Als ik in Ziggo Webmail, mails verwijder dan zijn die niet meer zichtbaar op mijn telefoon (dat is goed). Maar als ik op mijn laptop outlook (office 365) open, dan zijn alle verwijderde mails weer zichtbaar.
Tot voor kort, werden de op de Ziggo Mail site verwijderde mails ook niet meer in Outlook geladen.
Weet iemand wat ik moet veranderen om de op Ziggo Mail verwijderde mails niet meer te zien?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Let op, met IMAP staat alle mail op de Ziggo server en niet op je computer en is weghalen ook werkelijk weg.
Als er iets fout gaat met de mail op de mailserver van Ziggo met IMAP, dan is de mail ook definitief weg.
Zorg dat je altijd een backup hebt van de belangrijke mail met IMAP.
Met POP staat de mails ook nog op je computer en is er makkelijk een externe backup van te maken.
@Jacqui321/ Een backup maken gaat aanzienlijk sneller, het resultaat van de link van @Steefb is een lijst met websites die die oplossing geven en de 1e niet advertentie website, is de beste om een backup te maken met Outlook: Een back-up van uw e-mail maken - Microsoft Ondersteuning
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat zijn de gebruikte instellingen op je outlook?
Dan moet je outlook op IMAP gebruiken.
En nu heb je waarschijnlijk POP.
En met POP sla je ze op een in pst bestand.
Let op, met IMAP staat alle mail op de Ziggo server en niet op je computer en is weghalen ook werkelijk weg.
Als er iets fout gaat met de mail op de mailserver van Ziggo met IMAP, dan is de mail ook definitief weg.
Zorg dat je altijd een backup hebt van de belangrijke mail met IMAP.
Met POP staat de mails ook nog op je computer en is er makkelijk een externe backup van te maken.
Dank!
ik heb inderdaad nu POP.
Moet dus eerst backup maken en dan overstappen op IMAP.
Instellingen van mijn outlook veranderen in IMAP lukt niet, moet waarschijnlijk een nieuwe account maken.
Dank voor uw reactie.
Het staat ingesteld op POP, en staat inderdaad de hele historie op mijn laptop.
Als ik dus over ga op IMAP, moet ik zelf zeer regelmatig backups maken.
Maar kan ik die dan wel in outlook terug zetten?
Maar waarom zou je overgaan op IMAP als dit mogelijke problemen op gaat leveren en je allerlei andere acties uit moet gaan voeren om backups te maken?
POP laat het op je computer staan, IMAP staat bij Ziggo op de server en je moet allerlei stappen gaan doen.
Als je nu het POP verwijderd, dan zijn alle mails weg en- als je daar nu eerst een backup van maakt, is het een heel stappenplan om die weer in je IMAP te krijgen.
Ik zou het nu zo laten zoals het is.
Kunt u mij wijzen hoe ik een backup maak van al mijn ziggo mails? Mijn mailaccount wordt binnen nu en twee weken opgeheven, dus ik ben redelijk in paniek.
@Jacqui321/ schreef:Kunt u mij wijzen hoe ik een backup maak van al mijn ziggo mails?
Daar is google erg geschikt voor.
Dat valt dus behoorlijk tegen om eerlijk te zijn. Ben hier nu al meer dan een week mee bezig, lezen, lezen, bij computerzaken geweest, maar tot nu toe geen oplossing mogen vinden. Ben dus mails stuk voor stuk aan het doorsturen naar een gmail account. 😞
@Jacqui321/ Een backup maken gaat aanzienlijk sneller, het resultaat van de link van @Steefb is een lijst met websites die die oplossing geven en de 1e niet advertentie website, is de beste om een backup te maken met Outlook: Een back-up van uw e-mail maken - Microsoft Ondersteuning
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.