Hi, we hebben een nieuwe Giga modem ontvangen maar we hebben een hoofdaansluiting met 1 punt en maken gebruik van inhuis versterker Tratec FRA752/n. Moet deze verwijderd worden of niet en is de hoofdaansluiting de juiste (deze komt niet overeen met plaatje in de gebruiksaanwijzing)
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dankjewel @RA61
Heb de monteur ingepland op wo 10-08-2022 12:00-18:00 uur en daar krijg je een e-mailbevestiging van 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @RA61 ,
kan je een foto maken van het AOP en de installatie?
Volgens mij is de 'nieuwe' (sinds 2019?) manier van aansluiten als volgt:
POA-01 splitter of soortgelijk op hoofdaansluiting;
Hoi, kan je hier wat mee?
Is het niet makkelijker om de modem te verbinden met de kabel die ik uit de oude modem haal?
Zeker!
Dit is een erg oud AOP, vermoedelijk uit de jaren 80/90.Die moet zeer zeker vervangen worden.
Daarnaast moet er een POA-01-B komen,2x modemkabel(1 naar het modem en 1 nieuwe naar de versterker), en een F connector afsluitweerstand .
De monteur zal dit voor je aansluiten op de manier van @AlexHelpt 😊Het AOP moet namelijk door een gratis monteur vervangen worden, een moderator zal nog een afspraak daarvoor inplannen.
Dat zal met dit DOCSIS 3.1 modem niet echt goed gaan werken, zeker met dit oude AOP niet.
Ik raad aan om het huidige modem (euroDOCSIS 3.0) aangesloten te laten totdat de monteur komt.
Hoi, het is ook een heel oud huis😃 dank voor je advies . hoe kan ik deze afspraak maken. Word er contact met mij opgenomen?
Dat is inderdaad prima. Hoe gaat die afspraak in z’n werk?
@RA61 schreef:Hoi, het is ook een heel oud huis😃 dank voor je advies . hoe kan ik deze afspraak maken. Word er contact met mij opgenomen?
Er komt nog een moderator, die gaat dat allemaal voor je in orde maken!😉
@RA61 schreef:Hoe gaat die afspraak in z’n werk?
De moderator plant het in, verteld wanneer hij komt en indien nodig kan je via mijnziggo de afspraak wijzigen😉
Mooi dat is goed. Dan gebeurd ook nu gelijk?
@RA61 schreef:Mooi dat is goed. Dan gebeurd ook nu gelijk?
De moderators reageren normaal gesproken binnen 2/3 dagen, maar soms ook binnen een tiental minuten😉
Dan wachten we even af. We krijgen daar een mailtje van?
dan kan mijn vraag toch als verholpen beschouwd worden.
Je krijgt een mailtje dat er een nieuwe reactie is, ik zou nog niet op beantwoord klikken, want dan denkt de moderator ook dat het al opgelost is😉
Prima dan wachten we daar op! Alvast dank voor de hulp
Goedemorgen @RA61
Zou je je profiel willen aanvullen met de volledige postcode en huisnummer? 🙂 Ik zie nu alleen de postcode cijfers en dan wordt het lastig je gegevens erbij te zoeken.
Hoi waar moet ik dit aanvullen?
Volgens mij moet het nu zichtbaar zijn voor jullie
Dankjewel @RA61
Heb de monteur ingepland op wo 10-08-2022 12:00-18:00 uur en daar krijg je een e-mailbevestiging van 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.