1
Vraag
2
Reageer en help mee
Lely_7

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Viaplay kwaliteit stream

Goedemiddag, ik heb al tijden slecht beeld via de stream van Viaplay. Voetbalwedstrijd is niet om aan te zien. Vooral bij bewegen camera van links naar rechts gaat het beeld heel schokkerig. Ik heb goedkoopste/langzaamste internetabonnement van Ziggo. Heeft dat ermee te maken? 

18 Reacties 18
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat zou wel moeten lukken.

Op welk apparaat met welke systeemsoftware en browser kijk je Viaplay of met de Viaplay app?

Lely_7
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert, ik heb het geprobeerd via de app op mijn Samsung TV die bedraad is verbonden met internet. Heel schokkerig. Zo erg dat ik hem na een kwartiertje heb uitgezet. Toen via een Google Chromecast 4k geprobeerd en daar ging het iets beter maar na 90 minuten ook vierkante ogen. Interviews na afloop bijvoorbeeld zijn goed te doen maar wanneer de camera (snel) gaat bewegen dan wordt het schokkerig. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dan is Ziggo niet de plek om je probleem aan te kaarten, neem contact op met viaplay.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lely_7 Ik wil toch even verder kijken naar je situatie en of het signaal wat je binnenkrijgt van Ziggo wel helemaal in orde is.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Lely_7
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen Bert, ik zal komend weekend de gevraagde documenten uploaden. Alvast bedankt voor het meedenken naar een oplossing.

Lely_7
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedenavond, bijgaand wat foto's. Toen ik ingelogd was in het modem, heb ik een netwerk diagnose gedaan. Hier kwam een foutmelding. Deze heb ik ook meegestuurd met de foto's. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Steefb 

Ik heb het vaker mis, maar streamen begint volgens mij met een strakke internetverbinding. En dat is wèl een Ziggo-dingetje.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De foutmelding kan komen doordat er een apparaat aangesloten zit die maar 100 Mbit/s aankan of een CAT5 kabel.

 

Is dit de 1e plaats waar Ziggo je woning binnenkomt of is er in de meterkast nog een Ziggo aansluiting?

Lely_7
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert, nee dit is de plaats waar ziggo binnenkomt. Er zit geen aansluiting in de meterkast. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Ik vind het ook storend dat dit als probleem gemeld wordt door de connect box.

Het is geen probleem en hoogstens een melding waard.

Steefb_0-1661634815862.png

Er zijn zat apparaten die gewoon netjes en als bedoeld werken op deze snelheid (zoals veel tv's) en daar is niets verouderd of mis mee.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie niet direct een oorzaak voor je storingen, mogelijk kan een Ziggo moderator meer zien in de achtergrond.

Albert3

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ook last van een matige stream via de ipad. Viaplay verwijst me naar ZIggo en andersom 😞

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Lely_7 

Dit klinkt bijna als een probleem met de beeldverversing van het apparaat waar u op kijkt.

 

Met het langzaamste bedoeld u basis internet 50/20 dat is meer dan genoeg voor Viaplay. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Albert3 verklaar matig? De resolutie is laag dat is bekend, daar kan Ziggo niks aan veranderen dat zit bij Viaplay.

Lely_7
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag, kijk via app op Samsung tv en ook geprobeerd met Google Chromecast 4k. U bedoelt dat de instellingen van de tv niet optimaal kunnen staan qua verversing?

Inderdaad basis internet maar download is volgens mij al 100 mbps. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met 100 mb download heeft u Internet Start geen Basis internet, dat is verder niet heel belangrijk.

 

Ik bedoel inderdaad dat er ergens een instelling van de TV niet optimaal staat. Met name omdat u aangeeft dat dit vooral optreedt bij bewegingen van links naar rechts. Als het de internet verbinding is zou u veel meer problemen moeten hebben.

 

Dit probleem speelt vaak bij Amerikaanse series die 24 frames per seconde bevatten terwijl de Europese norm 25 is. Als u de framerate of hz kunt instellen zet dit op automatisch ook andere beeldverbeteraars zoveel mogelijk uit.

 

De verbinding is deels uit te sluiten als u met een speedtest netjes de 100Mb haalt.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Lely_7


Wat vervelend dat het beeld zo schokkerig is. Dit zal de wedstrijdbeleving niet bevorderen, kan ik mij zo indenken.
Ik zie dat je al aardig wat tips gekregen hebt, waarbij @RoWi. de laatste gaf. Was dit toevallig de gouden tip?

Lely_7
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemorgen, ik moet eerlijk zeggen dat ik de tip van @RoWi. even heb gemist. Ik ga het vanavond gelijk proberen en hopelijk is dat de oplossing. Dank alvast in ieder geval.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic