hi! ik heb een probleem met inloggen bij Viaplay digitaal. Ik krijg een technische storing zodra ik op mijn thuiswifinetwerk zit en kan niet inloggen op mijn laptop en telefoon. Als ik switch naar 5G of ergens anders op een wifi netwerk zit werkt het wel. Dit is zowel op mijn telefoon als mijn laptop hetzelfde probleem, in verschillende browers. Viaplay heeft mij naar Ziggo omdat het aan mijn Wifi moet liggen. Op mijn telefoon krijg ik de melding 'technische storing', op mijn laptop dat de gebruikersnaam en het wachtwoord niet klopt. Maar dit is zo; want zodra ik switch naar een ander wifi netwerk werkt het gewoon.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi Alex,
Het probleem is opgelost.
Zaterdag heb ik heb ik al mijn apparaten in het netwerk een reset/herstart gegeven. Eerste keer geen succes, tweede keer werkte het wel.
Omdat het ineens een onverklaarbaar probleem lijkt te zijn, ben ik toch nog eens verder gaan zoeken in mijn netwerk.
Oplossing is niet Ziggo gerelateerd maar wellicht wel goed om te weten voor andere gebruikers.
In mijn netwerk maak ik gebruik van een ad-blocker: Pi-Hole
Het blijkt dat viaplay sinds kort gebruikt maakt van *split.io, na het whitelisten in pi-hole hiervan is het inlog probleem verholpen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Denise Kunst dus je logt in met een 4G data verbinding, daarna zet je wifi aan, en stream je vrolijk verder, heb je dan ook de data verbinding echt uit staan? Mogelijk dat de app ongemerkt toch de data verbinding blijft gebruiken. In ieder geval voor de techneuten bij Ziggo een nuttige aanvulling.
Ik vind het ook erg apart. Maar ik stream echt via wifi. Om het te controleren had ik het mobiele datagebruik uitgezet en dan gaat de uitzending gewoon door.
Viaplay lijkt geen gebruik van IPv6 te maken. Dan blijft bij DS-Lite een issue met het "gedeelde"IPv4 adres over. Mogelijk accepteert viaplay niet heel veel logins vanaf eenzelfde IP?
Dat zou dan enkel voor de authenticatie server spelen, als ik deze twee gevallen goed beoordeel.
ja exact, maar ik heb geen viaplay, dus ik weet niet exact hoe de authenticatie in zijn werk gaat.
@efok schreef:ja exact, maar ik heb geen viaplay, dus ik weet niet exact hoe de authenticatie in zijn werk gaat.
Ik wel maar durf daar geen uitspraak over te doen. Dit zou dan toch bij meer Ziggo klanten voor problemen kunnen zorgen. Ik verwacht niet dat het iets uit mag maken of een klant Viaplay via Ziggo heeft besteld of direct bij de bron.
Er mogen maar twee accounts/streams per abonnement tegelijk kijken, dat opvangen bij het inloggen en dan het "gedeelde" ipv4 adres meenemen in de afweging klinkt als een plausibele verklaring.
Het lijkt er sterk op dat het inderdaad aan de Ziggo kant fout gaat. Jullie beiden zullen een IPv4 only adres nodig hebben zie ook dit topic. Wellicht kan een moderator dit dan ook voor jullie veranderen.
Oh top! Wie kan dat voor mij aanpassen? Dank!
Een van de dienstdoende moderatoren zal dit topic wel oppakken.
@anoniemforum kan jij dit onder de aandacht brengen?
Hi @Lo123456,
Ik heb het zojuist voor je aangepast! Je modem start opnieuw op, waarna de nieuwe configuratie is ingeladen. Houd ons de op hoogte!
Het werkt weer, bedankt!!!
Nu @Denise Kunst nog 😉
Ja! Dank jullie wel!!!
Viaplay werkt weer zoals het hoort!
Super @Lo123456 !
@Denise Kunst - Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij jouw account is nog geen aanpassing gedaan 😅 Superfijn natuurlijk dat het werkt! Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, horen we het graag!
@Alex Dan weet ik inderdaad niet wat er veranderd is, maar het werkt nu wel 😂
In ieder geval bedankt voor het meedenken en meekijken!
@Alex schreef:Super @Lo123456 !
@Denise Kunst- Ik durf het bijna niet te zeggen, maar bij jouw account is nog geen aanpassing gedaan 😅 Superfijn natuurlijk dat het werkt! Mocht je toch nog tegen problemen aanlopen, horen we het graag!
Bijzonder. Geen buren ingelogd 🤫 of zijn de vraagstellers toevallig buren.
Kunnen jullie e.e.a. bij mij ook iets checken/aanpassen?
Met het Ziggo netwerk kan ik niet inloggen. Zodra ik mijn wifi eraf haal en verder ga op 4g kan ik wel inloggen.
Hi @josbreev,
Voordat ik aan de slag ga; ik zie dat je na je bericht ook nog contact hebt gehad met collega's. Is daar nog iets uitgekomen of is de situatie onveranderd? Ik zie tevens dat je modem in Bridge staat, dus weet nog niet zeker of hetzelfde bij jou gaat helpen.
Hi Alex,
Het probleem is opgelost.
Zaterdag heb ik heb ik al mijn apparaten in het netwerk een reset/herstart gegeven. Eerste keer geen succes, tweede keer werkte het wel.
Omdat het ineens een onverklaarbaar probleem lijkt te zijn, ben ik toch nog eens verder gaan zoeken in mijn netwerk.
Oplossing is niet Ziggo gerelateerd maar wellicht wel goed om te weten voor andere gebruikers.
In mijn netwerk maak ik gebruik van een ad-blocker: Pi-Hole
Het blijkt dat viaplay sinds kort gebruikt maakt van *split.io, na het whitelisten in pi-hole hiervan is het inlog probleem verholpen.
Ah super! Mooi dat het weer werkt en vooral ook dat je hier nog de oplossing deelt. Ik heb hem als uitgelichte reactie erbij geplaatst, hopelijk hebben anderen hier ook wat aan 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.