Z_Gebruiker11

Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vervangend modem (Zonder Puma chipset)

Al een behoorlijke tijd last van haperende verbinding bij realtime toepassingen (Gamen, videobellen etc.) De supportmedewerker kan mij verder niet helpen en raadt mij aan hier een topic voor te openen. Ik vermoed dat het aan de intel puma chipset ligt die in de standaard modems/routers gebruikt worden. Verder zijn de problemen aanwezig bij zowel de bekabelde verbinding als via wifi.

 

Zie ook:

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Connectbox-omruilen-voor-de-Ubee-UBC1318ZG/td-p/34236

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Puma-6-issues-UBEE-gewenst/td-p/774568

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Problemen-met-puma-chipset/td-p/944238

https://community.ziggo.nl/t5/Internet/Vervangend-modem-Zonder-Puma-chipset/td-p/910472

 

 

 

 

Mijn test, niet verschrikkelijk, maar 

35ms : x
54ms : x
58ms : xxx
59ms : xxxxxx
60ms : xxx
61ms : xxxxxxxxxxxxx
62ms : xxxxxxxxx
63ms : xxxxxxxxxxxxx
64ms : xxxxxxxxxx
65ms : xxxxxxxxxxxxxx
66ms : xxxxxxxxxxxxxxxxxx
67ms : xxxxxxxxxxxx
68ms : xxxx
69ms : xxxxxxxxx
70ms : xxxxxxxx
71ms : xx
72ms : xx
74ms : xx
75ms : xxx
76ms : x
100 - 149ms :x
150 - 199ms :xx

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe ik denk dat een vervanging naar het ubee modem hier wel op zijn plaats is 

 

als TS maar wel zelf voor een los wifi toegangspunt kan zorgen

Bekijk in context

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@Z_Gebruiker11 Dankjewel voor de terugkoppeling. Het signaal ziet er sinds het monteursbezoek keurig uit. Aan netwerkkant (SC-QAM/OFDM) zie ik ook verder geen afwijkingen terug.  Inhakend op jouw constateringen; gebruik je alleen de verbinding van het Giga Connectbox modem of heb je nog een eigen router/switch of hub er tussen zitten? Indien je met randapparatuur tussen het modem en de computer test, dan zou je ook nog eens een bekabelde verbindingstest kunnen doen.

Als je wilt kan ik het modem wel voor je omruilen naar eenzelfde Giga Connectbox of een Ubee1318ZG (zonder wifi) modem. Laat maar weten of ik dit voor je moet regelen. 

Bekijk in context

36 Reacties 36
Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dit is de pingtest als ik tegelijkertijd een speedtest draai. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Een nieuw modem wordt meestal pas gestuurd als andere oorzaken uitgesloten zijn, anders heeft het geen zin om een ander modem te sturen.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank je wel voor je snelle antwoord!

 

Voor de netwerkhistorie moet ik kijken bij het tabje 'Networklog' neem ik aan? Daar staan geen gegevens. Ook niet als ik ververs.

 

Voor het aansluitpunt wilde ik 9 maanden geleden een monteur langs laten komen. De supportmedewerker gaf toen aan dat het niet nodig was omdat alle waardes goed waren. Vanaf het aansluitpunt loopt de kabel rechstreeks met het ziggo kabeltje naar de modem. Er zijn verder geen versterkers oid aangesloten.

 

De lampjes naast de router zijn niet aangesloten, dus kunnen geen stoorzender zijn. De plaatsing van de router is niet ideaal voor wifi, maar de problemen zijn er ook via de UTP kabel. 

 

Alvast bedankt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie niet veel afwijkingen in het signaal.

Als eerste stap is de verouderde splitter vervangen met een nieuwe splitter met een nieuwe kabel naar je modem.

 

Een Ziggo moderator kan je die gratis toesturen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

 

De oude splitter kan een stukje naar links gedraaid worden en dan uit de wandcontactdoos getrokken worden.

 

Bert_0-1650021618122.png

 

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor je hulp. De nieuwe splitter heb ik aangevraagd. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Z_Gebruiker11  schreef:

Bedankt voor je hulp. De nieuwe splitter heb ik aangevraagd. 


@Z_Gebruiker11 heb je er ook een nieuwe passende kabel bij gevraagd naar je modem?

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Jazeker! 

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb de POA-01-B splitter erop gezet. Er hoeft dus niets meer verstuurd te worden

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
 
Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Deze nog vergeten

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Deze......

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Iemand nog commentaar op de down/upstream waardes met de nieuwe splitter? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik zie geen signaal problemen.

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

De problemen lijken minder, maar zijn nog wel aanwezig. Zijn er andere zaken die ik nog uit moet voeren?

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Z_Gebruiker11_0-1652094456101.png

 

nog steeds enorme ping spikes terwijl de internet verbinding idle is

 

Z_Gebruiker11
Topicstarter
Level 3
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Bert Heb jij nog suggesties?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@tobiastheebe ik denk dat een vervanging naar het ubee modem hier wel op zijn plaats is 

 

als TS maar wel zelf voor een los wifi toegangspunt kan zorgen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31060Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Het huidige AOP (TRAS-1000 of DIO-01) is verouderd en ongeschikt voor DOCSIS 3.1. In de downstream-gegevens van drie weken geleden is zeer veel ruis zichtbaar en is het vermogen laag. Dit zijn zaken die eerst aangepakt moeten worden.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik zou dan een monteur laten inplannen voor het nodige werkzaamheden om alles up2date te bregen 

 

een mod komt hier binnen 1-2werkdagen langs zorg je ervoor dat je huisnummer+postcode is ingevuld

 

Uitgelicht topic