1
Vraag
2
Reacties
bnvandijk1

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vervanging oud modem (Ubee EVW3210)

Goedemorgen,

 

ik heb sinds 2013 het modem van Ubee EVW3210. Sinds het thuiswerken (maart 2020) ervaren we echt steeds meer problemen. Mijn vrouw werkt vanuit de slaapkamer. Haar laptop is nog geen 7 meter van de modem en er valt niet mee te internetten. We hebben ook regelmatig vastlopers waardoor we de modem moeten resetten of dat wifi voor een tijd wegvalt. Ik weet van buren die exact hetzelfde appartement hebben en zelfde abonnement van Ziggo dat ze geen enkel probleem hebben met een nieuwere modem (witte modem). Exacte model weet ik niet. Kan ik in aanmerking komen voor een nieuw modem zodat we ook in de slaapkamer sterk en stabiel kunnen internetten?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Bas van Dijk

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen bnvandijk1, een heel warm welkom op de Ziggo Community! @Bert heeft met je meegekeken en zo te lezen is er werk aan de winkel. Er komen een nieuw modem, nieuwe splitter en nieuwe kabel jouw kant op. Ik verwacht dat dit de gewenste verbetering brengt. Mocht je problemen houden dan kunnen we altijd een monteur inplannen die naar het eerste aansluitpunt kijkt. De materialen en het nieuwe modem heb je binnen 2-3 dagen in huis! Hou je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Yes, de splitter mag direct op het eerste aansluitpunt @bnvandijk1. De kabel van je tv mag hier ook op aangesloten worden. Helemaal top, wij wachten in spanning af. Geniet van je dag Bas! 

Bekijk in context

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Als het goed is, heb je het nieuwe modem en de aansluitmaterialen inmiddels in huis. In dit topic staat eventueel nog een handig filmpje voor het verwijderen van de splitter voor wat extra beeldvorming. Houd je ons op de hoogte? 

Bekijk in context

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Mogelijk heb je ook nog niet meer hedendaagse aansluitmaterialen.

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Een Ziggo moderator kan dan zien wat er allemaal moet gebeuren en vervangen moet gaan worden om weer normaal te kunnen internetten.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

bnvandijk1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen,

 

als aanvulling hier een foto waar het modem staat. Één meter onder het modem zit het aansluitpunt (aan de binnenkant van buitengevel (balkon kant appartementencomplex) waar Ziggo mijn woning binnenkomt (zie foto), direct aangesloten per coax op het modem. Vanaf het modem lopen 2 CAT5 kabels naar randapparatuur. Er zitten geen splitters, versterkers oid aangesloten.


Met vriendelijke groet,
Bas van Dijk

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

OK duidelijk, hier moet ook een nieuwe splitter op de wandcontactdoos met een nieuwe passende kabel naar het modem komen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen bnvandijk1, een heel warm welkom op de Ziggo Community! @Bert heeft met je meegekeken en zo te lezen is er werk aan de winkel. Er komen een nieuw modem, nieuwe splitter en nieuwe kabel jouw kant op. Ik verwacht dat dit de gewenste verbetering brengt. Mocht je problemen houden dan kunnen we altijd een monteur inplannen die naar het eerste aansluitpunt kijkt. De materialen en het nieuwe modem heb je binnen 2-3 dagen in huis! Hou je ons op de hoogte? 

bnvandijk1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemorgen Bert en Lotte. @Bert bedankt voor de analyse en @Lotte bedankt voor het toesturen van een nieuw modem, splitter en kabel! Het installeren van de splitter, gaat die direct op het eerste aansluitpunt of zitten de aansluit instructies bij de producten?
Ik zal een update geven zodra ik alles heb ontvangen en alles geïnstalleerd is.
Met vriendelijke groet,

Bas van Dijk

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Yes, de splitter mag direct op het eerste aansluitpunt @bnvandijk1. De kabel van je tv mag hier ook op aangesloten worden. Helemaal top, wij wachten in spanning af. Geniet van je dag Bas! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Je kunt deze splitter iets naar links draaien en van de wandcontactdoos aftrekken en de nieuwe splitter erop steken en de nieuwe kabel naar het modem erop aansluiten en de TV kabel kun je er ook op aansluiten.

 

Bert_0-1644399745850.png

 

bnvandijk1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@BertHet hele witte opzetstuk (met die drie aansluitpunten) is de splitter, die kan ik van het meer gelige wanddoosje erachter eraf draaien? Nieuwe splitter komt daarvoor in de plaats begrijp ik? Nooit geprobeerd om dat doosje te draaien. Vandaar mijn vraag voordat ik iets kapot maak. Groetjes

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@bnvandijk1 Precies zoals ik en jij omschrijven werkt het.🙂

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Als het goed is, heb je het nieuwe modem en de aansluitmaterialen inmiddels in huis. In dit topic staat eventueel nog een handig filmpje voor het verwijderen van de splitter voor wat extra beeldvorming. Houd je ons op de hoogte? 

bnvandijk1
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag allen, ik heb alles ontvangen. De nieuwe splitter is geïnstalleerd, de nieuwe kabel is aangesloten en het modem is geïnstalleerd. Wifi in de hele woning (ook de slaapkamer) is veel beter, een enorme verbetering! Veel dank @Lotte @Bert & @Monica ! Ik wens jullie allen een fijne dag!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@bnvandijk1 TOP, veel internetsucces gewenst verder.🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic