1
Vraag
2
Reacties
Krebbekx

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Via PC op LAN naar DECO

Beste Ziggo Community,

 

Sinds een paar weken ben ik gebruik gaan maken van de Deco wifiboosters.

Dingen bevallen uitstekend, eindelijk overal bereik in huis en in de tuin...

 

Maar ik blijf met één issue zitten.

Ik kan met alles wat op het LAN is aangesloten niet bij de apparaten komen die op Deco zijn aangesloten.

Het vervelendste voorbeeld is mijn printer.

Deze is niet via de PC benaderbaar, maar wel via de mobiele telefoon.

 

Iemand tips of ervaring uit soortgelijke issues?

 

Groetjes,

Marjo

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Waarschijnlijk staat het Ziggo modem en de Deco's beide in routermodus. Hierdoor heb je twee gescheiden netwerken. Als het modem in routermodus staat (LAN 1-4 werken, standaard instelling vanuit Ziggo) dan raadt ik aan om in de Deco app de bewerkingsmodus op Accespoint te zetten. (Via Meer > Geavanceerd > Bewerkingsmodus) Hierdoor worden de Deco's alleen een doorgeefluik en kan je alle apparaten, ongeacht of die via het modem of via de Deco's is aangesloten, benaderen. Hierdoor heb je ook niet meer twee gescheiden netwerken, maar wordt het één netwerk.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Waarschijnlijk staat het Ziggo modem en de Deco's beide in routermodus. Hierdoor heb je twee gescheiden netwerken. Als het modem in routermodus staat (LAN 1-4 werken, standaard instelling vanuit Ziggo) dan raadt ik aan om in de Deco app de bewerkingsmodus op Accespoint te zetten. (Via Meer > Geavanceerd > Bewerkingsmodus) Hierdoor worden de Deco's alleen een doorgeefluik en kan je alle apparaten, ongeacht of die via het modem of via de Deco's is aangesloten, benaderen. Hierdoor heb je ook niet meer twee gescheiden netwerken, maar wordt het één netwerk.

Krebbekx
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Je bent geweldig, dit was inderdaad de oplossing. 😀

 

Scheelt mij weer een ritje richting kantoor aangezien ik nu thuis kan printen en scannen.

Bedankt!

Arrows

Level 9
  • 244Posts
  • 14Oplossingen
  • 54Likes

Goed om te lezen dat het nu werkt!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic