1
Vraag
2
Reacties
r.kardol

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verwijderde items plotseling weer in 'inbox'

Vrijwel al mijn verwijderde emails lijken permanent verwijderd; ik heb slechts 1 week verwijderde emails nog zichtbaar (in outlook). Dus een zeer beperkte historie. Ik heb in de online mail van Ziggo, in de inbox, nu alle/allerlei verwijderde mails (die dus voorheen in 'verwijderde items' stonden. Deze mails in mijn inbox zijn doorgestreept (zo dus). Die horen in in feite dus in de folder 'verwijderde emails' en staan dus verkeerd.

Vraag:

- hoe krijg ik die verwijderde mails in de online mailbox van Ziggo weer in 'verwijderd'?

- hoe krijg ik mijn historie van verwijderde items volledig (= meer dan alleen 1 week)

- en dat ook graag in Outlook (niet alleen in online Ziggo omgeving)

 

Dit is 'plotseling' ontstaan - ik neem aan bij een nachtelijke batchverwerking van Ziggo, en zou dus door Ziggo weer terug gezet moeten kunnen worden....

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@r.kardol "Zou toch een beetje gek zijn dat ik mijn pakket moet aanpassen omdat in de database v Ziggo de verwijderde items nu opeens verkeerd staan… "

 

De Ziggo mailservers krijgen de opdrachten van de mailprogramma's wat er moet gebeuren met de mail.

Mailprogramma's kunnen aangeven aan de mailserver dat er items gemarkeerd kunnen worden voor verwijdering, maar niet automatisch verplaatst worden.

Die opdracht wordt gegeven door een mailprogramma, een mailserver gaat niets uit zichzelf doen.

Zo kan ook de opdracht gegeven worden bij ophalen met POP, binnenhalen en verwijder, of binnenhalen en kopie achter laten en in dit geval, markeer voor verwijdering, maar verwijder nog niet.

 

Bert_0-1671292255107.png

Ik vind hier, in Windows, dat bovenstaand scherm in Bestand => Accountinstellingen => Profielen beheren => E-mailaccounts => 2 maal klikken op het emailadres => Meer instellingen => Geavanceerd - als IMAP gebruikt wordt.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@r.kardol Welke versie van Outlook gebruik je op welke systeemsoftware met welke versie?

r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem is twee-ledig. 1. Op mijn outlook heb ik slechts 5 dagen 'verwijderde' (hij ververst elke dag, er komt geen dag bij). 2. Maar op online Ziggo-mail (webversie 'mijn mail') zit minstens en evengroot probleem: daar zijn de mails in verwijderde folder ook verdwenen (muv die laatste 5 dagen) en staan de mails nu IN DE INBOX ?? En daar staan die eerder gedelete mails in die inbox, doorgestreept.

Ik denk dat we eerst het Ziggo-issue moeten oplossen. Daarna grote kans dat de outlook ook weer goed komt te staan.  

(Noot ik gebruik Apples, zowel iMac als iPhone, beide laatste versies). 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

wat voor instellingen gebruik je bij outlook, imap of pop, en hoe zijn deze ingesteld?

 

r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het probleem doet zich bij zowel mijn iMac als iPhone. Maar daarvóór, nog voordat de mails dus zijn ingeladen in outlook, ligt er al een probleem bij Ziggo. Volgens mij moeten we die eerst oplossen - als dat gedaan is, is er grote kans dat het in outlook ook weer goed gaat. Laten we focussen op het ziggo-probleem. Nogmaals: als inlog op mijn webmail, dan doen ze problemen zich daar al voor. En dan is het logisch dat er dus ook problemen verder in de keten zich voordoen, maar de oorsprong lig bij de ziggo database.

In het verleden ook last gehad met mailbox van ziggo. Clue/aanwijzing: de extensie '.....@ups.nl' wordt vaak in nachtbatches (naar nieuwere versies/servers) niet goed meegenomen. 

PS: Extensies op iPhone: upcmail IMAP - hostnaam: imap.ziggo.nl 

r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bert of Tjeerd, ik heb nog steeds geen oplossing gekregen. Kan iemand mij helpen? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een gerichte oplossing kan pas gevonden worden, als er antwoorden komen op vragen die gesteld zijn om mogelijke oorzaken uit te sluiten en of het probleem te vinden.

 

Komen er geen antwoorden op vragen, dan kun je tig mogelijke oplossingen voor mailproblemen opschrijven die allemaal de plank mis kunnen slaan.

 

De vragen die van belang zijn samengevat:

Je hebt een iMac en een iPhone.

Welke emailprogramma gebruik je precies op welk apparaat?

Wat gebruik je op welk apparaat, IMAP of POP, en welke mailinstellingen gebruik je in ieder apparaat?

r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  • Die antwoorden heb ik volgens mij gegeven in mijn reacties - ik heb ze nog een keer gekopieerd voor je:

Extensies op iPhone: upcmail IMAP

- hostnaam: imap.ziggo.nl 

- ik gebruik Apples, zowel iMac als iPhone, beide laatste versies (dus meest recente; 16.1.2 v iOS op iPhone)


Wat heb je nog meer nodig?

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Welke emailprogramma gebruik je precies op welk apparaat?

 

Wat gebruik je op welk apparaat, IMAP of POP?

 

Welke emailinstellingen gebruik je in ieder apparaat?

 

Hieronder de voorbeelden hoe één en ander zou moeten staan in de emailprogramma's volgens de verschillende protocollen.

 

Inkomende serverinstellingen

  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

POP-instellingen

Inkomende serverinstellingen

  • server: pop.ziggo.nl
  • serverpoort: 995
  • verificatie vereist: ja
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: Ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
  •  
r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

In de foto’s de instellingen van mijn iPhone. Meer Jan ik op mijn telefoon niet vinden. 
Overigens heb ik dit laatste >10 jaar niet gewijzigd. Alleen nwe versies iOS gedownload. 

r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik wil u toch ook even laten zien hoe de mijn.ziggo.nl mailbox eruit ziet als ik die online bij ziggo open (dus niet via Outlook). Zie bijgesloten foto —> oude mails zijn doorgestreept. Dat heeft toch niets met Outlook te maken? Dit is Ziggo, nog vóórdat de database ingeladen wordt in Outlook. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Dit is inderdaad erg vreemd, r.kardol

Hoe zijn de instellingen van Outlook? Is dit ook IMAP? 
Als alles ingesteld is met de IMAP instellingen, dan zou alles moeten synchroniseren en dus alles hetzelfde zijn. Dit lijkt niet zo te zijn omdat de Ziggo Mail verwijderde mails in jouw Postvak In laat zien. 

De map waarin je verwijderde mails in Outlook doet, zie je die terug in de Ziggo Mail?
Kijk je wel vaker in de Ziggo mail en heb je dit nog nooit gehad of is dit de eerste keer dat je in de Ziggo Mail omgeving kijkt en valt dit je op? 

@Bert of @Tjeerd85 hebben jullie nog aanvullende vragen? 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Als je je mail wachtwoord veranderd in de mijn ziggo en het dan test op deze 2 apparaten, komt het dan nog voor?

r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb mijn wachtwoord gewijzigd (op mijn imac) en ook handmatig aangepast op mijn iPhone (om zeker te zijn dat het idd daar ook doorgevoerd wordt). Op de beide apples is er niets veranderd. Historie verwijderd max 1 week. Heel onhandig.

En op mijn ziggomail ook niets veranderd - en da's logisch want als ik mijn password op apples verander, heeft dat -lijkt mij- geen impact op de moeder-database van Ziggo. Nog steeds verwijderde mails in mijn inbox, en doorstreept (zie eerdere foto's)

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

dan weet ik het verder ook niet, als je inderdaad je mail wachtwoord veranderd hebt en dit hebt aangepast. Dan is deze nieuw voor mij..

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Een helder moment uit een ver verleden, toen doorstrepen normaal was in de mailwereld.

Doorstrepen is een opdracht vanuit een mailprogramma.

Ik vermoed dat het toch in de Outlook instellingen zit.

 

Zie deze mogelijkheden in Outlook:

 

Bert_1-1670534272648.png

 

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@Bert ik leer hier elke dag door dit soort dingen 🙂

r.kardol
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan 'geavanceerd' opzoeken op mijn iPhone en dan krijg ik het scherm van Bert niet. Zie bijgesloten mijn beeld op mijn iPhone. Op mijn iMac kan ik het scherm van Bert niet vinden; waaronder moet ik zoeken?

 

** Moderator edit: 1 bijlage verwijderd ivm zichtbaarheid emailadres **

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@r.kardol Helaas ken ik niets van Apple, geen idee waar dat te vinden is.

Mogelijk dat @EnergieBoy je op weg kan helpen met dit probleem.

 

@r.kardol Plaats geen privégegevens en emailadressen op dit open forum waar heel de wereld mee kan lezen, een Ziggo moderator zal morgen je bijlage verwijderen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic