Ik had al gereageerd in een ander (1e) draadje maar het lijkt me beter nieuwe te starten:
Begin mei stond er een pakketbezorger aan de deur met een nieuw modem.
Even tweakers e.d. gechecked en direct eigenlijk al geen trek in de Puma 6 chipset.
Contact hierover met Ziggo gehad dat mijn oude Ubee niet afgesloten zou worden en ik de connectbox terug kon sturen. (er zou hiervoor een case aangemaakt worden)
Twee weken afgewacht met terugsturen en inderdaad, naar verwachting, Ubee afgesloten.
Weer contact gehad met Ziggo en toch maar met tegenzin de connectbox aangesloten, (direct in bridge gezet). Echter, Connectbox bevalt niet. Gebruikservaring is duidelijk slechter.
Als het niet zou bevallen moest ik het hier op de community melden. Dus bij dezen.
Ik wil een broadcom Ubee non wifi modem.
Ik heb wat bijlages toegevoegd, en meer tijd als dit ga ik hier niet instoppen want de oplossing ligt erg voor de hand. Volgens deze draadjes:
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connect-Box-stabiliteit-problemen/td-p/902455
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Puma-6-issues-UBEE-gewenst/td-p/774568
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Geen-behoefte-aan-Connectbox/m-p/950810#M126272
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-vervangen-door-Ubee-UBC1813ZG/m-p/937487#M121532
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-vervangen-voor-Ubee-1318/m-p/909117#M111206
https://tweakers.net/pricewatch/789051/ziggo-connect-box/reviews/
Het alternatief trouwens ook (oranje kabeltje).
Opgelost! Ga naar oplossing.
@Stephan04 Wat @Bert aangeeft klopt. De splitter die op de foto te zien is voldoet niet meer aan de eisen. Ik heb kosteloos een nieuwe POA1-B splitter en een nieuwe coaxkabel (voor het modem) opgestuurd. De aansluitwijze is zoals aangegeven AOP daarop de POA1-B Splitter met een coaxkabel naar je modem, en op de andere aansluiting v.d. POA-1B sluit je dan de antenneversteker aan. Wil je jouw bevindingen onder dit topic delen zodra je de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is je modem direct op de wandcontactdoos aangesloten of zit er nog b.v. een versterker tussen?
Hallo Bert,
Bedankt voor je bericht maar ik wacht op reactie van Ziggo.
Ik ben niet van plan om hier meer informatie te delen.
De pragmatische oplossing is een geschikt modem.
Groet Stephan
de Ubee UBC1318zg is een zakelijk modem wat alleen bij hoge uitzondering aan particuliere geleverd wordt.
daarbij is belangrijk dat alle mogelijk oorzaken zijn uitgesloten
ook dient het aop (abonnee overname punt) vervangen te zijn door een ziggo monteur indien veroudert (het aop is prima)
ook de down en upstream waardes moeten in orde zijn
kun je een printscreen maken van de down en upstream
Als het fundament mogelijk de oorzaak is, dan zal een ander modem geen verbetering zijn.
Hey @Stephan04.
Ook ik ben benieuwd naar het fundament. Zoals Bert al aangeeft, dit moet wel al goed zijn. Dus dan bij deze namens Ziggo dezelfde vraag als die Bert stelde. Is je modem direct op de wandcontactdoos aangesloten?
@anoniemforumdown up 300 / 30 vlgs DumaOS.
@Lycke, @Bert afgebeelde kabel gaat via Hirschmann 3DSS2 verdeler naar: 1) connectbox, 2) de horizon,
(stalen f-connectors). Aan het "fundament" is niets gewijzigd.
Om te voorkomen dat ik hier door hoepels moet springen en open deuren in moet trappen:
Mijn verbinding was goed (Ubee), toen werd de Connectbox, onder protest, mijn meterkast in geforceerd als het ware.
Nu is de verbinding matig. Dit probleem is bekend, de oplossing bij 5 van de 5 draadjes die ik hierboven heb gelinkt, is helder.
Mijn vraag nogmaals, kan ik ook een broadcom modem in bruikleen krijgen? Hele dikke kans namelijk dat, dat het probleem oplost.
@Stephan04 je huidige fundament is niet meer volgens de standaard aansluitwijze.
Een modem achter een versterker kan problemen ervaren bleek uit de praktijk.
Vandaar dat de laatste jaren de standaard aansluitwijze de volgende is: AOP met een POA-01 B is met 1 uitgang naar het modem en 1 uitgang naar de versterker.
Ziggo kan je om deze reden gratis een splitter en een nieuwe passende kabel opsturen om één an ander naar de huidige standaard op te waarderen.
Ik moet bekennen dat de Ubee mijn problemen ook heeft opgelost maar ik begrijp ook dat Ziggo eerst al het andere wil uitsluiten. Wat misschien helpt is om wat specifieker te zijn in welke problemen je hebt met de CB behalve dat de gebruikservaring slechter is. Mijn ervaring met de CB:
- Ping: goed, althans voor Ziggo standaarden (10-12Ms).
- Downloadsnelheid: uitstekend, conform abbonement
- Netflix, Youtube etc, dus buffered video: uitstekend
- Normaal internetgebruik: uitstekend
- Online gaming: zeer slecht, constante lag
- Zoom/Teams sessies: zeer slecht, constante lag
En die laatste 2 duiden dus juist op een performance probleem van die Puma met grote hoeveelheden UDP verkeer in korte tijd. Mijn vrouw en ik hadden serieuze problemen met thuiswerken. Bij mij was dit dus direct opgelost door een Ubee te plaatsen, maar ik vind ook dat je wat specifieker mag zijn over wat er slechter is in je gebruikerservaring 😉.
@Stephan04 Wat @Bert aangeeft klopt. De splitter die op de foto te zien is voldoet niet meer aan de eisen. Ik heb kosteloos een nieuwe POA1-B splitter en een nieuwe coaxkabel (voor het modem) opgestuurd. De aansluitwijze is zoals aangegeven AOP daarop de POA1-B Splitter met een coaxkabel naar je modem, en op de andere aansluiting v.d. POA-1B sluit je dan de antenneversteker aan. Wil je jouw bevindingen onder dit topic delen zodra je de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten?
@Stephan04 We zijn heel benieuwd of alles naar wens werkt sinds je de nieuwe aansluitmaterialen hebt aangesloten. Als we nog ergens mee kunnen helpen dan horen wij het natuurlijk graag.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.