1
Vraag
2
Reacties
H.noort

Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzoek nieuw modem

Goedemiddag, 

Is het mogelijk een nieuwe modem toegestuurd te krijgen? De modem die wie nu hebben (UBEE-EVW3200) is al redelijk oud en waarschijnlijk de oorzaak van de vaak slechte wifi verbinding die we hebben in huis. De wifi valt regelmatig weg en de snelheid is erg laag.

Ik hoor graag van jullie,

Groeten Helmich

24 Reacties 24
H.noort
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

goedemiddag,

We hebben nu 2 splitters en 2 aansluitkabels ontvangen. Ik begreep dat we ook een nieuwe modem en versterker zouden krijgen.

Ik lees alle berichten nog een keer door en dat werd 3 weken geleden gemeld. Tevens dat het maar 1-2 dagen (?) zou duren.

Kunnen jullie aangeven wanneer we het modem en versterker krijgen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

@Jacob @Cecilia Zou een van jullie willen controleren of ook een Connect Box is verstuurd?

 

Een nieuwe versterker wordt niet kosteloos toegestuurd, je kunt deze zelf aanschaffen via bijvoorbeeld de Ziggo Webshop, je krijgt dan klantkorting. Dit is echter alleen nodig als het signaal via de twee splitter onvoldoende sterk blijkt en is mogelijk dus niet nodig.

 

Klopt het dat je een groen/rood- en groen/blauw-kabel hebt ontvangen?

 

De nieuwe aansluitwijze (zonder versterker): Oude splitter (UMU) verwijderen van AOP en vervangen door nieuwe splitter (POA). Vanaf splitter naar modem met groen/rood-kabel en tweede splitter. Vanaf tweede splitter naar beide TV's.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Fijn dat de splitters en kabels eindelijk binnen zijn, @H.noort Waarom dit zo lang heeft moeten duren, durf ik je niet te zeggen. Normaal gesproken gaat het veel sneller. Sorry hiervoor. 

Het modem is bij deze besteld. Per mail volgt de bevestiging. 

Voor de versterker klopt het wat @tobiastheebe zegt. Deze is niet gratis. Laten we het dan eerst ook proberen met de aansluitmaterialen die je op dit moment hebt. Blijkt het signaal niet voldoende te zijn, dan kunnen we altijd nog een versterker bestellen. 

Laat je even weten of het gelukt is met het nieuwe modem?

H.noort
Topicstarter
Level 1
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

Ik begreep uit de ontvangen reacties die we kregen dat de spullen van Ziggo erg verouderd waren en dus vervangen dienden te worden. Heb al aardig wat meldingen gemaakt en raak het overzicht danig kwijt. Tot nu toe een aantal pakketjes gekregen maar ik begreep dat ook de tv versterker vervangen diende te worden.

zie bericht 

****De versterker komt uit het analoge tijdperk en zou vervangen moeten worden door een FRA-752X of gelijkwaardig (bijvoorbeeld een Teleste OV-8420), indien beide TV-aansluitingen nog steeds in gebruik zijn. Mogelijk kan de versterker ook vervangen worden door een tweede POA-01-B/POA 01-UPC, indien de signaalsterkte op het AOP dit toelaat. ****

Deze heb ik nog niet mogen ontvangen van Ziggo. Verder trouwens ook geen reactie meer gehad. Ik hoor het graag.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wat betreft de versterker: zoals eerder vermeld stuurt Ziggo deze niet kosteloos toe.

 

De reden dat er twee splitters gestuurd zijn is zodat je eerst kunt proberen of TV goed werkt met splitter op splitter. Mocht dit problemen opleveren met te weinig signaalsterkte (blokjes in beeld) dan is het alsnog nodig om een nieuwe versterker te bestellen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic