Vraag
Reacties
Oplossing
k4rluk
Level 5

Verzoek IPV6 uitschakelen

Graag zou ik IPv6 willen laten uitschakelen op mijn Connectbox Giga modem. Deze heb ik vorige week ontvangen en sindsdien ervaar ik problemen met o.a. Teams. Ik heb mij laten vertellen dat dit te maken kan hebben met IPv6. Kan één van de community moderators dit oppakken? Dank alvast. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
k4rluk
Level 5
Topicstarter

één en ander wordt al nagekeken door de technische experts, dus actie voor uitzetten IPv6 is niet nodig nu...

Bekijk in context

0 Kudos
6 Reacties 6
Bert
Level 21
T.E.A.M.

IPv6 op zich is niet meer uit te schakelen.

Ik lees hier nooit problemen met IPv6 en Teams en heb die ook nooit ervaren.

Iedereen krijgt vanaf nu Full Dual Stack.

Het kan wel zijn dat je nog een andere vorm hebt van Stack, mogelijk Dual Stack Lite wat problemen kan veroorzaken met verbindingen.

 

Wat zijn de 1e 6 cijfers van je IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address

Daaruit kan opgemaakt worden welke vorm van Stack je hebt.

0 Kudos
k4rluk
Level 5
Topicstarter

@Bert  schreef:

IPv6 op zich is niet meer uit te schakelen.

Ik lees hier nooit problemen met IPv6 en Teams en heb die ook nooit ervaren.

Iedereen krijgt vanaf nu Full Dual Stack.

Het kan wel zijn dat je nog een andere vorm hebt van Stack, mogelijk Dual Stack Lite wat problemen kan veroorzaken met verbindingen.

 

Wat zijn de 1e 6 cijfers van je IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address

Daaruit kan opgemaakt worden welke vorm van Stack je hebt.


84.105.9x.xx

0 Kudos
k4rluk
Level 5
Topicstarter

één en ander wordt al nagekeken door de technische experts, dus actie voor uitzetten IPv6 is niet nodig nu...

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemiddag @k4rluk en een warm welkom op de Community,

Inmiddels zie ik dat je n.a.v. deze vraag al actie ondernomen hebt en dat e.e.a. nagekeken wordt. Laat je het weten als wij je via dit topic nog verder kunnen helpen?

0 Kudos
k4rluk
Level 5
Topicstarter

@Paul Men heeft eigenlijk niets kunnen vinden, alle waarden zijn goed en geen rare zaken te zien in het netwerk. Signaal sterkte etc ook prima, dus eigenlijk heeft men geen idee waar het aan kan liggen. Wij hebben afgesproken om het te blijven monitoren. Wel lees ik dat sinds deze week er een nieuwe modem beschikbaar is (en ben ik dus net een week te vroeg overgeschakeld op Giga Internet), is er een mogelijkheid om mijn modem om te ruilen voor deze nieuwe variant?

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Helaas is deze mogelijkheid er niet, @k4rluk  Een ander modem gaat het probleem met Teams niet oplossen namelijk. 
Goed dat jullie alles blijven monitoren. Hopelijk komt er snel een oplossing hiervoor.