Eerder stond hier een bericht in de community over de restwaarde van de Deco M4. Dit topic was van gebruiker MB6. zie:
https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Restwaarde-TP-Link-Deco-M4-Mesh-Wifi/td-p/1441125
Helaas is dit topic gesloten voordat het antwoord er staat.
Ik heb precies hetzelfde. Mijn Deco is ook 3,5 jaar oud en heeft denk ik nog weinig economische restwaarde. Ziggo stuurt mij nu een rekening van 53,97 euro als ik de Deco M4 niet terug stuur. Dit lijkt mij wel erg hoog. MB6, ik hoor graag wat er bij jou in rekening is gebracht.
Ik heb elk jaar opnieuw een jaarcontract gehad en misschien is er verkeerd gerekend met hoe lang ik de Deco al in huis heb. Hoe kunnen wij dat als klant controleren of de restwaarde juist berekend is? Mocht een Ziggo medewerker meelezen: ik had de Deco sinds 19 juni 2021 in gebruik.
edit: het vorige topic staat nu wel weer open...
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik snap de discussie niet helemaal maar dat kan aan mij liggen. Het gaat over de restwaarde die betaald moet worden als je de set niet terug stuurt. Men vindt deze veel te hoog. Volgens mij bepaalt de eigenaar van de set (Ziggo dus) de restwaarde en daarbij maakt het niets uit of deze marktconform is of niet. Daarbij wordt deze set nog steeds nieuw verkocht en heeft dus zeker nog een aardige waarde 2e-hands/kans.
Als reden voor de te hoge restwaarde wordt ook aangevoerd dat deze set zwaar verouderd is, er nieuwere versies op de markt zijn, betere apparatuur en ook dat deze set waarschijnlijk niet lang meer mee zal gaan en Ziggo heeft er toch niets meer aan. Als deze set werkelijk zo slecht is waarom zou je deze dan willen houden? Ik heb ze zelf ook en ben er zeer tevreden over. Ze worden nog ondersteund vanuit de fabrikant want er zijn nog regelmatig updates voor.
Als ik bij Ziggo weg zou gaan (wat voor mij geen optie is) dan lever ik ze gewoon weer in. Dat kost niets. En ik neem aan dat iedere provider wel een Wifi oplossing kan aanbieden bij een nieuw abonnement.
Ik begrijp je punt. Het is aan Ziggo om te bepalen wat marktconform is en wat de restwaarde is. De restwaarde was naar mijn mening hoog, waardoor ik het vermoeden kreeg dat er een verkeerde berekening was gemaakt. Dit blijkt zo te zijn. Ziggo heeft de restwaarde van de Deco berekent vanaf 10-2022, dit had moeten zijn 6-2021. Hierdoor wordt de restwaarde lager en zou ik dus een lager bedrag moeten betalen. Als het goed is wordt dit uitgezocht en ik wacht de reactie van Ziggo af.
Er is inderdaad per abuis een verkeerde startdatum van toepassing geweest in jouw situatie, waarvoor onze excuses. Mijn collega heeft het verzoek tot retourneren afgerond. Dat betekent dat je de Deco's mag houden en de restwaarde automatisch gecrediteerd wordt.
Dank voor je reactie. Fijn dat het zo geregeld kan worden. Ik zal het laten weten als alles goed is afgerond.
@Vincent schreef:... Dat betekent dat je de Deco's mag houden en de restwaarde automatisch gecrediteerd wordt.
Kijk eens, dat is een fijn cadeau van Ziggo 👍 TOP !!!!
Zo ga je toch veel vriendelijker uit elkaar en is een terugkomst m.i. veel aannemelijker !
De Deco's zijn (tot op heden) niet meer in rekening gebracht. Ik neem aan dat het dus goed is gekomen. Erg prettig dat Ziggo dit op een goede manier heeft opgelost.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.