1
Vraag
2
Reacties
SOEKOEK

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Verzoek IPV6 uitschakelen

Ik zou graag ipv6 laten uitschakelen op mijn connectbox giga. Zodat ik het gebruikelijke ipv4 port forwarden terug krijg.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
SOEKOEK
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de info Bert!

 

Ondertussen een update voor de ziggo moderators/medewerkers

- Bij nader inzien blijkt het toch niet nodig om over te schakelen naar IPv4, Het Poort Forwarden Is ondertussen op IPv6 gelukt. Desondanks bedankt voor jullie tijd en aandacht, verder hoeven er geen wijzigingen doorgevoerd te worden.


Mvg, SOEKOEK

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@SOEKOEK Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

SOEKOEK
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de info Bert!

 

Ondertussen een update voor de ziggo moderators/medewerkers

- Bij nader inzien blijkt het toch niet nodig om over te schakelen naar IPv4, Het Poort Forwarden Is ondertussen op IPv6 gelukt. Desondanks bedankt voor jullie tijd en aandacht, verder hoeven er geen wijzigingen doorgevoerd te worden.


Mvg, SOEKOEK

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Bedankt voor je bericht dat het gelukt is @SOEKOEK 🙂

avdlaan1967

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

goed dat je de port forward gevonden hebt. Ter info : 

Ik ben zelf met de ziggo helpdesk afgelopen week bezig geweest om ipv6 (aka DuaStack) uit te zetten op mn nieuwe connext box Giga. Conclusie : Dit kan niet. iets van IPv6 zal aan blijven en op mijn LAN betekent dat problemen met ipv4 uitgifte, devices krijgen het welbekende APIPA adres. Na x aantal uur geeft het modem geen ipv4 meer af. ipv6 werkt wel, echter om goed op internet te kunnen is zowel ipv4 als ipv6 nodig. 

Mijn oplossing is dat ik ipv4 DHCP op het modem uit heb gezet en nu mijn NAS DHCP IPv4 laat doen. Dat werkt voor mij. Hopelijk gaat de connext box giga een firmware upgrade krijgen welke dit "verhelpt"

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@avdlaan1967 IPv6 uitschakelen kan wel op alle modems.

Op mijn Connectbox Giga heb ik IPv4 only.

Een Ziggo moderator kan dit voor je in orde maken.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @avdlaan1967

Ik heb de settings voor je modem zojuist aangepast, je werkt nu met IPv4 only. Nu zie ik dat de collega die dit niet wist aan te passen een verzoek heeft ingeschoten voor een nieuw modem. Zal ik die er maar uit halen? Want dat lijkt me helemaal niet nodig. 

avdlaan1967

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo @Rikst ! Nou ja zeg, wat fijn. 
Ik was al een beetje ^%$&^%$ dat mn modem "spontaan" 2 keer een reboot deed. Ik ben thuiswerker op vpn dus merk dat gelijk. Maar was blij verrast dat IPv6 nu idd weg is na de 2e reboot. 
Yes stop die herstelactie aub. Ik had zelf al een tijdelijke oplossing gevonden door IPv4 DHCP elders onder te brengen. Ik zal dat nu terug zetten op de ConnextBox en dan laat ik het eindresultaat nog even weten

Dank !!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Ojee, ik liet je schrikken dus. Ik heb het verzoek geannuleerd. We zijn benieuwd naar de ontwikkelingen verder!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic