1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
azo

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verwijderde mailitems die bijlagen bevatten verdwijnen na enige tijd uit 'verwijderde items' webmail

Al een tijdje merk ik dat ik verwijderde items die bijlagen bevatten niet meer kan terugvinden in mijn map'verwijderde items'van webmail. De eerste dagen na het deleten lukt dit nog wel. Ik heb een imap account. hetzelfde gebeurt in mijn 'trash' map van Outlook. Wie heeft een idee hoe ik dit kan voorkomen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Richard G.

Level 16
  • 1835Posts
  • 86Oplossingen
  • 956Likes

Mensen moeten zich dat echt afleren inderdaad. Ik heb er ook klanten bij die zo mail zijn kwijt geraakt.

Maar de naam zegt het al. Trash, vuilnisbak. Dat is om weg te gooien (ook spam trouwens).

Je gaat thuis toch ook niet belangrijke spullen in je vuilnisbak bewaren?

Deze is bedoeld voor als je iets weg gooit en je kort daarop je bedenkt dat je iets verkeerd weggegooid hebt, dat je het nog terug kunt zetten.

Wil je dingen bewaren, maak dan even zelf een map "uitzoeken" aan of zo en zet de mails daar in als je niet zeker weet dat ze weg kunnen.

Dat gezegd hebbende.... Veel servers zorgen dat de spam folder automatisch leeg gemaakt wordt na 30 dagen.

De vuilnisbak/trash wordt over het algemeen leeg gemaakt door je email programma c.q. de mail app op je tablet of telefoon.

Dus je zou daar eens in de instellingen moeten kijken hoe dat ingesteld staat.

Als je uitsluitend van webmail gebruikt maakt, zijn daar misschien ook instellingen in te vinden of kan een van de Ziggo medewerkers misschien helpen of weten zijn of de server automatisch verwijderd (dacht van niet).

Toch blijft het sterke advies om alleen dingen in de vuilnisbak en trash mappen te zetten doen ook daadwerkelijk weg kunnen. Mede omdat deze vaak ook niet meegenomen worden in een backup (want vuilnisbak, dus niet meer nodig).

Bekijk in context

2 Reacties 2
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78761Posts
  • 5319Oplossingen
  • 23519Likes

Geen idee, maar waarom staan mails in verwijderde items als ze niet weg mogen?

Richard G.

Level 16
  • 1835Posts
  • 86Oplossingen
  • 956Likes

Mensen moeten zich dat echt afleren inderdaad. Ik heb er ook klanten bij die zo mail zijn kwijt geraakt.

Maar de naam zegt het al. Trash, vuilnisbak. Dat is om weg te gooien (ook spam trouwens).

Je gaat thuis toch ook niet belangrijke spullen in je vuilnisbak bewaren?

Deze is bedoeld voor als je iets weg gooit en je kort daarop je bedenkt dat je iets verkeerd weggegooid hebt, dat je het nog terug kunt zetten.

Wil je dingen bewaren, maak dan even zelf een map "uitzoeken" aan of zo en zet de mails daar in als je niet zeker weet dat ze weg kunnen.

Dat gezegd hebbende.... Veel servers zorgen dat de spam folder automatisch leeg gemaakt wordt na 30 dagen.

De vuilnisbak/trash wordt over het algemeen leeg gemaakt door je email programma c.q. de mail app op je tablet of telefoon.

Dus je zou daar eens in de instellingen moeten kijken hoe dat ingesteld staat.

Als je uitsluitend van webmail gebruikt maakt, zijn daar misschien ook instellingen in te vinden of kan een van de Ziggo medewerkers misschien helpen of weten zijn of de server automatisch verwijderd (dacht van niet).

Toch blijft het sterke advies om alleen dingen in de vuilnisbak en trash mappen te zetten doen ook daadwerkelijk weg kunnen. Mede omdat deze vaak ook niet meegenomen worden in een backup (want vuilnisbak, dus niet meer nodig).