1
Vraag
2
Reacties
k4rluk

Raadgever
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Verzoek IPV6 uitschakelen

Graag zou ik IPv6 willen laten uitschakelen op mijn Connectbox Giga modem. Deze heb ik vorige week ontvangen en sindsdien ervaar ik problemen met o.a. Teams. Ik heb mij laten vertellen dat dit te maken kan hebben met IPv6. Kan één van de community moderators dit oppakken? Dank alvast. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
k4rluk
topicstarter
Raadgever
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

één en ander wordt al nagekeken door de technische experts, dus actie voor uitzetten IPv6 is niet nodig nu...

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61307Posts
  • 4170Oplossingen
  • 15543Likes

IPv6 op zich is niet meer uit te schakelen.

Ik lees hier nooit problemen met IPv6 en Teams en heb die ook nooit ervaren.

Iedereen krijgt vanaf nu Full Dual Stack.

Het kan wel zijn dat je nog een andere vorm hebt van Stack, mogelijk Dual Stack Lite wat problemen kan veroorzaken met verbindingen.

 

Wat zijn de 1e 6 cijfers van je IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address

Daaruit kan opgemaakt worden welke vorm van Stack je hebt.

k4rluk
topicstarter
Raadgever
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Bert  schreef:

IPv6 op zich is niet meer uit te schakelen.

Ik lees hier nooit problemen met IPv6 en Teams en heb die ook nooit ervaren.

Iedereen krijgt vanaf nu Full Dual Stack.

Het kan wel zijn dat je nog een andere vorm hebt van Stack, mogelijk Dual Stack Lite wat problemen kan veroorzaken met verbindingen.

 

Wat zijn de 1e 6 cijfers van je IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address

Daaruit kan opgemaakt worden welke vorm van Stack je hebt.


84.105.9x.xx

k4rluk
topicstarter
Raadgever
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

één en ander wordt al nagekeken door de technische experts, dus actie voor uitzetten IPv6 is niet nodig nu...

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 14462Posts
  • 1170Oplossingen
  • 4441Likes

Goedemiddag @k4rluk en een warm welkom op de Community,

Inmiddels zie ik dat je n.a.v. deze vraag al actie ondernomen hebt en dat e.e.a. nagekeken wordt. Laat je het weten als wij je via dit topic nog verder kunnen helpen?

k4rluk
topicstarter
Raadgever
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Paul Men heeft eigenlijk niets kunnen vinden, alle waarden zijn goed en geen rare zaken te zien in het netwerk. Signaal sterkte etc ook prima, dus eigenlijk heeft men geen idee waar het aan kan liggen. Wij hebben afgesproken om het te blijven monitoren. Wel lees ik dat sinds deze week er een nieuwe modem beschikbaar is (en ben ik dus net een week te vroeg overgeschakeld op Giga Internet), is er een mogelijkheid om mijn modem om te ruilen voor deze nieuwe variant?

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 2193Posts
  • 293Oplossingen
  • 747Likes

Helaas is deze mogelijkheid er niet, @k4rluk  Een ander modem gaat het probleem met Teams niet oplossen namelijk. 
Goed dat jullie alles blijven monitoren. Hopelijk komt er snel een oplossing hiervoor.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic