Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
RA61
Level 2

Vervanging Smartwifi modem door Smartwifi modem Giga

Hi, we hebben een nieuwe Giga modem ontvangen maar we hebben een hoofdaansluiting met 1 punt en maken gebruik van inhuis versterker Tratec FRA752/n. Moet deze verwijderd worden of niet en is de hoofdaansluiting de juiste (deze komt niet overeen met plaatje in de gebruiksaanwijzing)

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel @RA61

Heb de monteur ingepland op wo 10-08-2022 12:00-18:00 uur en daar krijg je een e-mailbevestiging van 🙂

Bekijk in context

19 Reacties 19
Meldingen
Aan Uit
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @RA61 ,

kan je een foto maken van het AOP en de installatie?

0 Kudos
AlexHelpt
Level 16

Volgens mij is de 'nieuwe' (sinds 2019?) manier van aansluiten als volgt:

POA-01 splitter of soortgelijk op hoofdaansluiting;

  • Op de ene uitgang gaat het modem
  • Op de andere, de FRA
RA61
Level 2
Topicstarter

Hoi, kan je hier wat mee?

0 Kudos
RA61
Level 2
Topicstarter

Is het niet makkelijker om de modem te verbinden met de kabel die ik uit de oude modem haal?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Zeker!

Dit is een erg oud AOP, vermoedelijk uit de jaren 80/90.Die moet zeer zeker vervangen worden.

Daarnaast moet er een POA-01-B komen,2x modemkabel(1 naar het modem en 1 nieuwe naar de versterker), en een F connector afsluitweerstand .

De monteur zal dit voor je aansluiten op de manier van @AlexHelpt 😊Het AOP moet namelijk door een gratis monteur vervangen worden, een moderator zal nog een afspraak daarvoor inplannen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dat zal met dit DOCSIS 3.1 modem niet echt goed gaan werken, zeker met dit oude AOP niet.

Ik raad aan om het huidige modem (euroDOCSIS 3.0) aangesloten te laten totdat de monteur komt.

0 Kudos
RA61
Level 2
Topicstarter

Hoi, het is ook een heel oud huis😃 dank voor je advies . hoe kan ik deze afspraak maken. Word er contact met mij opgenomen?

0 Kudos
RA61
Level 2
Topicstarter

Dat is inderdaad prima. Hoe gaat die afspraak in z’n werk?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@RA61  schreef:

Hoi, het is ook een heel oud huis😃 dank voor je advies . hoe kan ik deze afspraak maken. Word er contact met mij opgenomen?


Er komt nog een moderator, die gaat dat allemaal voor je in orde maken!😉

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@RA61  schreef:

Hoe gaat die afspraak in z’n werk?


De moderator plant het in, verteld wanneer hij komt en indien nodig kan je via mijnziggo de afspraak wijzigen😉

0 Kudos
RA61
Level 2
Topicstarter

Mooi dat is goed. Dan gebeurd ook nu gelijk?

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@RA61  schreef:

Mooi dat is goed. Dan gebeurd ook nu gelijk?


De moderators reageren normaal gesproken binnen 2/3 dagen, maar soms ook binnen een tiental minuten😉

0 Kudos
RA61
Level 2
Topicstarter

Dan wachten we even af. We krijgen daar een mailtje van?
dan kan mijn vraag toch als verholpen beschouwd worden.

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

Je krijgt een mailtje dat er een nieuwe reactie is, ik zou nog niet op beantwoord klikken, want dan denkt de moderator ook dat het al opgelost is😉

RA61
Level 2
Topicstarter

Prima dan wachten we daar op! Alvast dank voor de hulp

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @RA61

 

Zou je je profiel willen aanvullen met de volledige postcode en huisnummer? 🙂 Ik zie nu alleen de postcode cijfers en dan wordt het lastig je gegevens erbij te zoeken.

0 Kudos
RA61
Level 2
Topicstarter

Hoi  waar moet ik dit aanvullen? 

0 Kudos
RA61
Level 2
Topicstarter

Volgens mij moet het nu zichtbaar zijn voor jullie

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel @RA61

Heb de monteur ingepland op wo 10-08-2022 12:00-18:00 uur en daar krijg je een e-mailbevestiging van 🙂