Sinds afgelopen week kan ik geen mail meer versturen via een SMTP server van Argewebhosting. Ik maak daar gebruik van een eigen mail domein via IMAP. Het versturen van mail via hun SMTP server: arg-plplcl12.argewebhosting.nl verliep tot afgelopen week vlekkeloos. Dit geldt overigens voor alle clients die daar gebruik van maken (Apple mail, iPhone maar ook Thunderbird en Outlook). Nu geven alle clients ongeveer dezelfde foutmelding, men kan de SMTP server niet meer vinden.
Als ik vervolgens een Internet verbinding maak via een hotspot op mijn telefoon werkt het wel. Het probleem zit dus ergens bij Ziggo. De helpdesk van Ziggo helpt me niet, ik heb hoop dat via deze community iemand me verder kan helpen? Alvast grote dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Beste @efok en @Bert , het probleem is gevonden. Inderdaad een IP blokkade bij Argeweb. Een client in mijn netwerk probeerde op de achtergrond de argeweb servers te benaderen met een verkeerd wachtwoord. Daardoor ontstond op een bepaalt moment een blokkade. Grote dank, dit is gevonden door jullie aanwijzingen! Hulde.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Mail met zoveel mogelijk info naar abuse@ziggo.nl zij beheren de spamfilter.
Met dank. Is het jouw vermoeden dat de spamfilter de smtp server van Argeweb tegenhouden? Heb je suggestie met wat voor een informatie zij zijn geholpen?
Zoveel mogelijk informatie en gegevens wat je ervaart.
Beetje kort door de bocht wat ik hier lees. arg-plplcl12.argewebhosting.nl staat volledig los van Ziggo. Je hoort een andere SMTP gewoon te kunnen gebruiken. Via welke poort probeer je te verbinden?
Laat ook eens een traceroute zien naar arg-plplcl12.argewebhosting.nl.
Alvast dank voor het meedenken. Ik maak gebruik van poort 578 en ik weet niet hoe ik een traceroute kan produceren?
type in je zoekbalk cmd en dan "enter"
In het zwarte scherm type je: tracert arg-plplcl12.argewebhosting.nl "enter"
Je ziet nu de weg die je data aflegt naar argeweb, en of daar een blokkade inzit.
Voor mij (linux) ziet het er zo uit:
Start: 2021-03-14T18:05:21+0100
HOST: desktop Loss% Snt Last Avg Best Wrst StDev
1.|-- router (192.168.2.250) 0.0% 10 0.4 0.4 0.3 0.4 0.0
2.|-- 10.255.166.1 0.0% 10 5.8 7.0 5.7 9.2 1.2
3.|-- gn-rc0002-cr102-et122-251.core.as33915.net (213.51.192.189) 0.0% 10 9.7 10.7 9.0 13.0 1.3
4.|-- asd-tr0021-cr101-be150-10.core.as9143.net (213.51.158.22) 0.0% 10 13.6 12.2 9.2 13.6 1.3
5.|-- nl-ams14a-ri1-ae51-0.core.as9143.net (213.51.64.186) 0.0% 10 11.6 11.7 10.1 12.5 0.7
6.|-- nl-ams17b-rc1-lag-8-0.aorta.net (84.116.135.37) 10.0% 10 10.6 12.5 10.6 13.8 1.0
7.|-- nl-ams14a-rb1-ae-5-0.aorta.net (84.116.134.81) 0.0% 10 12.5 13.3 11.7 17.1 1.7
8.|-- 213.46.183.26 0.0% 10 10.8 13.2 10.0 19.1 2.6
9.|-- et-0-0-3.dci.nl.dc2.as8315.net (185.74.76.25) 0.0% 10 12.6 13.5 12.0 16.4 1.4
10.|-- et-0-0-1.dci.nl.ix5.as8315.net (185.74.76.255) 0.0% 10 13.4 13.1 8.9 16.2 1.8
11.|-- arg-plplcl12.argewebhosting.nl (145.131.41.64) 0.0% 10 13.0 14.0 11.5 18.8 2.0
Bij hop 11 ben ik op de plaats van bestemming aangekomen, zonder problemen.
Goedemiddag @gvaessen,
Welkom op de Community!
Ook top dat er in dit topics al tips staan om het probleem met het verzenden te verhelpen.
Is er inmiddels al nieuws?
Deel gerust de gevraagde traceroute, we zijn benieuwd 🙂
Beste Erik, dank voor je reactie. Ik heb het pad richting Ziggo abuse al opgevolgd, helaas met een teleurstellend bericht: het ligt aan de hosting partij. Dit terwijl ik eenvoudig kan vaststellen dat, als ik netwerk om Ziggo heen gebruik, het probleem zich niet voordoet. Ergo, alle tips blijven welkom!
Beste efok, hierbij mijn trace. Ik kan dit niet helemaal goed interpreteren? Daarnaast de vraag of dit iets over SMTP zegt? Want ik ontvang immers wel mail van deze site, het verzenden werkt niet? Enfin, ben benieuwd naar jouw expert opinion?
traceroute is gestart…
traceroute to arg-plplcl12.argewebhosting.nl (145.131.41.64), 64 hops max, 72 byte packets
1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 2.487 ms 1.086 ms 0.986 ms
2 192.168.178.1 (192.168.178.1) 3.567 ms 3.468 ms 2.695 ms
3 i231001.upc-i.chello.nl (62.195.231.1) 20.953 ms 18.227 ms 12.296 ms
4 212.142.55.77 (212.142.55.77) 14.783 ms 15.299 ms 13.763 ms
5 asd-tr0021-cr101-be110-2.core.as33915.net (213.51.7.84) 16.895 ms 18.226 ms 16.890 ms
6 asd-tr0021-cr101-be110-2.core.as33915.net (213.51.7.84) 16.085 ms 19.903 ms 15.527 ms
7 nl-ams14a-ri1-ae51-0.core.as9143.net (213.51.64.186) 16.280 ms 19.586 ms 20.225 ms
8 * nl-ams02a-rc2-lag-5-0.aorta.net (84.116.135.33) 16.339 ms 21.269 ms
9 nl-ams14a-rb1-ae-0-0.aorta.net (84.116.141.66) 19.796 ms 25.975 ms 39.157 ms
10 213.46.183.26 (213.46.183.26) 17.889 ms 18.515 ms 28.256 ms
11 et-0-0-3.dci.nl.dc2.as8315.net (185.74.76.25) 20.038 ms 24.132 ms 19.975 ms
12 * * *
13 arg-plplcl12.argewebhosting.nl (145.131.41.64) 25.027 ms 20.557 ms 40.144 ms
*** niet meer relevante vraag verwijderd***
Beste Bert, ik heb de trace op een MacBook uitgevoerd en krijg de volgende output:
traceroute is gestart…
traceroute to arg-plplcl12.argewebhosting.nl (145.131.41.64), 64 hops max, 72 byte packets
1 192.168.1.1 (192.168.1.1) 2.487 ms 1.086 ms 0.986 ms
2 192.168.178.1 (192.168.178.1) 3.567 ms 3.468 ms 2.695 ms
3 i231001.upc-i.chello.nl (62.195.231.1) 20.953 ms 18.227 ms 12.296 ms
4 212.142.55.77 (212.142.55.77) 14.783 ms 15.299 ms 13.763 ms
5 asd-tr0021-cr101-be110-2.core.as33915.net (213.51.7.84) 16.895 ms 18.226 ms 16.890 ms
6 asd-tr0021-cr101-be110-2.core.as33915.net (213.51.7.84) 16.085 ms 19.903 ms 15.527 ms
7 nl-ams14a-ri1-ae51-0.core.as9143.net (213.51.64.186) 16.280 ms 19.586 ms 20.225 ms
8 * nl-ams02a-rc2-lag-5-0.aorta.net (84.116.135.33) 16.339 ms 21.269 ms
9 nl-ams14a-rb1-ae-0-0.aorta.net (84.116.141.66) 19.796 ms 25.975 ms 39.157 ms
10 213.46.183.26 (213.46.183.26) 17.889 ms 18.515 ms 28.256 ms
11 et-0-0-3.dci.nl.dc2.as8315.net (185.74.76.25) 20.038 ms 24.132 ms 19.975 ms
12 * * *
13 arg-plplcl12.argewebhosting.nl (145.131.41.64) 25.027 ms 20.557 ms 40.144 ms
Het begint steeds meer te lijken op een IP blok op arg-plplcl12.argewebhosting.nl
@efok Wat denk jij ervan?
Erg gewaardeerd dat jullie meedenken.
@Bert Daar dacht ik ook aan, vandaar de treaceroute, maar die likt normaal. De server is dus bereikbaar. De blokkade zou dan al op poort 587 moeten zitten. @gvaessen Kun je uit de voeten denkje met de testen die hier staan beschreven?
https://www.stevenrombauts.be/2018/12/test-smtp-with-telnet-or-openssl/
Ben er mee bezig, lukt nog niet helemaal. Kom er op terug
Ben je er uitgekomen, @gvaessen?
Helaas @efok, ik krijg de testen van Steven Rombouts niet naar wens gedraaid. Heeft ongetwijfeld met mijn onkunde te maken. Zou de trace voldoende zijn om mee naar Argeweb te gaan?
Beste Lycke Z, helaas niet. Goede suggesties tot nu toe. De beschreven tests zijn voor mij vermoedelijk wat te hoog gegrepen? Het lijkt mij toch sterk dat ik de enige ben die dit probleem ervaart?
Ik zou navragen bij hen of ze je IP adres hebben geblokkeerd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.