1
Vraag
2
Reacties
Jan Heerink

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Viaplay kijken op een Samsung TV met ingebouwde ChromeCast lukt niet

Beste Mede Community Leden,

 

Ik heb (bij zomerweer) een TV met ChromeCast in ons zitje in de tuin. F1 kijken bv! Ik streamde altijd vanaf mijn Samsung mobiel met Ziggo Go (kanaal 14: Ziggo Sport) naar deze TV.

 

Nu zie ik dat Viaplay niet is toegevoegd aan Ziggo Go. Kan ik dus ook niet streamen!

 

Dan de Viaplay App. Ik heb nog niet kunnen ontdekken dat ik daarmee kan streamen naar een extern device. In dit geval dus mijn TV met ChomeCast.

 

Heeft iemand van Jullie een oplossing voor mij? Zie ernaar uit!

 

Met vriendelijke groet,,

Jan Heerink

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naar een Samsung televisie kan je niet casten vanuit de Viaplay app. Viaplay heeft niet de optie die Youtube of Netflix heeft daarmee kan je de app op een smart TV zelf starten.

Ik maakte de schermafdruk vanaf het hoofd scherm van de app.

Ik merkte het ook die foute link staat op de Viaplay site zelf.

 

Bekijk in context

Uitgelicht
Gio2903

Level 17
  • 3125Reacties
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

u moet ervoor zorgen dat zowel de chromecast als uw telefoon/tablet met de viaplay app in hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn. dan in de app op het cast icoontje drukken

https://www.youtube.com/watch?v=o6Bf5a8rtMY (oudere video, maar dat is het tekentje om te kunnen casten)

11 Reacties 11
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Jan Heerink met de Viaplay-app is het mogelijk om via Chromecast te streamen. Op de Ziggo Go-app zit geen kanaal 200.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

u moet ervoor zorgen dat zowel de chromecast als uw telefoon/tablet met de viaplay app in hetzelfde wifi netwerk verbonden zijn. dan in de app op het cast icoontje drukken

https://www.youtube.com/watch?v=o6Bf5a8rtMY (oudere video, maar dat is het tekentje om te kunnen casten)

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Gio2903 omdat @Jan Heerink al eerder in z'n tuin heeft gecast, ben ik er vanuit gegaan dat Jan al een beetje wist hoe casten in z'n werk ging.

Jan Heerink
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @Wim C.

 

Dank voor je snelle reactie. Ik begrijp prima wat jij zegt. Ook je reactie op @Gio2903 is juist. Ik weet hoe het werkt. Alleen, ... het cast-symbooltje komt niet tevoorschijn. Ik kan je helaas geen schermafdruk sturen vanwege het 'beveiligingsbeleid'. Ik zoek nog verder...

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

heb zelf geen viaplay abo, dus kan niet kijken of het bij mij wél werkt helaas. hopelijk heeft iemand anders de oplossing voor u

Jan Heerink
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie @Gio2903.

 

Jouw uitleg is/was me duidelijk. Dank voor het Youtube-linkje.

Zoals ook mijn antwoord op de reactie van @Wim C. , het cast-symbooltje komt niet tevoorschijn. Ik kan je helaas geen schermafdruk sturen vanwege het 'beveiligingsbeleid'. Ik zoek nog verder...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Screenshot_20220306-182931.jpg

Om welke Chromecast gaat het is deze in de TV ingebouwd? Hier zie ik het icoontje terwijl de Chromecast zich een etage hoger bevindt.

Welke Android versie heeft de Samsung? 

 

 

      https://viaplay.com/nl-nl/devices/chromecast

*Vereisten voor het gebruik van de functie: Een Android-telefoon of -tablet met Android 4.1 of nieuwer. Een iPhone of iPad met iOS 14 of nieuwer. Voor Chromecast is een model uit 2013 of nieuwer vereist.

 

 

 

Jan Heerink
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo @RoWi. 

 

Ik heb een Samsung S21. Daaraan ligt het niet.

 

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat mijn 'zomer-tv' (met recente, externe ChromeCast-versie) nu nog niet is aangesloten. Maar volgens mij hoeft dat ook niet. Ik heb ook een Samsung Smart TV in de huiskamer in hetzelfde netwerk. Daar moet ik toch ook naartoe kunnen streamen? Geen cast-icoon.

Hoe maak jij een schermafdruk?

 

BTW. Je linkje onder 'hier' doet het niet (meer). 

 

Met vriendelijke groet,

Jan Heerink

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Naar een Samsung televisie kan je niet casten vanuit de Viaplay app. Viaplay heeft niet de optie die Youtube of Netflix heeft daarmee kan je de app op een smart TV zelf starten.

Ik maakte de schermafdruk vanaf het hoofd scherm van de app.

Ik merkte het ook die foute link staat op de Viaplay site zelf.

 

Jan Heerink
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste @RoWi. 

 

Ik wil je ontzettend bedanken voor je laatste uitleg. Ik was me er niet van bewust dat je met de Viaplay-app niet kunt casten naar een (Samsung) TV. 

Blijkbaar werkt het dan zo, dat het icoon niet verschijnt indien er geen device wordt gevonden in het netwerk waar je naartoe kunt casten.

Ik moet de TV met ChromeCast maar eens tevoorschijn halen. :=)

 

Dank dank dank!

 

Met vriendelijke groet,

Jan

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Succes met de Chromecast gaat het vast lukken.

Wat ik nog niet heb uitgeprobreerd is screenmirroring. Met de Ziggo Go app is dat niet mogelijk.

 

Ter verduidelijking voor de meelezers.

Dit is vanuit de Netflix app. Groen is de Chromecast, blauw de (Samsung) TV, groen Firestick.

 Screenshot_20220306-193410_Netflix.jpg

En hier de Viaplay app enkel de Chromecast is zichtbaar.

Screenshot_20220306-193533.jpg

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic