1
Vraag
2
Reacties
Karel3

Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Verzoek om Connectbox (Arris) om te ruilen voor Ubee1318ZG

Hallo,

 

Als sluitstuk van een grondige renovatie van het netwerk heb ik een verzoek om de Connectbox (Arris) om te ruilen voor een Ubee1318ZG.

 

Ik ben niet de eerste zoals ik gelezen heb op dit forum en vast ook niet de laatste. Ik zal de redenen hieronder aanvoeren waarom ik graag een switch zou willen maken.

 

Zoals misschien wel vaker (en te vaak) gebeurt krijgt Ziggo als eerste de schuld van een storing of probleem 😉

 

De merkbare lag tijdens gamen, VPN gebruik en videocalls heb ik dan ook lange tijd eerst bij mijzelf gezocht. Gevolg: voor 75 euro vervanging cat 5e (utp) kabels naar cat 7 s(ftp) kabels. Voor 70 euro vervanging van de unmanaged switches naar managed switches.

 

Groot was de teleurstelling daarna om alsnog te merken dat er tussen 20:00 uur en 23:00 uur dagelijks merkbare lag optreedt bij bovengenoemde activiteiten. Bij gaming schiet de ping van 20ms zomaar naar 60, 80 of zelfs boven de 100ms.

 

Ik zou dan ook het vriendelijke verzoek willen doen om het Connectbox modem om te ruilen voor de Ubee 1318ZG. Deze post zal ik aanvullen met screenshots als bewijs van bovenstaande. Mochten er meer vragen zijn, hoor ik het graag:)

 

Op het moment van schrijven is de CB bijna 4 dagen up. Tevens is er een foto van het AOP bijgevoegd. Televisie werkt hier uitstekend overigens;)

 

@Markof welke admin zich ook maar geroepen voelt, alvast bedankt!

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Karel3 en een warm welkom op de Community,

Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum. Ik heb je bericht gelezen en begrijp dat je heel graag een Ubee1318ZG modem wilt hebben. Dit heb ik direct voor je geregeld. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe Ubee1318ZG modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op  onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs wat je ontvangt goed. Tip: maak hiervan gelijk een foto met je smartphone/camera.

Laat je onder dit topic weten hoe het Ubee1318ZG modem je bevalt?

Bekijk in context

Karel3
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt @Paul.  Hartelijk dank voor de service. Het is gewoon best wennen om een verbinding te hebben die zo soepel is, met een snelle respons en zonder lag;) 

 

We zijn er heel blij mee hier! Mocht er toch nog iets zijn, dan laat ik het weten. Maar ik verwacht dat het goed blijft gaan.

 

Ik had nog wel een vraag die je mogelijk kunt beantwoorden. Ooit kreeg ik als tip om het modem maandelijks te herstarten i.v.m. het ophalen van mogelijke software-updates. Geldt dit advies ook voor de Ubee, of werkt deze op de achtergrond mogelijk automatisch bij?

 

Alvast bedankt en prettig weekend gewenst!

Bekijk in context

Uitgelicht
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Reacties
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Karel We zijn blij dat je blij bent met de hulp via dit forum. Je weet ons hier voortaan te vinden. 😉

Wat betreft jouw vraag:

Ik had nog wel een vraag die je mogelijk kunt beantwoorden. Ooit kreeg ik als tip om het modem maandelijks te herstarten i.v.m. het ophalen van mogelijke software-updates. Geldt dit advies ook voor de Ubee, of werkt deze op de achtergrond mogelijk automatisch bij?

Het is niet nodig om het modem maandelijks handmatig te  herstarten. Op het moment dat er een firm- of software update voor het modem beschikbaar is, dan wordt deze doorgaans gepushed naar het modem. Het modem herstart zichzelf indien noodzakelijk. 

Wij wensen jou ook alvast een heel fijn weekend toe! 

16 Reacties 16
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Je bent op de hoogte dat de Ziggo medewerkers de Keus hebben, maar je weet ook dat de Ubee1318ZG geen wifi modem is, alleen geschikt voor TP-Link Deco's M4 of andere Wifi Mesh maar niet geschikt voor de Smart Wifi Pods.

 

Ik ga het voorleggen aan de medewerkers en dan hoor je of ze willen omruilen.

 

Karel3
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor je bericht Dave.

 

Ik ben er van op de hoogte dat de Ubee 1318ZG geen Wi-Fi heeft. Maar dat is ook niet nodig: de Connectbox staat al in Bridge en de Wi-Fi werkt top hier. De Netgear apparatuur verzorgt de Wi-Fi achter de Connectbox.

 

De Ubee 1318ZG kan dus ook automatisch in Bridge en dan is het meteen klaar:)

 

Bedankt!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Oke dacht zeg het er even bij, de vraag ligt bij een Ziggo medewerker, en zij zullen dit topic voor je oppakken en je verder helpen. Ik heb geen inzage in de agenda is enorm druk, kan even duren.

Karel3
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Top Dave, geen probleem hoor. Rome is ook niet in een dag gebouwd en ik ben al blij dat er naar gekeken wordt;)

 

Ik zal vanzelfsprekend, mocht het doorgaan, ook het verschil tonen met screenshots.

 

Fijne dag verder en tot later 🙂

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Graag gedaan en inderdaad helemaal gelijk 😉

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @Karel3 en een warm welkom op de Community,

Super dat je jouw weg gevonden hebt naar dit forum. Ik heb je bericht gelezen en begrijp dat je heel graag een Ubee1318ZG modem wilt hebben. Dit heb ik direct voor je geregeld. Binnen 2 a 3 dagen ontvang je het nieuwe Ubee1318ZG modem met de pakketdienst van Post NL. Het oude modem ontvangen wij graag retour op  onderstaande retouradres.

 

XPO/Ziggo

Antwoordnummer 1070

5800VB Venray

Let op: bewaar het afgiftebewijs wat je ontvangt goed. Tip: maak hiervan gelijk een foto met je smartphone/camera.

Laat je onder dit topic weten hoe het Ubee1318ZG modem je bevalt?

Karel3
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Top Paul, bedankt voor de service! Ik heb mijn juiste weg inderdaad gevonden!

 

Het oude Connectbox-modem zal ik retourneren naar het opgegeven adres en ik zal een foto maken van het afgiftebewijs.

 

Vanzelfsprekend laat ik het in de topic weten wanneer de Ubee is aangesloten en zal ik screenshots sturen van de nieuwe situatie.

 

Nogmaals mijn hartelijke dank en fijn weekend gewenst. Het is een geruststelling om binnenkort soepel te kunnen internetten 😉

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Karel3 Heel graag gedaan! We zien het oude modem dan wel retourkomen en wachten jouw bevindingen met het nieuwe m odem even af. Nog een prettige dag gewenst!

Karel3
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Goedemiddag @Paul en andere meelezers, het Ubee modem is zojuist in goede orde ontvangen en aangesloten.

 

De eerste indruk is dat alles, zowel op de desktop als mobiel, een veel snellere respons geeft. Met de vorige CB kon het op sommige pagina's rustig 3 seconden duren voordat deze helemaal geladen was. Dat gebeurt nu binnen een seconde.

 

Bijgaand heb ik de foto geupload vanuit het Ubee modem: geen enkele fout meer te zien en naar mijn persoonlijke mening hele mooie waarden:)

 

Ik kan me erop verheugen om vanavond de rest te proberen en vooral ook om zonder lag te kunnen gamen:)

 

Hartelijk dank voor de service, ik ben er zeer gelukkig mee. Prettige dag en vriendelijke groet,

 

Karel

 

PS. Volgend jaar komt Delta hier in de regio glasvezel 8 Gbit up en down aanleggen, maar oa vanwege bovenstaande service en de Next-boxen waar we zeer tevreden over zijn zien wij geen reden om te switchen, waarvan akte:)

 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Karel3 Dankjewel voor de terugkoppeling. Laten we inderdaad even kijken wat je bevindingen de komende dagen zijn met het nieuwe Ubee1318ZG modem. We houden dan nog even de vinger aan de pols. Deel anders over 2/3 dagen opnieuw je bevindingen onder dit topic. 

Karel3
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

@Paul Prima, ik geef tegen het einde van de week nog even een update met screenshot van de waarden in het Ubee modem 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Karel3 Top, dan houden we even contact. 😉

Karel3
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Goedemiddag Paul,

 

Hierbij een log uit de Ubee na 4 dagen uptime.

 

In de praktijk zijn er geen lags meer en reageert alles lekker vlot.

 

Met vriendelijke groet,

 

KarelUbee4dagenup.jpg

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Karel3 De verbinding ziet er verder goed uit! Als ik het signaal op het modem uitlees zijn er verder ook geen afwijkingen te zien. Mooi dat de verbinding zonder problemen werkt. 

Karel3
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt @Paul.  Hartelijk dank voor de service. Het is gewoon best wennen om een verbinding te hebben die zo soepel is, met een snelle respons en zonder lag;) 

 

We zijn er heel blij mee hier! Mocht er toch nog iets zijn, dan laat ik het weten. Maar ik verwacht dat het goed blijft gaan.

 

Ik had nog wel een vraag die je mogelijk kunt beantwoorden. Ooit kreeg ik als tip om het modem maandelijks te herstarten i.v.m. het ophalen van mogelijke software-updates. Geldt dit advies ook voor de Ubee, of werkt deze op de achtergrond mogelijk automatisch bij?

 

Alvast bedankt en prettig weekend gewenst!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@Karel We zijn blij dat je blij bent met de hulp via dit forum. Je weet ons hier voortaan te vinden. 😉

Wat betreft jouw vraag:

Ik had nog wel een vraag die je mogelijk kunt beantwoorden. Ooit kreeg ik als tip om het modem maandelijks te herstarten i.v.m. het ophalen van mogelijke software-updates. Geldt dit advies ook voor de Ubee, of werkt deze op de achtergrond mogelijk automatisch bij?

Het is niet nodig om het modem maandelijks handmatig te  herstarten. Op het moment dat er een firm- of software update voor het modem beschikbaar is, dan wordt deze doorgaans gepushed naar het modem. Het modem herstart zichzelf indien noodzakelijk. 

Wij wensen jou ook alvast een heel fijn weekend toe! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic