Graag zou ik IPv6 willen laten uitschakelen op mijn Connectbox Giga modem. Deze heb ik vorige week ontvangen en sindsdien ervaar ik problemen met o.a. Teams. Ik heb mij laten vertellen dat dit te maken kan hebben met IPv6. Kan één van de community moderators dit oppakken? Dank alvast.
Opgelost! Ga naar oplossing.
één en ander wordt al nagekeken door de technische experts, dus actie voor uitzetten IPv6 is niet nodig nu...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
IPv6 op zich is niet meer uit te schakelen.
Ik lees hier nooit problemen met IPv6 en Teams en heb die ook nooit ervaren.
Iedereen krijgt vanaf nu Full Dual Stack.
Het kan wel zijn dat je nog een andere vorm hebt van Stack, mogelijk Dual Stack Lite wat problemen kan veroorzaken met verbindingen.
Wat zijn de 1e 6 cijfers van je IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address
Daaruit kan opgemaakt worden welke vorm van Stack je hebt.
@Bert schreef:IPv6 op zich is niet meer uit te schakelen.
Ik lees hier nooit problemen met IPv6 en Teams en heb die ook nooit ervaren.
Iedereen krijgt vanaf nu Full Dual Stack.
Het kan wel zijn dat je nog een andere vorm hebt van Stack, mogelijk Dual Stack Lite wat problemen kan veroorzaken met verbindingen.
Wat zijn de 1e 6 cijfers van je IPv4 adres? What Is My IP? Quickly See My IP Address
Daaruit kan opgemaakt worden welke vorm van Stack je hebt.
één en ander wordt al nagekeken door de technische experts, dus actie voor uitzetten IPv6 is niet nodig nu...
Goedemiddag @k4rluk en een warm welkom op de Community,
Inmiddels zie ik dat je n.a.v. deze vraag al actie ondernomen hebt en dat e.e.a. nagekeken wordt. Laat je het weten als wij je via dit topic nog verder kunnen helpen?
@Paul Men heeft eigenlijk niets kunnen vinden, alle waarden zijn goed en geen rare zaken te zien in het netwerk. Signaal sterkte etc ook prima, dus eigenlijk heeft men geen idee waar het aan kan liggen. Wij hebben afgesproken om het te blijven monitoren. Wel lees ik dat sinds deze week er een nieuwe modem beschikbaar is (en ben ik dus net een week te vroeg overgeschakeld op Giga Internet), is er een mogelijkheid om mijn modem om te ruilen voor deze nieuwe variant?
Helaas is deze mogelijkheid er niet, @k4rluk Een ander modem gaat het probleem met Teams niet oplossen namelijk.
Goed dat jullie alles blijven monitoren. Hopelijk komt er snel een oplossing hiervoor.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.