1
Vraag
2
Reacties
RENSA

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Viaplay icm Ziggo Wifi internet.

Sinds afgelopen zaterdag kunnen wij de viaplay app niet openen met onze wifinetwerk.  De app viaplay is wel te openen via 4G. Bij andere mensen op hun netwerk (Wifi) kunnen wij wel inloggen in de app van Viaplay en vervolgens de betreffende film casten via de chromecast naar de TV. Maar zodra wij weer thuis komen en het weer gaan proberen met het netwerk van ziggo thuis gaat het totaal mis. App opent wel op de mediabox maar we kunnen er niet op inloggen. Dit is ook het geval op onze mobiele telefoons. Viaplay zegt ligt aan Ziggo, en Ziggo zegt ik weet het niet, probeert u het eens via de community van Ziggo. Dus wie weet wat er aan de hand is??? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18383Posts
  • 1349Oplossingen
  • 6782Likes

@RENSA Hartelijk dank voor het aanleveren v.d. gevraagde gegevens. Het lijkt erop dat het IPV6 Lite adres zorgt voor het probleem met de Viaplay app. Ik heb een verzoek ingediend om je modemprofiel aan te passen naar IPV4 only zodat het z.s.m. wordt opgelost. 

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72564Posts
  • 5001Oplossingen
  • 20799Likes

"App opent wel op de mediabox maar we kunnen er niet op inloggen."

Wat krijg je als foutmelding?

 

Heb je het Viaplay abonnement via Ziggo afgesloten of bij Viaplay zelf?

RENSA
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

We krijgen de melding: je kunt je momenteel niet aanmelden. We hebben abonnement via Viaplay zelf en één via Ziggo. Beiden geven zelfde melding.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72564Posts
  • 5001Oplossingen
  • 20799Likes

Dat is een vreemde storing.

Morgen komt een Ziggo moderator hier langs om te zien of er meer storingen zijn, zij kunnen ook de juiste mensen bereiken die nog dieper in de systemen kunnen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

RENSA
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dan hoop ik dat iemand een oplossing weet.,en wachten we het even af. Het ligt volgens mij echt aan het wifi internet, want 4G werkt wel. En bij iemand anders op zijn Wifi ook. Overigens vrijdag deed alles het nog, we konden gewoon via WiFi van ziggo via chromecast naar de TV streamen. Alles is gereset maar werkt gewoon niet.

RoWi.

Level 20
  • 17724Posts
  • 748Oplossingen
  • 5980Likes

De app start dus wel? Dit is nu het derde geval waar dit speelt.

De kans is inderdaad aanwezig dat het aan de Ziggo kant zit. 

 

@RENSA 

Lees dit topic eens door. Het lijkt er sterk op dat hier hetzelfde speelt.

Als mijn vermoeden klopt kan je via 4G aanmelden en via de wifi verder kijken.

 

Het probleem zit dan mogelijk bij Ziggo vooral in gebieden waar klanten een IPv4 adres delen als deze zoals dat heet een DS Lite profiel hebben.

Viaplay accepteert maar 2 logins per account, dus meerdere logins vanaf 1 IP adres zal problemen kunnen geven.

 

 

RENSA
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

We hebben nu 2 viaplay accounts omdat we F1 wilden kijken. Door een Viaplayaccount bij ziggo aftesluiten konden we wel via kanaal 200 kijken. Maar verder hebben we dus nu helemaal niets aan de Viaplay app. Andere streamingsdiensten, zoals Disney+  Netflix enz werken wel. Alleen Viaplay niet. Dus denk dat dit toch iets is tussen de viaplay app en het internet van Ziggo.

RoWi.

Level 20
  • 17724Posts
  • 748Oplossingen
  • 5980Likes

Daar lijkt het wel op, niet direct de app, puur de verificatie stap, en dat gedeelde ip adres, ik verwacht nog wel meer van deze vragen. 3 is geen toeval meer in mijn boeken.

 

Dat kanaal 200 stopt eind juli ik zou dan zeker overwegen een van beide abonnementen te stoppen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18383Posts
  • 1349Oplossingen
  • 6782Likes

Goedemorgen @RENSA en een warm welkom op de Community,

Goed dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum! Wat onzettend vreemd dat je problemen ervaart met het afspelen van programma's vanuit de Viaplay app! Ik begrijp dat je dit alleen hebt op het moment dat je verbonden bent met de draadloze wifi verbinding van je eigen Ziggo internet aansluiting. Wil je eens het modem en de daarop aangesloten randapparatuur (Routers, switches etc.) eens herstarten en je apparaten opnieuw met het wifi netwerk laten verbinden. Test dan nog eens of je nog steeds probelmen ervaart.

RENSA
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi, klinkt misschien raar ( ik ben daar niet zo handig in ) maar is het de bedoeling dat ik alle apparatuur ontkoppel en de modem dan reset, en vervolgens alles weer aansluit. En vervolgens alles weer opstart?

RENSA
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hoi 1 account al opgezet, maar die loopt nog een maand, die van Ziggo houden we, want kunnen dan nog even kijken op kanaal 200.

RoWi.

Level 20
  • 17724Posts
  • 748Oplossingen
  • 5980Likes

Inderdaad het beste is alles echt loskoppelen dan 10 minuutjes of langer stroomloos maken, dan alles weer aankoppelen, en als eerste de modem aan pas als daar niks meer knippert de overige apparaten aan zetten.

 

Als het vermoeden uit het andere topic klopt is er zo de eigen apparatuur uit gesloten.

 

@Paul het gaat niet direct om het afspelen, het gaat bij het aanmelden en inloggen al fout zie ook het andere topic!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18383Posts
  • 1349Oplossingen
  • 6782Likes

@RENSA Als ik dit zo lees lijkt dit wel iets speficieks te zijn met de internetverbinding aangezien het ook speelt wanneer je de Viaplay op je mobiel (verbonden via Ziggo wifi) test. Kun je de volgende zaken eens nagaan? 

- Maak je naast het modem nog gebruik van externe netwerkapparatuur? Of is de telefoon en/of mediabox direct met het modem verbonden?

- Als je naar www.watismijnip.nl gaat, welk IP adres wordt dan getoond? Kun je dit per privebericht doorgegeven aan mij?

RENSA
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

De vaste telefoon gaat rechtstreeks naar de modem. De mediabox gaat via een draad naar de muur daar zit een splitter of zo en dan loopt er een kabel van de muur naar de modem. Dit alles is door een monteur van Ziggo aangesloten op 26 maart jl. Gebruiken geen externe apparatuur. Ps @Paul hoe stuur ik een privé bericht??

RENSA
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alles losgekoppeld heeft ook niet gewerkt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18383Posts
  • 1349Oplossingen
  • 6782Likes

@RENSA Je kan mij een privebericht sturen door bovenin op "Berichten" te klikken en daarna op het "Oranje-witte kladbloksymbool". Vul dan bij "Verzenden naar" mijn naam in en stel het bericht verder op met de gevraagde invoervelden. Het bericht komt dan direct bij mij uit. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 18383Posts
  • 1349Oplossingen
  • 6782Likes

@RENSA Hartelijk dank voor het aanleveren v.d. gevraagde gegevens. Het lijkt erop dat het IPV6 Lite adres zorgt voor het probleem met de Viaplay app. Ik heb een verzoek ingediend om je modemprofiel aan te passen naar IPV4 only zodat het z.s.m. wordt opgelost. 

RENSA
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Paul goede Avond YESS het is gelukt, super blij mee, en de andere streamings diensten werken ook nog. Was dus inderdaad de IPV6 verbinding die niet werkt met Viaplay. Bedankt voor de hulp.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic