1
Vraag
2
Reacties
Sophie2

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vervangen van AOP (hoofdaansluiting)

Binnenkort gaan wij verhuizen naar een woning waar we ook aan het verbouwen zijn. Het AOP is aan vervanging toe (niks is geaard in het huis), maar volgens de klantenservice kan er pas een monteur van ziggo komen op het moment dat officieel onze verhuizing is doorgevoerd.

Op dit moment wordt er verbouwd (alle elektra wordt dus vervangen waardoor alle muren etc nu open liggen. In mijn ogen ideaal voor ziggo monteur om nu langs te komen om AOP aansluiting te vervangen. Alleen lukt het ons dus niet om een afspraak te maken? 

 

Is hier een oplossing voor? Indien ze pas komen als we verhuist zijn, moeten ze namelijk weer de muren open breken om de kabel te verlengen/door te trekken. Terwijl net alles gestuct is etc.. Lijkt mij onlogisch, maar ziggo klantenservice geeft aan dat ze niks voor ons kunnen betekenen.

Onze aannemer het zelf laten doen, lijkt mij niet handig aangezien het om de hoofdaansluiting gaat (groene bekabeling, oude woning vandaar dat het binnenkomt in de woonkamer). Lees op meerdere forums dat hoofdaansluiting door ziggo zelf wordt beheerd en dat je hier niet zelf aan moet gaan sleutelen!

 

Groeten, Sophie

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw reactie, @Sophie2
Op zich is deze datum fictief. Een verhuizing loopt pas door op het moment dat het apparatuur aangesloten wordt op het nieuwe adres. Na ongeveer 14 dagen loopt de verhuizing wel automatisch door en werkt het niet meer op het oude adres. 

Op de gegevens die je ingevoerd hebt in jouw profiel kan ik niets vinden. Wil je deze controleren? 
Daarnaast mag je zowel jouw oude als nieuwe postcode invoeren. Zet bij de oude wel even (oud: "postcode") bijvoorbeeld zodat hier geen mis verstanden over kunnen ontstaan 🙂

 

Bekijk in context

14 Reacties 14
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Sophie2,

 

Mogelijk kan een van de moderators van Ziggo iets betekenen voor jou.

 

Als alles al open ligt lijkt me dat inderdaad de beste tijd.

Weet je al waar dat nieuwe AOP zou moeten komen?

 

Succes,

 

Bam 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Sophie2 

Welkom op deze community. Dit is een klant-helpt-klant forum waar ikzelf óók klant ben. Ziggo moderators die ’Ziggo’ voor hun naam hebben staan, komen meestal binnen een werkdag (tussen maandag en vrijdag) langs in elk topic.

Eigenlijk vind ik het een goed idee om voordat je verbonden bent met Ziggo, de huisaansluiting na te kijken. 👍🏻 Maar een moderator kan pas écht actie ondernemen.

Zou je een foto kunnen plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je/jullie huis binnenkomt (AOP)?

Sophie2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

d3082755-a545-40f8-9016-6ae3cd685dc6.jpg 

ae3ea82a-5afa-49a9-b952-1b535f2d6a5a.jpg

d584d1b3-e68c-434c-9ae6-f8c576cd35a5.jpg

 

  Constructie is vrij apart, al heb ik er verder geen ervaring mee :). Kabel komt binnen in slaapkamer in het souterrain. Vervolgens gaat er via het plafond 3x een kabel naar boven, 1e kabel takt af bij ons in de woonkamer waar oude AOP aansluiting dus zit. De andere 2 kabels gaan verder naar boven voor de 2 woningen boven ons... 

 

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Sophie2 ,

 

Da's zeker een apart iets 😁

 

Maar we wachten even op de moderators of die je kunnen helpen met een monteurs afspraak.

 

 

Groet,

 

Bam 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Sophie2 

Op zich is het niet zo heel apart dat er meerdere kabels lopen; één voor jullie zelf en de andere kabels voor jullie bovenburen. 

Als ikzelf aan de slag zou gaan zou ik daar waar twee kabels lopen ze zeker niet in de muur wegwerken, maar zou ik een kabelgoot gebruiken. Als er ooit wat moet gebeuren dan zijn die kabels in elk geval bereikbaar en laat je die kabels feitelijk ongemoeid. 

Als je óók nog een foto kunt plaatsen waar ‘jouw’ groene kabel is verbonden met de AOP, dan kan een moderator beter inschatten hoeveel werk een monteur heeft en welk soort monteur (want daar is verschil in) het zaakje kan oplossen.

💡Houd er wel rekening mee dat ik niet kan inschatten of er een monteur gestuurd kan worden nog vóórdat het abonnement ingaat. Maar daar kan een moderator antwoord op geven.

Sophie2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op de bovenste foto zie je waar onze groene kabel verbonden is met AOP. (Het meest rechterblokje op de plint is AOP, deze is nu opengemaakt dus niet zo makkelijk te herkennen inderdaad). We willen het punt op 30cm van de vloer aanbrengen precies boven de oude aansluiting. Hier komen ook 2 stopcontacten bij (op de 1e foto zie je boven de oude AOP 3 cirkels getekend. Dit zijn de nieuwe plekken voor 2 stopcontacten en AOP aansluiting).  

 

Kabelgoot waren wij ook al over na aan het denken inderdaad. Maar dan hangt er opeens midden in de slaapkamer een kabel. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Sophie2

Allereerst gefeliciteerd met de woning en leuk dat wij mee mogen verhuizen! Bedankt voor je foto's en de toelichting. Nu is het wel zo dat er niet eerder een monteur van Ziggo bij je langs kan komen dan dat er een actief abonnement is op het adres. Je geeft aan dat je binnenkort gaat verhuizen, aan wat voor termijn moet ik dan denken?

 

 

 

Sophie2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Rikst, 

We verhuizen 30 april. Ik heb nu de verhuizing bij ziggo doorgegeven voor as maandag 18 april, zodat we 19 april kunnen bellen voor een monteursafspraak. Volgens klantenservice was dit de enige oplossing. Vind het zelf een middelmatige oplossing, want dit betekent dat we de laatste 1-2 weken geen internet/tv hebben thuis, terwijl we wel betalen voor een abonnement. Ik snap dat het abonnement dan al is ingegaan op het andere adres, maar daar wonen we dan nog niet dus kunnen er geen gebruik van maken. Nu nog hopen dat de monteur ook direct volgende week kan langskomen, anders hebben we het voor niks gedaan namelijk 🙂 

 

Als je een betere oplossing hebt hiervoor dan hoor ik het graag! 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

heb je toevallig een mobiel vodafone abbonement misschien kan een moderator je extra gb's geven voor in de tussentijd zodat je niet helemaal zonder internet komt te zitten al is dit aan de mods om te bepalen

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

als het de zelfde regio is zou je wel het modem en de mediabox in de oude aangesloten kunnen laten mogelijk blijft het gewoon werken 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@anoniemforum Dat weet ik niet zeker, omdat ik denk dat zodra een modem geactiveerd is op een nieuw adres het oude adres niet meer zal werken.

Maar om voort te borduren op jouw suggestie is het wellicht ook mogelijk om als overlappende periode tijdelijk op twee adressen signaal te krijgen. 

Op zich is de situatie van @Sophie2 niet echt uniek te noemen want het gebeurt meestal dat je tijdens een verhuizing op twee adressen actief bent. Het zou mooi zijn als Ziggo daar een pan-klaar-concept voor bedenkt. 
Bij voorbeeld het huidige modem gebruiken op het oude adres, een nieuw modem gebruiken op het nieuwe adres en na de definitieve verhuizing het huidige modem terugsturen. Niet gek dat Ziggo voor deze Ziggo-helpt-klant-oplossing € 19,95 in rekening brengt. 💡

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

@Wim C. 

zover ik weet zijn de ziggo modems niet adres gebonden (aop) wel regio.

technische gezien zou het buiten het abonnement adres kunnen werken zolang er maar signaal op het aop aanwezig is.

gewoon een kwestie van uitproberen. 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw reactie, @Sophie2
Op zich is deze datum fictief. Een verhuizing loopt pas door op het moment dat het apparatuur aangesloten wordt op het nieuwe adres. Na ongeveer 14 dagen loopt de verhuizing wel automatisch door en werkt het niet meer op het oude adres. 

Op de gegevens die je ingevoerd hebt in jouw profiel kan ik niets vinden. Wil je deze controleren? 
Daarnaast mag je zowel jouw oude als nieuwe postcode invoeren. Zet bij de oude wel even (oud: "postcode") bijvoorbeeld zodat hier geen mis verstanden over kunnen ontstaan 🙂

 

Sophie2
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Jiri, 

 

Dank voor jouw reactie nog. Gisteren is er een monteur van ziggo geweest en deze heeft de AOP aansluiting vervangen en koppelstukje tussen gezet omdat de kabel anders niet lang genoeg was. 

Fijn om te horen dat internet 2 weken nog door loopt op andere adres, klantenservice vertelde mij dat dat ongeveer 1 week was, maar als het 2 weken is, dan is er in principe geen probleem!

Dank voor de reacties!

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic