Alles wat je wilt weten over de levels
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb nu een wit smart-wifi modem van Ziggo met een Puma chipset en ik heb erg veel last van latency problemen. Niet continue, wel veel te vaak.
Modem staat in bridge mode en de rest van mijn netwerk is gebaseerd op Unifi. Het meest werk ik bekabeld vanaf mijn buro en zakelijke laptop, dus enige wifi problemen kunnen we uitsluiten.
Ik zou heel graag overstappen naar een modem zonder Puma chipset. Wat kunnen jullie hiervoor regelen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goed om te zien dat iedereen het dialoog aangaat! Daarmee komen we het verst, inderdaad. De Ubee 1318 is in ieder geval besteld en wordt zo snel mogelijk door PostNL bij je thuis aangeboden. Uiteraard volgt er nog een Track & Trace code.
Zoals in het topic genoemd behoort het AOP tot het Ziggo domein en ben je zelf niet bevoegd om het AOP te vervangen. Deze regel hanteren we omdat er simpelweg situaties zijn waarbij klanten zelf aan de gang zijn gegaan en helaas storingen in ons netwerk veroorzaken. Uiteraard mag je de rest van de binnenhuis situatie zoals splitters naar eigen inzicht en kennis plaatsen.
Ik ben zo vrij geweest om de monteursafspraak in te plannen. De monteur komt aanstaande vrijdag 16-12-2022 in het tijdvak 17.00 - 22.00 uur bij je langs. Komt het niet uit? Wijzig de afspraak dan in de Mijn Ziggo omgeving.
de vragen die gaan komen.
plaats een foto van het eerste punt waar ziggo binnen komet, meestal groene kabel met witte aansluit doos.
Dan een foto van de eventuele splitters en versterkers.
En dan vanuit het modem de up en downstream evenals de netwerk historie.
meestal kun je met http://192.168.100.1 in het modem komen.
Maar je geeft nu nog niet aan welk modem dus is het een beetje gissen.
Hoi @HRV ,
Na het uitsluiten van andere dingen kan dat inderdaad.Je kan dan een Ubee of Sagemcom nemen, ik raad zeker aan de Ubee te nemen.Deze is beter dan de Sagemcom is mijn ervaring en prima geschikt in jouw situatie.
Kan je wel een foto van het AOP(coax aansluiting) maken?
En je glazenbol was ook al stuk 🙂
@S4R bol stuk en de vijfde ook geen nieuwe gekregen ik wacht nu nog even op de 25e.
Bij deze de gevraagde informatie.
1 | 842000000 | 0.7 | 38 | 256 qam | 31 |
2 | 618000000 | 3.7 | 40 | 256 qam | 3 |
3 | 626000000 | 2.9 | 40 | 256 qam | 4 |
4 | 634000000 | 2.7 | 40 | 256 qam | 5 |
5 | 642000000 | 2 | 40 | 256 qam | 6 |
6 | 650000000 | 3 | 40 | 256 qam | 7 |
7 | 658000000 | 2.7 | 40 | 256 qam | 8 |
8 | 666000000 | 3.9 | 40 | 256 qam | 9 |
9 | 674000000 | 3.9 | 40 | 256 qam | 10 |
10 | 682000000 | 4 | 40 | 256 qam | 11 |
11 | 690000000 | 3.5 | 40 | 256 qam | 12 |
12 | 698000000 | 2.7 | 40 | 256 qam | 13 |
13 | 706000000 | 3 | 40 | 256 qam | 14 |
14 | 714000000 | 2.4 | 40 | 256 qam | 15 |
15 | 754000000 | 2.9 | 40 | 256 qam | 20 |
16 | 762000000 | 2.4 | 38 | 256 qam | 21 |
17 | 778000000 | 1.7 | 38 | 256 qam | 23 |
18 | 786000000 | 1.7 | 38 | 256 qam | 24 |
19 | 802000000 | 1 | 38 | 256 qam | 26 |
20 | 810000000 | 1.4 | 38 | 256 qam | 27 |
21 | 818000000 | 1.2 | 38 | 256 qam | 28 |
22 | 826000000 | 1.5 | 40 | 256 qam | 29 |
23 | 610000000 | 3.5 | 40 | 256 qam | 2 |
24 | 850000000 | -0.2 | 38 | 256 qam | 32 |
1 | Locked | 38.9 | 2470 | 1098 |
2 | Locked | 40.9 | 96 | 0 |
3 | Locked | 40.3 | 372 | 0 |
4 | Locked | 40.9 | 115 | 0 |
5 | Locked | 40.3 | 316 | 0 |
6 | Locked | 40.3 | 94 | 0 |
7 | Locked | 40.3 | 168 | 0 |
8 | Locked | 40.9 | 63 | 0 |
9 | Locked | 40.3 | 142 | 0 |
10 | Locked | 40.9 | 179 | 12 |
11 | Locked | 40.9 | 177 | 0 |
12 | Locked | 40.3 | 147 | 0 |
13 | Locked | 40.3 | 105 | 0 |
14 | Locked | 40.3 | 416 | 0 |
15 | Locked | 40.3 | 152 | 0 |
16 | Locked | 38.9 | 223 | 0 |
17 | Locked | 38.9 | 133 | 0 |
18 | Locked | 38.9 | 209 | 0 |
19 | Locked | 38.6 | 568 | 0 |
20 | Locked | 38.9 | 213 | 0 |
21 | Locked | 38.9 | 412 | 8 |
22 | Locked | 40.3 | 179 | 0 |
23 | Locked | 40.9 | 154 | 0 |
24 | Locked | 38.6 | 881 | 0
|
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer
1 | 38400000 | 46.8 | 5120 | 64 qam | 2 |
2 | 45200000 | 46.8 | 5120 | 64 qam | 1 |
3 | 31800000 | 46 | 2560 | 64 qam | 3 |
4 | 28600000 | 45.3 | 2560 | 64 qam | 4 |
Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts
1 | ATDMA | 0 | 0 | 15 | 0 |
2 | ATDMA | 0 | 0 | 12 | 0 |
3 | ATDMA | 0 | 0 | 11 | 0 |
4 | ATDMA | 0 | 0 | 13 | 0 |
Tijd Prioriteit Omschrijving
08/12/2022 20:55:45 | notice | LAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 13:53:12 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 08:37:41 | Let op! | Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:35:56 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:35:54 | Let op! | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:35:29 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:35:0 | Let op! | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:34:34 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:34:33 | Let op! | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:34:13 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:34:12 | Let op! | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:33:50 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:33:50 | Let op! | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:33:19 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:33:18 | Let op! | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:32:53 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:32:52 | Let op! | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:32:25 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:32:25 | Let op! | B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
25/11/2022 02:32:0 | critical | No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0; |
Dit AOP voldoet niet meer voor het nieuwe modem.Er kan het beste een nieuwe AOP(TRISZ of BTV01SET) worden geplaatst door een monteur (kosteloos) met eventueel een POA254+nieuwe F-F kabel.
De connector op de TV kabel kan het beste ook vervangen worden.
De connector op de TV kabel is prima afgeschermd, volledig dicht metaal met een plastic draaiklem.
Heel het huis ligt hier vol mee en geen spat instraling en/of storing.
Ok @Bert , begreep van een monteur dat die niet meer voldeed.
Van mij mag alles vervangen worden. Maar hoe kan ik dat regelen?
Gaat Ziggo automatisch de nieuwe spullen opsturen?
Een moderator komt binnen enkele dagen langs om een monteur in te plannen.
@HRV schreef:
Van mij mag alles vervangen worden. Maar hoe kan ik dat regelen?
Gaat Ziggo automatisch de nieuwe spullen opsturen?
Wat bedoel je met alles vervangen?
Een gratis monteur geld alleen voor wat onder Ziggo valt.
De 1e wandcontactdoos met de 1e splitter en 1e korte kabels.
Verder in je woning is voor jezelf of kan een Ziggo monteur in orde maken tegen kostprijs, als hij toch in huis is.
HIj is zoals Bert zegt nog geschikt daar deze van metaal is met een kunststof klem. Komen echter problemen door instraling van 4G om de hoek dat zou het kunnen zijn dat deze dat niet meer trekt. Daarvoor heeft Hirschmann deze voor op de markt gebracht (zie plaatje). Als 4G instraling niet de oorzaak is voldoet deze nog prima.
Zelf een monteur in huis gehad na een storing. Hij verving 1 connector aan de kabel naar de Next met onderstaande (hij vond hem te los zitten) en de ander zat goed en liet hij zitten.
@Visser_ schreef:
Ok @Bert , begreep van een monteur dat die niet meer voldeed.
Er zijn monteurs die alles willen vervangen wat er niet meer uitziet, zoals de huidige stekkers die geplaatst worden, maar dat is in veel gevallen helemaal niet nodig, volgens andere monteurs, die de oudere materialen goed kennen.
De meeste volledig metalen coax stekkers zijn al bijna 20 jaar verkrijgbaar en volledig Ziggo geschikt en hebben Kabel Keur.
Die stekker die op de foto te zien is, is hier al 17 jaar in gebruik en ze zijn ook noch steeds te koop, alleen nu met een metalen draaiklem, omdat de plastic te snel defect kon raken.
Wat een berg reacties zeg. Mag ik even eerlijk zijn?
Veel van de (goedbedoelde) meningen in dit topic voegen denk ik heel weinig toe. Het lijkt mij er meer op dat sommigen op punten jagen om hun status als "expert" te verhogen. Ik wordt een beetje moe van alle (al dan niet zelfbenoemde) experts die elkaar napraten of tegenspreken.
De vraag is denk ik duidelijk, ik wil van die Puma chipset af. Dus een nieuw modem.
Ik hoef geen monteur. Ben perfect in staat om zaken zelf te regelen.
Als er een nieuw AOP moet komen, fantastisch, dat kan ik zelf ook wel.
De Hirschmann connectoren zijn volgens mij nog goed. Volledig metaal, behalve de "schroefdop" en zoals @Bert terecht aangeeft ook nog steeds met kabelkeur. Maar als die ook vervangen moet worden, maakt mij niet uit, ik doe het graag.
Dus Ziggo, als het kan, stuur alstjeblieft een nieuw modem en eventueel AOP en connector als dat nodig is.
er zijn gewoon bepaalde werkwijzes
een AOP mag je niks zelf mee doen dit MOET door een monteur gebeuren
Hoi @HRV ,
Dat tegenspreken is juist goed, ik weet ook niet alles, en ik leer van anderen door dat tegenspreken weer meer.
Op een forum leren mensen veel van elkaar, en zonder tegenspreken gebeurd dat niet.
Dat woord Expert heeft iedereen automatisch gekregen, ik kijk daar ook niet naar, er zijn mensen zonder dat woord die er meer vanaf weten dan met.Super Expert is echter niet automatisch.
@HRV een modem zomaar vervangen doet ziggo niet.
Daarom de vragen in mijn eerste bericht, heb ik niet bedacht is het systeem van ziggo.
Dan krijg je van een paar getallen freaks (die de getallen van jouw post lezen en beoordelen) een reactie.
Als uit die reactie naar voren komt om het aop te vervangen dan zal een super-expert een moderator inlichten of wijzen op dit topic.
Dan gaat de administratie van ziggo aan het werk en wordt er een monteur ingepland, komt de datum en tijd niet uit dan kun je dat zelf wijzigen. Het aop is van ziggo en als dat vervangen moet worden dan is dat gratis maar moet wel door een monteur gebeuren.
Het opsturen van een modem zal, als het nodig is, verzonden worden met postnl en daar krijg je dan een mail met track en trace over. Modem installeren doe je zelf.
Dat is de werkwijzen die door ziggo gevolgd wordt en wij hierboven proberen uit te voeren.
Goed om te zien dat iedereen het dialoog aangaat! Daarmee komen we het verst, inderdaad. De Ubee 1318 is in ieder geval besteld en wordt zo snel mogelijk door PostNL bij je thuis aangeboden. Uiteraard volgt er nog een Track & Trace code.
Zoals in het topic genoemd behoort het AOP tot het Ziggo domein en ben je zelf niet bevoegd om het AOP te vervangen. Deze regel hanteren we omdat er simpelweg situaties zijn waarbij klanten zelf aan de gang zijn gegaan en helaas storingen in ons netwerk veroorzaken. Uiteraard mag je de rest van de binnenhuis situatie zoals splitters naar eigen inzicht en kennis plaatsen.
Ik ben zo vrij geweest om de monteursafspraak in te plannen. De monteur komt aanstaande vrijdag 16-12-2022 in het tijdvak 17.00 - 22.00 uur bij je langs. Komt het niet uit? Wijzig de afspraak dan in de Mijn Ziggo omgeving.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Het is je vast en zeker opgevallen, iedere community-gebruiker heeft een level bij de gebruikersnaam staan. Wat deze levels precies inhouden lees je hier. Van Nieuwkomer tot Super Experts en alles er ...