lexie36

Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vervangend modem i.v.m. IPV6 in bridge

Momenteel heb een Ubee EVW3226 in bridge, echter schijnt deze niet geschikt te zijn voor IPV6 in bridge. Graag zou ik een Ubee UBC1318ZG als vervanger ontvangen zodat ik binnenkort ook gebruik kan gaan maken van IPV6. Zou dit voor mij geregeld kunnen worden? Dank alvast.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5732Posts
  • 1403Oplossingen
  • 1876Likes

Hi @lexie36

Fijn dat de monteur alles in kannen en kruiken heeft gemaakt! Bij deze heb ik een Ubee UBC1318ZG voor je op de post gedaan. Deze ontvang je binnen enkele dagen via Post NL. Uiteraard ontvang je een e-mail met daarin een track en trace link om jouw pakketje te volgen. 

Bekijk in context

27 Reacties 27
robinjoo19
Expert
Expert
  • 1989Posts
  • 25Oplossingen
  • 571Likes

omdat het ubee modem veel hogeren eisen stelt aan de binnehuis installatie 

zou je wat foto's kunnen delen met hoe alles aangesloten zit alsook de upstream/downstream waardes van de modem webinterface

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dit zijn de waarden in het modem. AOP is een 2 gats wanddoos met een 3 weg opdruk splitter

robinjoo19
Expert
Expert
  • 1989Posts
  • 25Oplossingen
  • 571Likes

zoeizo moet het AOP vervangen worden door een AOP met 1 aansluiting

ter info dit is hoe mijn aansluiting eruitziet 

ook wordt een 3 wegsplitter meestal niet aangeraden vanwege de meestal open aanwezige radio uitgang

robinjoo19
Expert
Expert
  • 1989Posts
  • 25Oplossingen
  • 571Likes

IMG_20220503_185921.jpg

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het is een aansluiting in de woonkamer en niet in meterkast. Ik zit dus niet echt te wachten op losse splitters die dan ergens hangen of op gemonteerd moeten worden. AOP is een TRAS 2000.

robinjoo19
Expert
Expert
  • 1989Posts
  • 25Oplossingen
  • 571Likes

zit er wel een aansluiting in de meterkast volgens de huidige ziggo aansluitwijze moet hij binnen 1,5 meter vanaf het AOP aangesloten worden 

zoals ik al vermoede moet het AOP zeker weten vervangen worden dit type AOP is niet optimaal geschikt voor docsis 3.1 wat het ubee modem is 

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dit is echt het AOP, er zit niks in de meterkast. Kabel komt vanaf de gevel binnen. Ik heb overigens een 50 mbit verbinding, gaat het dan wel werken?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9559Posts
  • 562Oplossingen
  • 3449Likes

Een AOP in de woonkamer is uiteraard geen probleem. Wel moet zoals aangegeven de TRAS-2000 door een btv 01-SET worden vervangen. Op het nieuwe AOP komt een opdruksplitter (POA-01-B of vergelijkbaar). Vermoedelijk gebruik je nu een MCP-03 ('UPC woonkamersplitter')?

Over het algemeen ziet het signaal er goed uit, wel is er wat ruis aanwezig (vrij lage MER) op de hogere downstream-frequenties.

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Het is inderdaad een MCP-03 met een niet aangesloten radiopoort, kan daar de ruis vandaan komen? Het is verder wel stabiel allemaal. Gaat Ziggo hier zelf reageren of moet dit via de klantenservice geregeld worden?

robinjoo19
Expert
Expert
  • 1989Posts
  • 25Oplossingen
  • 571Likes

als goed is kan een ziggo moderator een monteur inplannen hiervoor

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9559Posts
  • 562Oplossingen
  • 3449Likes

De open radio-aansluiting maakt de installatie inderdaad ruisgevoelig.

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Dan wachten we dat even af, hartelijk dank voor je hulp en advies!

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@AlexKan jij in deze iets voor mij betekenen?

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 9559Posts
  • 562Oplossingen
  • 3449Likes

Alex is niet online, ik heb zojuist de vraag bij de moderators neergelegd.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1713Posts
  • 198Oplossingen
  • 518Likes

@lexie36 Goed dat je het meldt! Ik zie dat @tobiastheebe en @robinjoo19 al goed geholpen hebben. Mijn taak was duidelijk, er komt een splitter jouw kant op en ik heb een monteur ingepland op maandag 09-05 tussen 12:00 en 18:00 uur. Komt dit niet uit? Dan kun je de afspraak verplaatsen via mijn Ziggo. Hou je ons op de hoogte? 

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@LotteDankjewel. Zoals aangegeven wil ik graag een Ubee UBC1318ZG, neemt de monteur deze ook mee of dient deze separaat verstuurd te worden?

robinjoo19
Expert
Expert
  • 1989Posts
  • 25Oplossingen
  • 571Likes

een monteur neemt deze niet mee

die kan een moderator opsturen nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd door de monteur

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@LotteHad je de nieuwe splitter nog geregeld zodat ik zowel internet als tv kan aansluiten op een 1 gats AOP als de monteur donderdag is geweest voor het nieuw AOP

lexie36
topicstarter
Stamgast
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@CarlienZou jij willen controleren of de splitter is verzonden aangezien ik geen mail of bericht hierover heb gehad?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic