1
Vraag
2
Reacties
suusverstra

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Via wifi sites van één server onbereikbaar

Hoi,

 

Ik werk in een restaurant. Vanaf ons wifi-netwerk is onze eigen website en e-mail niet bereikbaar, net zoals andere websites die op dezelfde server gehost zijn. Het lijkt wel alsof de hele server door ons wifi netwerk wordt geblokkeerd. Ik kan vanaf mijn mobiele netwerk bijvoorbeeld wel de website bereiken. Ik heb al gebeld met Ziggo en de hosting partij en die vertelden me allebei dat het probleem niet bij hen ligt. Hopelijk weet iemand hier hoe ik dit kan oplossen!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Welke website is dit?

Dan kunnen anderen die Ziggo hebben dit ook proberen.

 

Heeft de hostingpartij een systeem wat IP adressen blokt bij veel verkeer?

Omdat je hun server in het geheel niet kunt bereiken, lijkt het een IP blok.

Bekijk in context

MercedesSpain

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi allen,

 

Hier is het probleem opgelost! Blijkbaar heeft mijn vriend een malware aanval gehad en de hosting had hem geblokt ivm met eigen veiligheid. Ze waren alleen vergeten aan hem dit te melden. Pfff. Sinds gisteren avond in paniek voor niks!

Dank jullie wel en succes TS! 

 

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Welke website is dit?

Dan kunnen anderen die Ziggo hebben dit ook proberen.

 

Heeft de hostingpartij een systeem wat IP adressen blokt bij veel verkeer?

Omdat je hun server in het geheel niet kunt bereiken, lijkt het een IP blok.

suusverstra
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nee andere Ziggo klanten kunnen de website wel bereiken. Als het een IP blok is, hoe kan ik dit dan oplossen?

MercedesSpain

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi allen,

 

We hebben sinds gisteren precies hetzelfde probleem. Ik volg jullie graag en hoop op een snelle oplossing. Heb al contact met Ziggo gehad en ze konden daar geen blokkade zien. Ben heel benieuwd naar een oplossing want mijn vriend kan dus helemaal niet meer werken thuis. Ik zelf ben bang om geblokt te worden als ik andere forums hier moet geloven kan zo zijn dat iedereen op hetzelfde IP geblokt kan worden. En bijna niet op te lossen is

Help! 🙂 

Steefb

Level 20
  • 15866Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@MercedesSpain 

 

Je ip nummer is in principe exclusief van jou alleen.

Mocht je ds lite hebben wordt het wel gedeeld, maar dan veranderd het zeer regelmatig waardoor het probleem maar heel kort zou zijn.

 

 

Als je ip nummer geblokkeerd wordt door een ontvangende partij, dan moet deze het probleem oplossen .

 

Het gebeurt nogal eens als er teveel (mislukte)  inlogpogingen gedaan zijn.

suusverstra
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Kan het zo zijn dat de IP van de server van de hosting partij door ons netwerk geblokkeerd wordt? Of andersom, dat de hosting partij ons netwerk blokkeert? En waarom zouden zowel ziggo als de hosting partij aangeven dat er aan hun kant niks aan de hand is? Ik wil het probleem graag snel oplossen, aangezien wij (als bedrijf) ook onze e-mailserver niet kunnen bereiken. 

MercedesSpain

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

In onze geval hebben we nog geen reactie ontvangen van de webhosting bedrijft van mijn vriend. We weten helemaal niets. Alleen dat hij via 4g wel in zijn paginas kan en niet via onze wifi. 

MercedesSpain

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hoi allen,

 

Hier is het probleem opgelost! Blijkbaar heeft mijn vriend een malware aanval gehad en de hosting had hem geblokt ivm met eigen veiligheid. Ze waren alleen vergeten aan hem dit te melden. Pfff. Sinds gisteren avond in paniek voor niks!

Dank jullie wel en succes TS! 

 

Kasper

Level 6
  • 100Posts
  • 2Oplossingen
  • 25Likes

Waarschijnlijk wordt die website op een andere lokatie gehost? Mocht die website in hetzelfde netwerk draaien dan klinkt het bijna als een NAT hairpin issue:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Hairpinning

 

maar aangezien je het hebt over een hosting partij zal het niet op hezelfde netwerk draaien neem ik aan

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @suusverstra, het is een vreemd gegeven dat je een eigen website en e-mail niet kan bereiken vanaf je eigen netwerk. Dit is zeker iets wat moet kunnen. Kom je verder met het advies van @Kasper? We horen het graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic