebruiken. In ieder geval voor de techneuten bij Ziggo een nuttige aanvulling.

0 Kudos
Denise Kunst
Level 2

Ik vind het ook erg apart. Maar ik stream echt via wifi. Om het te controleren had ik het mobiele datagebruik uitgezet en dan gaat de uitzending gewoon door. 

efok
Level 17

Viaplay lijkt geen gebruik van IPv6 te maken. Dan blijft bij DS-Lite een issue met het "gedeelde"IPv4 adres over. Mogelijk accepteert viaplay niet heel veel logins vanaf eenzelfde IP?

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Dat zou dan enkel voor de authenticatie server spelen, als ik deze twee gevallen goed beoordeel.

efok
Level 17

ja exact, maar ik heb geen viaplay, dus ik weet niet exact hoe de authenticatie in zijn werk gaat.

RoWi.
Level 20

@efok  schreef:

ja exact, maar ik heb geen viaplay, dus ik weet niet exact hoe de authenticatie in zijn werk gaat.


Ik wel maar durf daar geen uitspraak over te doen. Dit zou dan toch bij meer Ziggo klanten voor problemen kunnen zorgen. Ik verwacht niet dat het iets uit mag maken of een klant Viaplay via Ziggo heeft besteld of direct bij de bron. 

Er mogen maar twee accounts/streams per abonnement tegelijk kijken, dat opvangen bij het inloggen en dan het "gedeelde" ipv4 adres meenemen in de afweging klinkt als een plausibele verklaring.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Lo123456 en @Denise Kunst 

Het lijkt er sterk op dat het inderdaad aan de Ziggo kant fout gaat. Jullie beiden zullen een IPv4 only adres nodig hebben zie ook dit topic. Wellicht kan een moderator dit dan ook voor jullie veranderen.

0 Kudos
Lo123456
Level 2
Topicstarter

Oh top! Wie kan dat voor mij aanpassen? Dank!

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Een van de dienstdoende  moderatoren zal dit topic wel oppakken.

@anoniemforum kan jij dit onder de aandacht brengen?

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Lo123456

 

Ik heb het zojuist voor je aangepast! Je modem start opnieuw op, waarna de nieuwe configuratie is ingeladen. Houd ons de op hoogte!

0 Kudos
Ga naar reactie
Lo123456
Level 2
Topicstarter

Het werkt weer, bedankt!!!

RoWi.
Level 20

Nu @Denise Kunst  nog 😉

0 Kudos
Denise Kunst
Level 2

Ja! Dank jullie wel!!!

Viaplay werkt weer zoals het hoort! 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Super @Lo123456 !

 

@Denise Kunst - Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij jouw account is nog geen aanpassing gedaan 😅 Superfijn natuurlijk dat het werkt! Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, horen we het graag!

0 Kudos
Denise Kunst
Level 2

@Alex   Dan weet ik inderdaad niet wat er veranderd is, maar het werkt nu wel 😂

In ieder geval bedankt voor het meedenken en meekijken!

 

RoWi.
Level 20

@Alex  schreef:

Super @Lo123456 !

 

@Denise Kunst- Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij jouw account is nog geen aanpassing gedaan 😅 Superfijn natuurlijk dat het werkt! Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, horen we het graag!


Bijzonder. Geen buren ingelogd 🤫 of zijn de vraagstellers toevallig buren.

josbreev
Level 2

Kunnen jullie e.e.a. bij mij ook iets checken/aanpassen?

 

Met het Ziggo netwerk kan ik niet inloggen. Zodra ik mijn wifi eraf haal en verder ga op 4g kan ik wel inloggen. 

Screenshot_20220507-125306.jpg

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @josbreev,

 

Voordat ik aan de slag ga; ik zie dat je na je bericht ook nog contact hebt gehad met collega's. Is daar nog iets uitgekomen of is de situatie onveranderd? Ik zie tevens dat je modem in Bridge staat, dus weet nog niet zeker of hetzelfde bij jou gaat helpen.

0 Kudos
josbreev
Level 2

Hi Alex,

 

Het probleem is opgelost. 

Zaterdag heb ik heb ik al mijn apparaten in het netwerk een reset/herstart gegeven. Eerste keer geen succes, tweede keer werkte het wel.

 

Omdat het ineens een onverklaarbaar probleem lijkt te zijn, ben ik toch nog eens verder gaan zoeken in mijn netwerk. 

 

Oplossing is niet Ziggo gerelateerd maar wellicht wel goed om te weten voor andere gebruikers. 

In mijn netwerk maak ik gebruik van een ad-blocker: Pi-Hole

Het blijkt dat viaplay sinds kort gebruikt maakt van *split.io, na het whitelisten in pi-hole hiervan is het inlog probleem verholpen. 

 

 

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ah super! Mooi dat het weer werkt en vooral ook dat je hier nog de oplossing deelt. Ik heb hem als uitgelichte reactie erbij geplaatst, hopelijk hebben anderen hier ook wat aan 🙂

0 Kudos