1
Vraag
2
Reacties
Gijs52

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verwijderde mails bij office 365 nog zichtbaar

Als ik in Ziggo Webmail, mails verwijder dan zijn die niet meer zichtbaar op mijn telefoon (dat is goed). Maar als ik op mijn laptop outlook (office 365) open, dan zijn alle verwijderde mails weer zichtbaar.

Tot voor kort, werden de op de Ziggo Mail site verwijderde mails ook niet meer in Outlook geladen.

 

Weet iemand wat ik moet veranderen om de op Ziggo Mail verwijderde mails niet meer te zien?  

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Let op, met IMAP staat alle mail op de Ziggo server en niet op je computer en is weghalen ook werkelijk weg.

Als er iets fout gaat met de mail op de mailserver van Ziggo met IMAP, dan is de mail ook definitief weg.

Zorg dat je altijd een backup hebt van de belangrijke mail met IMAP.

 

Met POP staat de mails ook nog op je computer en is er makkelijk een externe backup van te maken.

Bekijk in context

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Jacqui321/ Een backup maken gaat aanzienlijk sneller, het resultaat van de link van @Steefb is een lijst met websites die die oplossing geven en de 1e niet advertentie website, is de beste om een backup te maken met Outlook: Een back-up van uw e-mail maken - Microsoft Ondersteuning

Bekijk in context

10 Reacties 10
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Wat zijn de gebruikte instellingen op je outlook? 

S4R

Level 16
  • 2032Posts
  • 71Oplossingen
  • 1270Likes

Dan moet je outlook op IMAP gebruiken.

En nu heb je waarschijnlijk POP.

En met POP sla je ze op een in pst bestand.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Let op, met IMAP staat alle mail op de Ziggo server en niet op je computer en is weghalen ook werkelijk weg.

Als er iets fout gaat met de mail op de mailserver van Ziggo met IMAP, dan is de mail ook definitief weg.

Zorg dat je altijd een backup hebt van de belangrijke mail met IMAP.

 

Met POP staat de mails ook nog op je computer en is er makkelijk een externe backup van te maken.

Gijs52
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank!

ik heb inderdaad nu POP.

Moet dus eerst backup maken en dan overstappen op IMAP. 

Instellingen van mijn outlook veranderen in IMAP lukt niet, moet waarschijnlijk een nieuwe account maken.

 

 

Gijs52
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor uw reactie.

Het staat ingesteld op POP, en staat inderdaad de hele historie op mijn laptop.

Als ik dus over ga op IMAP, moet ik zelf zeer regelmatig backups maken.

Maar kan ik die dan wel in outlook terug zetten?

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Maar waarom zou je overgaan op IMAP als dit mogelijke problemen op gaat leveren en je allerlei andere acties uit moet gaan voeren om backups te maken?

POP laat het op je computer staan, IMAP staat bij Ziggo op de server en je moet allerlei stappen gaan doen.

 

Als je nu het POP verwijderd, dan zijn alle mails weg en- als je daar nu eerst een backup van maakt, is het een heel stappenplan om die weer in je IMAP te krijgen.

Ik zou het nu zo laten zoals het is.

Jacqui321/

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Kunt u mij wijzen hoe ik een backup maak van al mijn ziggo mails? Mijn mailaccount wordt binnen nu en twee weken opgeheven, dus ik ben redelijk in paniek.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Jacqui321/  schreef:

Kunt u mij wijzen hoe ik een backup maak van al mijn ziggo mails? 


Daar is google erg geschikt voor.

 

mail backup - Google Zoeken

 

 

Jacqui321/

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat valt dus behoorlijk tegen om eerlijk te zijn. Ben hier nu al meer dan een week mee bezig, lezen, lezen, bij computerzaken geweest, maar tot nu toe geen oplossing mogen vinden. Ben dus mails stuk voor stuk aan het doorsturen naar een gmail account. 😞

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@Jacqui321/ Een backup maken gaat aanzienlijk sneller, het resultaat van de link van @Steefb is een lijst met websites die die oplossing geven en de 1e niet advertentie website, is de beste om een backup te maken met Outlook: Een back-up van uw e-mail maken - Microsoft Ondersteuning

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic