1
Vraag
2
Reacties
kenmac

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verzoek IPV6 uitschakelen

Ik zou graag ipv6 laten uitschakelen op mijn connectbox giga. 

 

Help me please 🙂

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @kenmac
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Jouw kreet om hulp is ontvangen! Bij deze heb ik het profiel op je modem geconfigureerd naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt. Schrik niet als het modem hierdoor opnieuw gaat opstarten. Dit is eveneens het seintje dat de wijziging is verwerkt! 🙂 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Gebruik je de Connectbox Giga in bridge of in router modus?

kenmac
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Momenteel in routermodus. Bridge-modus lijkt geen optie te zijn. Over het algemeen wil ik IPv6 uitschakelen omdat het niet mogelijk is om DNS-servers voor IPv6 aan te passen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Bridge modus kan met ieder modem, mits je een eigen router erachter hebt staan die alle functies DHCP server en firewall overneemt.

 

Wil je in IPv4 only modus in router modus, dat kan een Ziggo moderator voor je doen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

kenmac
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Ceciliacan you help? 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @kenmac
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Jouw kreet om hulp is ontvangen! Bij deze heb ik het profiel op je modem geconfigureerd naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt. Schrik niet als het modem hierdoor opnieuw gaat opstarten. Dit is eveneens het seintje dat de wijziging is verwerkt! 🙂 

kenmac
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dat werkte! Dank u wel!

Piep de Muis

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dag @Cecilia ,

Zou u de IPv6 ook voor mij kunnen uitschakelen? Ik doe veel aan websitebeheer met IP beveiliging en IPv6 is daar niet echt geschikt voor heb ik gemerkt. IPv6 verandert zowat dagelijks en dat is zo lastig.

Alvast bedankt

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Ga ik voor je regelen @Piep de Muis. Ik moet hiervoor 2 handelingen uitvoeren. De eerste handeling om het oude profiel op je modem te verwijderen heb ik in gang gezet. Zodra dit is verwerkt configureer ik het profiel naar IPv4 Only. Uiteraard krijg je een seintje als ook dit in gang is gezet. Schrik niet als je modem tussentijds opnieuw opstart 🙂

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

En hierbij het seintje @Piep de Muis. Ik heb het profiel op je modem geconfigureerd naar IPv4 Only. Dit is binnen 24 uur verwerkt.

Piep de Muis

Level 3
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

bedankt @Cecilia 

Het heeft gewerkt, fijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic