1
Vraag
2
Reageer en help mee
diggel

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzamelde e-mailadressen in Smartphone

De vraag is al eerder gesteld maar de geboden oplossing helpt niet. Net ook contact opgenomen met Klantenservice via de chat maar die doen “kastje-muur”.

Het probleem ;

Mijn vrouw en ik hebben allebei een Huawei Smartphone met Ziggomail. Zij heeft alleen ons gezamenlijk e-mailadres erop. Ik het gezamenlijke en mijn eigen e-mailadres. Alles Ziggo.

Als ik ( maakt niet uit met welk van beide e-mailadressen ) een mail wil aanmaken en 2 letters in het “aan” vak intoets krijg ik een hele rits e-mailadressen van mensen (die ik niet ken) of bedrijven.

Mijn vrouw krijgt op haar telefoon exact dezelfde lijst.

Als ik op Internet naar Ziggo Webmail ga staan er geen adressen in de lijst Verzamelde adressen en ook het vinkje om deze te verzamelen staat uit.

De Ziggo klantenservice verwees mij door naar Huawei en Huawei verwees mij door naar Ziggo 😡.

Omdat beide telefoons exact hetzelfde tonen en (op mijn telefoon dit bij beide e-mailadressen gebeurt) lijkt het me sterk dat dit “op de telefoon” gebeurt. Wij maken geen gebruik van Chatdiensten, Twitter en andere onzin. Kortom, hoe kan dit, hoe verwijder ik het en hoe stop ik dit.

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welk mailprogramma gebruik je op de telefoons?

Staat daar een instelling aan om adressen te verzamelen?

 

Want dit soort aan - aanvullingen komen vanuit het mailprogramma, dit is ook zo in Windows met Outlook of andere mailprogramma's.

diggel
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Webmail. Op de telefoon kan je kiezen voor “anders” en vervolgens de instellingen van Ziggo ingeven dus, volgens mij, geen specifieke app. Er zijn, op de telefoon, geen instellingen om “verzamelde adressen” te bewaren. Als dat zo zou zijn dan zouden er, bij mijn 2 e-mailadressen, andere adressen bewaard worden en bij mijn vrouw weer andere maar ze zijn allemaal hetzelfde dus heb ik maar èèn conclusie…het zit bij Ziggo. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ziggo Webmail. Op de telefoon kan je kiezen voor “anders” en vervolgens de instellingen van Ziggo ingeven dus, volgens mij, geen specifieke app."

 

Ziggo webmail gaat alleen maar via een browser, waar je dan telkens in moet loggen met je mailadres en wachtwoord: Inloggen op Ziggo Mail | Ziggo

 

Als je - anders moet kiezen, en dan de instellingen van Ziggo ingeven, dan zit je in een app.

diggel
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Prima, dus op mijn telefoon zit een app waarin ik gebruik maak van Ziggo Webmail en op de telefoon van mijn vrouw zit die app ook en ook zij maakt gebruik van Ziggo Webmail.

2 Telefoons, 2 apps, 1 mailprovider, Ziggo…en beide telefoons geven dezelfde lijst e-mailadressen terwijl zij zelfs nooit (of zeer zelden ) iemand mailt via haar telefoon. Dat is een verdraaid slimme app. Veel van de adressen in de lijst zijn wel (ooit) gewoon via onze PC gebruikt maar nooit met de telefoons…..dus dat die app dàt allemaal zou kunnen en weten lijkt me zeer ongeloofwaardig…..

 

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@diggel ,

Kijk eens bij Contacten op de telefoon of ze daar staan en verwijder ze dan. Zie ook: Contactgegevens aanmaken en bewerken | HUAWEI Ondersteuning Nederland 

Succes.

 

diggel
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Er staan 7 adressen in “mijn contacten” op mijn telefoon. De telefoon en WhatsApp hebben toegang tot deze contacten, mail niet. Bij de andere telefoon is het hetzelfde.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@diggel ,

Misschien een Google account die de adressen synchroniseert?

diggel
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb geen Google account en welke adressen zou die dan moeten synchroniseren?  Bertvanregteren@kortingskoopjes.nl

staat echt niet in een adresboek van mij en die hebben we ook nog nooit gemaild…..maar die staat wel in de voorgestelde e-mailadressen (en zo heb ik er nog wel een stuk of 100 )

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@diggel Er zijn mailapps op Smartphones, die van alle mails die hij maar ziet, dus van alle ontvangen en verzonden mails, de mailadressen als contact opslaat, daarom is het belangrijk om te weten welke app je gebruikt, dan kan er meegekeken worden hoe deze functie uit te zetten.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

@diggel Het zou mooi zijn als we van je te weten komen hoe de e-mail app heet. Anders even het type toestel, dan kunnen we daar de (software) specificaties even van opzoeken. Lukt het je ook om een screenshot te maken van de mail app en hier te posten?

diggel
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het is geen gedownloade app, zit als functie op de telefoon, Huawei P9.

foto’s toegevoegd. Heb op de telefoon gekeken maar alle (zichtbare) systeemmappen bevatten geen bestanden. Ik hou het ding nogal schoon.

 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is een app die Samsung op de telefoons heeft staan bij aanschaf.

 

Hoe kan ik mijn e mailaccount(s) instellen op mijn smartphone of tablet? | Samsung NL

 

Ik ken Samsung telefoons / apps niet, hopelijk komt er snel hier iemand voorbij die weet hoe die werkt.

 

Mogelijk weet iemand op de Samsung community hoe dit werkt: Members Community (samsung.com)

 

Of iemand van Samsung die je kan helpen: Hulp op Afstand | Samsung Nederland

diggel
Topicstarter
Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mooi maar, zoals ik aangaf, heb ik een HuaweiP9 en al is het een app hoe kan de Huawei P9 van mijn vrouw dan dezelfde e-mailadressen tonen bij ons e-mailadres als de mijne? Maar goed, ik val in herhaling.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

TS schreef: 

"Veel van de adressen in de lijst zijn wel (ooit) gewoon via onze PC gebruikt maar nooit met de telefoons".

Kijk eens bij contacten in Outlook op de PC.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Hmm, blijft bijzonder.

Er moet toch ergens een gemeenschappelijk iets zijn tussen de beide telefoons. Is Ziggo het enige ‘gemeenschappelijke’ wat jullie delen? Gebruiken jullie nog andere sociale media-accounts? LinkedIn, Facebook, Twitter? En ook nog andere apparaten dan de telefoons die met elkaar synchroniseren?

 

Ik vermoed dat de adressen toch ergens uit de spam-mail getrokken worden. Heb je de spam-map (Ziggo) al eens gecontroleerd? Wat staat daar in?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

@KBX458  schreef:

TS schreef: 

"Veel van de adressen in de lijst zijn wel (ooit) gewoon via onze PC gebruikt maar nooit met de telefoons".

Kijk eens bij contacten in Outlook op de PC.


Daar had ik overheen gelezen. Dan zou ik toch nog eens goed controleren of er op de telefoons nog niet een Exchange of Hotmail account actief is. Of is geweest, want dan kan ik mij voorstellen dat die contacten ‘bewaard’ zijn gebleven’.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic