Goedemiddag,
Is het mogelijk een nieuwe modem toegestuurd te krijgen? De modem die wie nu hebben (UBEE-EVW3200) is al redelijk oud en waarschijnlijk de oorzaak van de vaak slechte wifi verbinding die we hebben in huis. De wifi valt regelmatig weg en de snelheid is erg laag.
Ik hoor graag van jullie,
Groeten Helmich
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuw modem (Connect Box) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuw modem (Connect Box) toesturen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Vermoedelijk is de coaxinstallatie ook (gedeeltelijk) aan een upgrade toe:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Hi @H.noort
Nog een warm welkom op de Ziggo Community
Allereerst mijn excuses voor onze late reactie! Je berichtje is tussen wal en schip beland. Super sorry daarvoor! We hebben je niet meer teruggezien na het berichtje van @tobiastheebe. Mochten we je nog kunnen helpen, geef dan vooral een gil. Het is sowieso mogelijk om je modem om te ruilen, maar mogelijk dat ook de aansluiting zelf toe is aan een update. We zien de foto's dan ook graag tegemoet, zodat we dit ook gelijk kunnen beoordelen.
hierbij foto1
hierbij foto2
hierbij foto3
Het TV-gedeelte (foto 1 en 3) is zwaar verouderd en dient volledig vervangen te worden. Zou je verder nog een foto willen plaatsen van het AOP (de hoofdaansluiting) waar het modem en de versterker op aangesloten zijn?
foto4
foto5
2 foto's toegevoegd
De UMU-01 is een verouderde opdruksplitter/aftakelement en moet vervangen worden door een nieuwe tweewegsplitter (POA-01-B/POA 01-UPC). Hierbij hoort een nieuwe aansluitkabel (IEC/F) voor het modem. Deze aansluitmaterialen kan Ziggo kosteloos toesturen.
Hoeveel TV's/decoders heb je op dit moment in gebruik? Afhankelijk daarvan kan ik bepalen wat verder vervangen/vernieuwd moet worden.
Foto 5 is overigens een FTU voor glasvezel, dit is niet van Ziggo.
Hi @H.noort
Ontzettend bedankt voor het delen van deze foto's! Foto's zeggen altijd meer dan 1000 woorden, dus zo konden we gelijk mooi met je meekijken. Wat betreft de aansluiting sluit ik mij aan bij @tobiastheebe. Ook deze kan een flinke update gebruiken. De UMU-01 splitter is verouderd en moet worden vervangen door een POA-01 splitter + een nieuwe coax-kabel voor het modem. Daarnaast zie ik ook 2 plastic connectors op de coax-kabels voor de televisies. Deze beschermen niet voldoende tegen instraling van buitenaf. Wat is de lengte van deze kabels? Dan kijk ik voor je of ik deze ook kan nasturen.
We horen graag van je, zodat we alles dan in één keer mooi kunnen bestellen 🙂
De versterker komt uit het analoge tijdperk en zou vervangen moeten worden door een FRA-752X of gelijkwaardig (bijvoorbeeld een Teleste OV-8420), indien beide TV-aansluitingen nog steeds in gebruik zijn. Mogelijk kan de versterker ook vervangen worden door een tweede POA-01-B/POA 01-UPC, indien de signaalsterkte op het AOP dit toelaat.
hallo Cecilia,
Als het al zo verouderd is dan zijn we er wel laat mee bezig! Ik denk dat jullie het beste weten wat de beste oplossing is. Dus Ja graag de nieuwste splitter en aansluitkabels.
we hebben 2 tvs aangesloten
1 op 2 meter en 1 op 10 meter
hoop dat het wifi signaal dan uiteindelijk ook goed is.
wanneer kunnen we de spullen verwachten en wordt het dan ook door Ziggo geinstalleerd?
groeten, Helmich
zou fijn zijn. Als het goed is zijn jullie de experts toch
@Cecilia Mijn voorstel zou zijn om het volgende toe te sturen:
De splitters kunnen op elkaar geplaatst worden. Op de eerste splitter moet het modem geplaatst worden. De TV's kunnen vervolgens op de tweede splitter aangesloten worden.
Overige uit te voeren werkzaamheden:
Het lijkt mij verstandig om hiervoor een monteur langs te sturen die in een keer alles controleert en in orde maakt. Indien nodig kan er dan ook een nieuw AOP geplaatst worden.
@H.noort de genoemde materialen zijn onderweg. Die kan je één dezer dagen verwachten. Dit is kosteloos!
Het aansluiten is geen hogere wiskunde, in principe is dat niet veel werk. En inderdaad, mocht het nog voor de overige werkzaamheden nodig zijn, dan kan je een monteur vragen. De spelregels vind je hier. Bij akkoord hoor ik het graag en maken we dit in orde!
Goedemorgen.
Ik ben benieuwd wanneer de toegezegde spullen komen. In het laatste bericht zou het 'een dezer dagen' zijn, we zijn nu een week verder.
Kunnen jullie mij een update geven? dank
@H.noort je hebt gelijk, dit is wel wat aan de trage kant zo. De order staat er trouwens keurig in. Geef het nog even de tijd, ik verwacht dat je snel meer hoort over de toegestuurde spullen.
En sorry voor het wachten uiteraard.
Zouden jullie er dan wel spoed op kunnen zetten. We hebben al tijden slechte wifi en blijkbaar al tijden zeer verouderde spullen. Ziggo had ook al eerder ons de nieuwe spullen kunnen sturen; we betalen elke maand toch een goed bedrag.
Het duurt wel erg lang allemaal
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.