1
Vraag
2
Reageer en help mee
Peter-1951

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Verzenden naar Gmail adressen vanaf Ziggo server: SMTP Error

Het versturen naar Gmail adressen  lukt niet meer, Alles komt terug met melding Mail Delivery System  post master @Ziggo.nl     host g mail -smtp-in I google.com. (142.250.102.26)  

SMTP error  550.5.7.26   .Ziggo weet niet ... of het aan hun server ligt. Gek is dat het versturen alle jaren wel goed gaat. Ik  verzend van uit  Outlook . en mijn instellingen staan goed. Wie kan mij aub helpen ,met een tip om het verzenden weer mogelijk te maken .  Alvast bedankt en hoop dat ook Ziggo deze mail ook leest.

inkomende mail naar mij gaat wel   in dit geval via tiscali.nl       uit via ziggo  (of upc)    Verzenden gaat naar andere adressen ook goed  . alleen alle Gmail adressen   blocked       Groet Peter 

 

Ziggo .. kijk eens goed naar deze problemen ,ben niet de enigste  waar het niet werkt..  Misschien een probleem  bij Google  / Gmail /of Outlook     

28 Reacties 28
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing:

Als je mail, met als afzender tiscali.nl , doorstuurt via de Ziggo smtp server naar Google, dan ziet Google dat tegenwoordig als spam.

Tiscali.nl kun je wel doorsturen naar Google via deze verzendende mailinstellingen.

TukkerRoelof

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Google (Gmail) heeft enige tijd geleden aan alle gebruikers met een Gmail-account een waarschuwing gestuurd over het feit, dat men met ingang van begin juni (datum weet ik niet exact meer) alle inkomende post strikter gingen controleren en dat er daarom meer kans zou zijn op weigeringen. Achtergrond is, dat men op deze manier de hoeveelheid spam beter in de hand kan houden.

 

Deze controle wordt o.m. toegepast door te werken met beveiligde verbindingen (vergelijk https bij webpagina's). Deze eis is begin dit jaar al ingegaan, maar tot nu toe werd er nog even door de vingers gekeken als de mailserver daar nog niet mee werkte. Inmiddels is die gratieperiode afgelopen.

 

Wat er daarvoor zou moeten gebeuren is dat de mailserver van in dit geval Ziggo daarop aangepast moet worden. Dat blijkt voor elkaar te zijn (andere providers in Nederland zijn lakser...), want ik kon zojuist een berichtje vanaf mijn Ziggo-account naar mijn Gmail-account sturen. Misschien moet u uw mailclient ook nog op een beveiligde verbinding omzetten? (Details: https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen.)

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Zelf heb ik zoiets ook gehad in outlook 2016. Het kwam voor als je meerdere mail accounts hebt geconfigureerd.

Weet het niet meer zeker maar stel voor elk mail account POP/IMAP en SMTP server in met authenticatie behorende bij mailadres waarmee je wilt ontvangen en verzenden. Als je mail verstuurd van mail account B via de SMTP server van account A en authenticatie van account A  wordt het verzenden van B geweigerd en krijg je een mail delivery notification. 

Waarschijnlijk gaat het als je via webmail verstuurd wel goed.

 

 

De Ziggo POP- en IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:

 

@tiscali.nl staat er niet bij. M.a.w. gebruik voor het verzenden van @tiscali.nl mail de smtp server van tiscali

Peter-1951
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Bert   ga het uit proberen.  Groet Peter

Peter-1951
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Roelof  bedankt voor jouw info . ga het proberen  Groet Peter

Peter-1951
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt  Karel   voor jouw info  Ga het uit proberen.  met Groet Peter

ph2m

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Klopt hier de afgelopen dagen ook geen mail kunnen versturen vanuit mijn Ziggo account naar diverse Gmail adressen (Mozilla Thunderbird), als ik vanuit het zelfde programma daarna de zelfde mail stuur vanaf mijn eigen Gmail-account dan komt de mail wel aan op de Gmail account van de ontvanger, Ziggo wordt dus geblokkeerd !!!

TukkerRoelof

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi @ph2m, Dat kan ook nog liggen aan je instellingen in Thunderbird. Jij moet jouw mail ook al via een voldoende versleutelde verbinding aanbieden aan de SMTP-server van Ziggo. Ik heb net een mailtje vanaf mijn Ziggo account gestuurd naar mijn GMail account. Geen centje pijn. Ik heb zowel STARTTLS als SSL/TLS getest.

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Issue kan alleen door Ziggo opgelost worden. Ze moeten aan geven (dmarc) dat je van een ander domein dan ziggo.nl mag versturen

ph2m

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Roelof, heeft altijd met de zelfde instellingen gewerkt, nu de laatste week niet meer...

ph2m

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
This message was created automatically by mail delivery software.

You sent the following message, but this message could not be delivered to all recipients:

======================================================================
Subject: Test
Test Gmail  
======================================================================

The following addresses failed:


  ********@gmail.com
    host gmail-smtp-in.l.google.com [142.250.102.27]
    SMTP error from remote mail server after pipelined end of data:
    550-5.7.26 This message fails to pass SPF checks for an SPF record with a hard
    550-5.7.26 fail policy (-all). To best protect our users from spam and
    550-5.7.26 phishing, the message has been blocked. Please visit
    550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
    550 5.7.26 information. p21-20020a170906229500b006ff09d27800si10457696eja.536 - gsmtp

 

Reporting-MTA: dns; smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;********@gmail.com
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; gmail-smtp-in.l.google.com
Diagnostic-Code: smtp; 550-5.7.26 This message fails to pass SPF checks for an SPF record with a hard
 550-5.7.26 fail policy (-all). To best protect our users from spam and
 550-5.7.26 phishing, the message has been blocked. Please visit
 550-5.7.26  https://support.google.com/mail/answer/81126#authentication for more
 550 5.7.26 information. p21-20020a170906229500b006ff09d27800si10457696eja.536 - gsmtp

 

Test.eml

Onderwerp:
Test
Van:
Frank de Wilde <****@****.org>
Datum:
14-6-2022 16:50
Aan:
Frank de Wilde <********@gmail.com>

 

Test Gmail
HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Maakt niet uit dat het heeft gewerkt... de melding komt door niet juist hebben van mail settings op server niveau. Kan je als klant niks mee... dmarc of spf check op ziggo server zou ik zeggen...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@HBO Fan  schreef:

Issue kan alleen door Ziggo opgelost worden. Ze moeten aan geven (dmarc) dat je van een ander domein dan ziggo.nl mag versturen


@HBO Fan En dat mag nu niet meer, niet alleen bij Ziggo, ook bij andere providers zijn ze dit aan het blokken.

Een afzender domein moet hetzelfde zijn als de smtp server.

Bij Ziggo mogen dit alle Ziggo domeinen zijn, zoals ziggo.nl, home.nl, casema.nl enz.

Je kunt als Ziggo niet als afzender alle domeinnamen in de wereld mail toestaan, want dan ben je de perfecte spam provider voor spammers.

Dat is juist de reden dat dit geblokt wordt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@ph2m Met welk afzender domein verzend je een mail via de Ziggo smtp server?

Als dat een ander domein is als Karel. hierboven in zijn aangeeft, dan blokt Google terecht je mails.

ph2m

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

mijn Ziggomailadres: ********@ziggo.nl (echter mail returnadres wordt vermeld ****@****.org)

 

ph2m

Level 4
  • 31Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

ph2m_0-1655228909591.png

 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

@Bert Dat schrijf ik in iets minder tekst toch... het is aan Ziggo om dit op te lossen of niet, dat is een keuze die Ziggo maakt en kan je als klant bij ziggo niet veel aan doen.

 

Over wat de perfecte spam methode is laat ik me niet uit maar deze "blokkade" is niet echt gangbaar meer hoor voor de spam gemeenschap...

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@ph2m  schreef:

mijn Ziggomailadres: ********@ziggo.nl (echter mail returnadres wordt vermeld ****@****.org)


@ph2m Je verstuurt de mail met als afzender ****@****.org

Test.eml

Onderwerp:
Test
Van:
Frank de Wilde <****@****.org>
Datum:
14-6-2022 16:50
Aan:
Frank de Wilde <********@gmail.com>
 

Test Gmail
 
Dat is dus een ****.org domein wat je verstuurt via smtp.ziggo.nl en dat is geblokt tegenwoordig.
Als je ****@****.org via de smtp server verstuurt die daarbij hoort, dan zal de mail wel aankomen.
ablogtmeijer

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb hetzelfde probleem, ik kan niet naar gmail.com versturen. Ik lees dat Ziggo dit moet oplossen maar als Ziggo dit niet oplost blijf ik met het probleem zitten. Vanavond met diverse instellingen bezig geweest maar niets helpt. Bij de uitgaande e-mail op poort 587 heb ik de versleutelde verbinding op automatisch staan, dan werkt de check weer. Ik kan kiezen tussen Geen, SSL, TLS en automatisch. Met SSL werkt de check ook niet (alleen met TLS en automatisch). De inkomende mail is met pop3 en dat werkt goed. Nu heb ik nog ergens een poortnummer gelezen maar ben vergeten welke. Als iemand weet wat te doen: GRAAG. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic