1
Vraag
2
Reacties
Timothy4

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vervanging node wijkkast

Heb nu al een halfjaar lang last van instabiel internet tijdens het gamen met ps5. Heb last van ping spikes die schieten van 9ms naar 300ms, jitter komt vrijwel niet onder de 30. Monteurs zeggen dat het probleem niet bij mij in huis ligt, maar dat de capaciteit in de wijk niet goed is. Er moet een node worden vervangen in de wijkkast. Als ik ziggo service vraag wanneer ze de node gaan vervangen, zeggen ze dat, ze hier geen inzage in hebben. Ziggo service zegt dat ze mij verder niet kunnen helpen, behalve mij hier naar door te sturen. Kan iemand mij vertellen wanneer de node eindelijk eens zal worden vervangen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Timothy4 Inmiddels heb ik al een reactie ontvangen. De collega's die verantwoordelijk zijn voor de planning v.d. uitbreiding geven aan dat de verwachting is dat de uitbreiding voor het begin van Q2 2022 op de planning staat. De reden dat dit nog even duurt heeft te maken met de complexiteit en de hoeveelheid werk wat hier achter vandaan komt. Zo worden er nieuwe vezels aangelegd en een nieuwe node geplaatst.  

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Klopt de Wijkkast procedure loopt via de  https://mijnaansluiting.nl/een-aanvraag-indienen

dan wordt dit uitbesteed aan Ziggo en die kan dan vervanging doen.

Timothy4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb net gebeld, met mijnaansluiting.nl, maar volgens hen is het niet mogelijk om als particulier een aanvraag te doen, om de wijkkast aan te passen.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Timothy4  schreef:

Heb net gebeld, met mijnaansluiting.nl, maar volgens hen is het niet mogelijk om als particulier een aanvraag te doen, om de wijkkast aan te passen.


Natuurlijk niet, dat zou ook een grote bende opleveren !

Ik vrees dat u e.e.a. alleen aan een Ziggo moderator kan vragen, maar als u dan een antwoord krijgt, waar u wat aan hebt ..... is afwachten, want of die ook inzicht daarin heeft ......

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Timothy4  schreef:

Heb net gebeld, met mijnaansluiting.nl, maar volgens hen is het niet mogelijk om als particulier een aanvraag te doen, om de wijkkast aan te passen.


Topic reeds vermeld aan een Ziggo Medewerker. ze pakken het op.

 

Vermeld je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Dan kunnen ze de straatkast in de omgeving zoeken/zien

Timothy4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Top hartstikke bedankt, enig idee hoelang het ongeveer kan duren voordat ze aan het werk gaan met de node?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Timothy4  schreef:

Top hartstikke bedankt, enig idee hoelang het ongeveer kan duren voordat ze aan het werk gaan met de node?


...of ze aan het werk gaan.

Dat u 'wat' problemen heeft, betekend natuurlijk niet dat Ziggo zo maar een wijkkast gaat aanpassen/vervangen.

In dit soort zaken, zou een Ziggo moderator misschien aan een manager kunnen doorgeven, dat een klant problemen heeft en dat de oorzaak daarvan misschien in een wijkkast ligt. Maar veel meer kan een Ziggo mod niet doen. Daarna is het echt aan Ziggo te beslissen of én wat ze gaan doen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Timothy4 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend zuur dat je al zo'n half jaar loopt te tobben met de internetverbinding! Ik kan mij voorstellen dat dit ten koste gaat van het online gameplezier. Het is daarom ook goed dat je hiermee aan de hand van dit topic even bij ons aan de bel trekt. Ik heb jouw gegevens er even bijgepakt en alles even grondig bekeken. Bij jou in de wijk is sprake van een capaciteitsprobleem waardoor je op bepaalde momenten mogelijk niet (de volledige) snelheid behaald. Gelukkig wordt hier inderdaad actie op ondernomen door middel van een uitbreiding van de wijkcentrale. Volgens de interne bon die hiervoor openstaat, wordt de uitbreiding begin van dit jaar uitgevoerd. De exacte datum heb ik helaas niet inzichtelijk, ik heb deze vraag daarom even neergelegd bij de collega's die ons hierover meer kunnen vertellen. Zodra ik een antwoord hierop heb laat ik het jou weten onder dit topic. 

Timothy4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Hartstikke bedankt voor deze informatie! Ik zal de topic in de gaten houden.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Timothy4 Inmiddels heb ik al een reactie ontvangen. De collega's die verantwoordelijk zijn voor de planning v.d. uitbreiding geven aan dat de verwachting is dat de uitbreiding voor het begin van Q2 2022 op de planning staat. De reden dat dit nog even duurt heeft te maken met de complexiteit en de hoeveelheid werk wat hier achter vandaan komt. Zo worden er nieuwe vezels aangelegd en een nieuwe node geplaatst.  

Timothy4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Top! Bedankt voor de snelle reactie. Ik wacht het rustig af.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@Timothy4 Heel graag gedaan! Als ik meer info heb m.b.t. de netwerkuitbreiding, dan laat ik het binnen dit topic weten. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Het had wat voeten in aarde, maar de netwerkuitbreiding moet nu helemaal afgerond zijn. Hoe gaat het nu met jouw verbinding?

Timothy4
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Heb het nu twee weken kunnen testen en het is een stuk beter dan voorheen, geen pingspikes meer. Bedankt voor het uitzoeken en mij op de hoogte houden!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic