1
Vraag
2
Reacties
cbouten59

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vervanging modem

Hallo,

Ik heb heden een brief van Ziggo gekregen dat mijn modem vervangen wordt door een connectbox, ik heb nu een Cisco modem, echter die vervanging van de connectbox wil ik ongedaan maken.
Een vervanging waar ik wel voor open sta is een Ubee UBC1318ZG. Ik heb zelf mijn eigen router

graag reactie

Gr, Carolus

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19891Likes

@cbouten59 De Connect box kan niet ongedaan gemaakt worden, dat proces loopt al.

Een Ubee UBC1318ZG wordt alleen opgestuurd in bepaalde gevallen.

Standaard is het een Connect box.

Mocht je problemen ervaren met de Connect box, dan moeten eerst andere mogelijke oorzaken uitgesloten worden, voordat een Ubee UBC1318ZG opgestuurd wordt.

In de meeste gevallen voldoet een Connect box uitstekend.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19891Likes

@cbouten59 De Connect box kan niet ongedaan gemaakt worden, dat proces loopt al.

Een Ubee UBC1318ZG wordt alleen opgestuurd in bepaalde gevallen.

Standaard is het een Connect box.

Mocht je problemen ervaren met de Connect box, dan moeten eerst andere mogelijke oorzaken uitgesloten worden, voordat een Ubee UBC1318ZG opgestuurd wordt.

In de meeste gevallen voldoet een Connect box uitstekend.

cbouten59
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nou dat is leuk en aardig, maar ongewild iets toesturen heb ik niet om gevraagd.
In dit geval zal ik zeker het modem weigeren als deze wordt afgeleverd, het zou voor de klant professioneler overkomen als men van te voren een bericht geeft en de klant een keuze laat maken hoe het wat. Voor mij komt dat over als Me-Too

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Na ongeveer 14 dagen wordt het oude modem automatisch gedeactiveerd en het nieuwe, i.c. de connectbox, geactiveerd.

Weigeren aan de deur kan dus na die 14 dagen als onaangenaam worden ervaren.

@Bert gaf al aan welke voorwaarden worden gesteld om een ander modem (Ubee 1318ZG) te ontvangen.

Uw medeklanten op de community kunnen er niet anders van maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 70393Posts
  • 4898Oplossingen
  • 19891Likes

@cbouten59  schreef:

Nou dat is leuk en aardig, maar ongewild iets toesturen heb ik niet om gevraagd.
In dit geval zal ik zeker het modem weigeren als deze wordt afgeleverd, het zou voor de klant professioneler overkomen als men van te voren een bericht geeft en de klant een keuze laat maken hoe het wat. Voor mij komt dat over als Me-Too

Ziggo mag in bruikleen zijnde apparatuur omruilen als dit voor de stabiliteit van het netwerk beter is, volgens de voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan toen je een abonnement nam bij Ziggo, of om problemen die met de oudere modems kunnen gaan voorkomen, nu de inhoud vrijwel volledig vernieuwd is in de straat- en alle andere 400.000 kasten van Ziggo voor Docsis 3.1.

Als je een apparaat in je abonnement weigert aan de deur, dan wordt dit automatisch bij de registratie opgevat als dat je het abonnement opzegt en zal je internet uitvallen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic