1
Vraag
2
Reacties
r.kardol

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verwijderde items plotseling weer in 'inbox'

Vrijwel al mijn verwijderde emails lijken permanent verwijderd; ik heb slechts 1 week verwijderde emails nog zichtbaar (in outlook). Dus een zeer beperkte historie. Ik heb in de online mail van Ziggo, in de inbox, nu alle/allerlei verwijderde mails (die dus voorheen in 'verwijderde items' stonden. Deze mails in mijn inbox zijn doorgestreept (zo dus). Die horen in in feite dus in de folder 'verwijderde emails' en staan dus verkeerd.

Vraag:

- hoe krijg ik die verwijderde mails in de online mailbox van Ziggo weer in 'verwijderd'?

- hoe krijg ik mijn historie van verwijderde items volledig (= meer dan alleen 1 week)

- en dat ook graag in Outlook (niet alleen in online Ziggo omgeving)

 

Dit is 'plotseling' ontstaan - ik neem aan bij een nachtelijke batchverwerking van Ziggo, en zou dus door Ziggo weer terug gezet moeten kunnen worden....

23 Reacties 23
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Wat gebruik je nu echt als mail programma? MAIL van Apple of Outlook? En maak een keuze welke je wilt gaan gebruiken. Gebruik geen twee verschillende apps voor je mail. Gebruik of MAIL app van Apple of Outlook van Microsoft. 

Mijn voorkeur is MAIL van Apple! En zorg dat je goed leeg begint met alles. Want nu loopt hier volgens mij alles door elkaar heen. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @r.kardol

 

Zo te zien hebben we al even niks van je vernomen terwijl @EnergieBoy je graag wil helpeb.

Heb jij nog input voor hem? Dan kan hij je beter van advies voorzien.

r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik gebruik mail van Apple op mijn telefoon, zoals velen. 
Op mijn iMac (=werk) gebruik ik Outlook omdat ik het pakket van Office nodig heb. Excell en PowerPoint zijn nog steeds de standaard; daar is volgens mij steeds geen goed alternatief voor. Met name excell is essentieel). Ik doe dit al meer dan 15 jaar; gaat prima. 
Zou toch een beetje gek zijn dat ik mijn pakket moet aanpassen omdat in de database v Ziggo de verwijderde items nu opeens verkeerd staan… da’s zoiets als de eigenaar vd auto waarvan de motor niet start, te adviseren dat hij de trein maar moet nemen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@r.kardol "Zou toch een beetje gek zijn dat ik mijn pakket moet aanpassen omdat in de database v Ziggo de verwijderde items nu opeens verkeerd staan… "

 

De Ziggo mailservers krijgen de opdrachten van de mailprogramma's wat er moet gebeuren met de mail.

Mailprogramma's kunnen aangeven aan de mailserver dat er items gemarkeerd kunnen worden voor verwijdering, maar niet automatisch verplaatst worden.

Die opdracht wordt gegeven door een mailprogramma, een mailserver gaat niets uit zichzelf doen.

Zo kan ook de opdracht gegeven worden bij ophalen met POP, binnenhalen en verwijder, of binnenhalen en kopie achter laten en in dit geval, markeer voor verwijdering, maar verwijder nog niet.

 

Bert_0-1671292255107.png

Ik vind hier, in Windows, dat bovenstaand scherm in Bestand => Accountinstellingen => Profielen beheren => E-mailaccounts => 2 maal klikken op het emailadres => Meer instellingen => Geavanceerd - als IMAP gebruikt wordt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic