1
Vraag
2
Reacties
Lo123456

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Viaplay verbinding wifi technische problemen

hi! ik heb een probleem met inloggen bij Viaplay digitaal. Ik krijg een technische storing zodra ik op mijn thuiswifinetwerk zit en kan niet inloggen op mijn laptop en telefoon. Als ik switch naar 5G of ergens anders op een wifi netwerk zit werkt het wel. Dit is zowel op mijn telefoon als mijn laptop hetzelfde probleem, in verschillende browers. Viaplay heeft mij naar Ziggo omdat het aan mijn Wifi moet liggen. Op mijn telefoon krijg ik de melding 'technische storing', op mijn laptop dat de gebruikersnaam en het wachtwoord niet klopt. Maar dit is zo; want zodra ik switch naar een ander wifi netwerk werkt het gewoon. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Lo123456

 

Ik heb het zojuist voor je aangepast! Je modem start opnieuw op, waarna de nieuwe configuratie is ingeladen. Houd ons de op hoogte!

Bekijk in context

Uitgelicht
josbreev

Level 2
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Alex,

 

Het probleem is opgelost. 

Zaterdag heb ik heb ik al mijn apparaten in het netwerk een reset/herstart gegeven. Eerste keer geen succes, tweede keer werkte het wel.

 

Omdat het ineens een onverklaarbaar probleem lijkt te zijn, ben ik toch nog eens verder gaan zoeken in mijn netwerk. 

 

Oplossing is niet Ziggo gerelateerd maar wellicht wel goed om te weten voor andere gebruikers. 

In mijn netwerk maak ik gebruik van een ad-blocker: Pi-Hole

Het blijkt dat viaplay sinds kort gebruikt maakt van *split.io, na het whitelisten in pi-hole hiervan is het inlog probleem verholpen. 

 

 

 

 

39 Reacties 39
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

gebruik je een eigen router met vpn verbinding ?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Niet kunnen aanmelden/inloggen heeft op zich niet veel met de verbindings methode te maken.

Als de laptop bedraad wordt aangesloten, kan er dan wel worden ingelogd?

 

De foutmeldingen zijn in mijn beleving te algemeen om goed te kunnen oordelen wat er mis gaat.

De VPN, of wezenlijk het publiek IP adres zou inderdaad een rol kunnen spelen.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @Lo123456

 

Heb is alweer even geleden en we hebben verder niets meer van je vernomen. @anoniemforum en @RoWi. hebben hun tijd en energie in jouw probleem gestoken om je hier zo goed mogelijk bij te ondersteunen. We waarderen het enorm als je even laat weten of je nog hulp nodig hebt of het inmiddels zelf al hebt opgelost.

Lo123456
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Excuses voor mijn late reactie!

Helaas is het probleem niet opgelost. Ik gebruik geen VPN verbinding. Op het moment dat ik de laptop bedraad werkt het helaas ook niet. Ik krijg ook geen specifiekere melding. Ook als ik andere mensen laat inloggen via mijn wifi werkt Viaplay bij hen niet

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Bizar, wat doet Netflix als daar een abonnement van is?

 

De viaplay pagina opent wel , je kan  je inlog gegevens invoeren en daar gaat het fout?

Het enige andere is een probleem met het publieke IP wat je van Ziggo hebt.

Lo123456
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ja hé! Netflix doet het prima. Nergens anders problemen mee. 

Wat zou ik aan het publieke IP kunnen doen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Lo123456  schreef:

Ja hé! Netflix doet het prima. Nergens anders problemen mee. 

Wat zou ik aan het publieke IP kunnen doen?


Als Netflix alle content laat zien, dan speelt het IP probleem waar ik aan dacht niet. Helaas kunnen we daar zelf weinig aan doen. 

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@RoWi je gedachte is nog zo gek niet. De link IP verschil Viaplay en Netflix kan ik niet direct leggen, daar zullen we eerst wat meer info voor moeten krijgen. 

@Lo123456 kun je je profiel updaten met je postcode en huisnummer? Dan zoeken we dit hier voor je uit. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik weet dat af en toe klanten met Netflix titels misten door een IP probleem, dat is iets anders dan niet eens kunnen inloggen.

Meer dan dat zou ik verder ook niet weten.

Lo123456
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Jos  dank! gedaan!

 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dankjewel @Lo123456! Ik heb je modem gecontroleerd en zie daar zo snel geen bijzonderheden om eerlijk te zijn. Je modem profiel staat op IPv6 DS-Lite en eventueel zouden we dit bij wijze van test eens terug kunnen zetten naar IPv4 Only. Of dit het probleem oplost durf ik niet te garanderen, maar we kunnen het proberen.

Verder ben ik erg benieuwd naar hoe je Viaplay hebt afgesloten. Ik neem aan direct bij Viaplay zelf?

Denise Kunst

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik was benieuwd of het opgelost is. We hebben hier namelijk nu hetzelfde probleem en komt er aankomende week een monteur om de wifi te verbeteren. Nou is dat natuurlijk altijd een goed idee, maar eerdere race-weekenden konden we wel via app of browser kijken (Apple TV, iPad, laptop, telefoon). 
Dank alvast voor de reactie!

Lo123456
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hi Denise, nee helaas nog steeds niet! 😞 kan jij wel op je telefoon kijken als je niet op Wifi zit?

 

Denise Kunst

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ja, als ik mijn telefoon van wifi afhaal en via 4G inlog, gaat het prima! Viaplay verwijst me dus door naar Ziggo. 
Het is echt raar, want Netflix en andere streamingsdiensten werken wel goed.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Denise Kunst wat doet de Viaplay app wel en wat doet deze niet als je via wifi bent verbonden?  Ik lees dat het via een browser ook fout gaat, de Viaplay pagina opent wel? En is de laptop dan via wifi of bedraad verbonden, niet dat dit heel veel mag uitmaken.

 

Denise Kunst

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoi RoWi,

Via app krijg ik de melding "technische storing, excuses voor het ongemak". Dat zijn dan de apps op mijn telefoon, iPad en Apple TV. Via browser krijg ik de melding dat combinatie gebruikersnaam en wachtwoord niet goed zijn. Maar die kan ik wel gebruiken als ik telefoon, iPad of laptop via 4G laat streamen.

De laptop, telefoon en iPad gaan via wifi. De Apple TV is (altijd) bedraad. 
De pagina's zelf openen wel allemaal, ik kan alle pagina's die zonder in te loggen te bekijken zijn, allemaal zien. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat klinkt inderdaad hetzelfde als de situatie van @Lo123456 

Dan ben ik benieuwd of het mogelijk in de OS versie of de hardware zit. Mogelijk dat het een Digital Rights Management probleem is, dat zit dan echt in de Viaplay app.  Wel bijzonder dat het via verschillende systemen misgaat.

 

Opvallend dat het op deze community tot nog toe tot twee gevallen beperkt lijkt te zijn. Bij andere providers ben ik dit nog niet tegen gekomen. 

 

Het door @Erik S genoemde IPv4 only is ook waar ik eerder aan dacht, echter zou Netflix dan ook problemen geven dat bepaalde content niet zichtbaar is. Gezien het via meerdere systemen fout gaat met de Ziggo verbinding als gemeenschappelijke bron lijken we het toch daar te moeten zoeken.

Denise Kunst

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik vrees ook dat het aan Ziggo of het doorgeven van het signaal vanuit Viaplay naar Ziggo ligt. Maar niet aan de wifi zoals de medewerker klantenservice denkt. Want dan had ik via bekabelde Apple TV het probleem niet moeten hebben. Er komt dinsdag een monteur, maar ik denk dat dit niets op gaat lossen. 
Enige gezamenlijke hardware is de modem, maar dan had ik ook problemen bij de andere streamingsdiensten verwacht. 

Denise Kunst

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het is dus (merk ik nu) alleen het inloggen. Ik kan alleen inloggen via 4G. Maar als ik dan wifi weer inschakel op mijn telefoon kan ik gewoon streamen via wifi. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic