1
Vraag
2
Reacties
HRV

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Vervangen modem

Ik heb nu een wit smart-wifi modem van Ziggo met een Puma chipset en ik heb erg veel last van latency problemen. Niet continue, wel veel te vaak.

 

Modem staat in bridge mode en de rest van mijn netwerk is gebaseerd op Unifi. Het meest werk ik bekabeld vanaf mijn buro en zakelijke laptop, dus enige wifi problemen kunnen we uitsluiten.

 

Ik zou heel graag overstappen naar een modem zonder Puma chipset. Wat kunnen jullie hiervoor regelen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goed om te zien dat iedereen het dialoog aangaat! Daarmee komen we het verst, inderdaad. De Ubee 1318 is in ieder geval besteld en wordt zo snel mogelijk door PostNL bij je thuis aangeboden. Uiteraard volgt er nog een Track & Trace code.

Zoals in het topic genoemd behoort het AOP tot het Ziggo domein en ben je zelf niet bevoegd om het AOP te vervangen. Deze regel hanteren we omdat er simpelweg situaties zijn waarbij klanten zelf aan de gang zijn gegaan en helaas storingen in ons netwerk veroorzaken. Uiteraard mag je de rest van de binnenhuis situatie zoals splitters naar eigen inzicht en kennis plaatsen. 

Ik ben zo vrij geweest om de monteursafspraak in te plannen. De monteur komt aanstaande vrijdag 16-12-2022 in het tijdvak 17.00 - 22.00 uur bij je langs. Komt het niet uit? Wijzig de afspraak dan in de Mijn Ziggo omgeving.

Bekijk in context

28 Reacties 28
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

de vragen die gaan komen.

plaats een foto van het eerste punt waar ziggo binnen komet, meestal groene kabel met witte aansluit doos.

Dan een foto van de eventuele splitters en versterkers.

En dan vanuit het modem de up en downstream evenals de netwerk historie.

meestal kun je met http://192.168.100.1 in het modem komen.

Maar je geeft nu nog niet aan welk modem dus is het een beetje gissen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @HRV ,

Na het uitsluiten van andere dingen kan dat inderdaad.Je kan dan een Ubee of Sagemcom nemen, ik raad zeker aan de Ubee te nemen.Deze is beter dan de Sagemcom is mijn ervaring en prima geschikt in jouw situatie.

Kan je wel een foto van het AOP(coax aansluiting) maken?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

En je glazenbol was ook al stuk 🙂

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@S4R  bol stuk en de vijfde ook geen nieuwe gekregen ik wacht nu nog even op de 25e.

HRV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Bij deze de gevraagde informatie.

 

HRV_0-1670528124407.jpeg

 

 

Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
18420000000.738256 qam31
26180000003.740256 qam3
36260000002.940256 qam4
46340000002.740256 qam5
5642000000240256 qam6
6650000000340256 qam7
76580000002.740256 qam8
86660000003.940256 qam9
96740000003.940256 qam10
10682000000440256 qam11
116900000003.540256 qam12
126980000002.740256 qam13
13706000000340256 qam14
147140000002.440256 qam15
157540000002.940256 qam20
167620000002.438256 qam21
177780000001.738256 qam23
187860000001.738256 qam24
19802000000138256 qam26
208100000001.438256 qam27
218180000001.238256 qam28
228260000001.540256 qam29
236100000003.540256 qam2
24850000000-0.238256 qam32


Gebundelde downstream-kanalen

Kanaal Locked Status RxMER (dB) Fouten voor RS Fouten na RS
1Locked38.924701098
2Locked40.9960
3Locked40.33720
4Locked40.91150
5Locked40.33160
6Locked40.3940
7Locked40.31680
8Locked40.9630
9Locked40.31420
10Locked40.917912
11Locked40.91770
12Locked40.31470
13Locked40.31050
14Locked40.34160
15Locked40.31520
16Locked38.92230
17Locked38.91330
18Locked38.92090
19Locked38.65680
20Locked38.92130
21Locked38.94128
22Locked40.31790
23Locked40.91540
24Locked38.6881

0

 

 

 

 

 

 

HRV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

 

Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) Symbol Rate (ksps) Modulatie Kanaalnummer

13840000046.8512064 qam2
24520000046.8512064 qam1
33180000046256064 qam3
42860000045.3256064 qam4



Gebundelde upstream-kanalen

Kanaal Kanaal soort T1 Timeouts T2 Timeouts T3 Timeouts T4 Timeouts

1ATDMA00150
2ATDMA00120
3ATDMA00110
4ATDMA00130

 

 

Netwerk historie

Tijd Prioriteit Omschrijving

08/12/2022 20:55:45noticeLAN login Success;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 13:53:12criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 08:37:41Let op!Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:35:56criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:35:54Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:35:29criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:35:0Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:34:34criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:34:33Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:34:13criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:34:12Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:33:50criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:33:50Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:33:19criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:33:18Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:32:53criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:32:52Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:32:25criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:32:25Let op!B-INIT-RNG Failure - Retries exceeded;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;
25/11/2022 02:32:0criticalNo Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:67:37:0e;CMTS-MAC=00:17:10:8d:1d:1c;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.0;

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dit AOP voldoet niet meer voor het nieuwe modem.Er kan het beste een nieuwe AOP(TRISZ of BTV01SET) worden geplaatst door een monteur (kosteloos) met eventueel een POA254+nieuwe F-F kabel.

De connector op de TV kabel kan het beste ook vervangen worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De connector op de TV kabel is prima afgeschermd, volledig dicht metaal met een plastic draaiklem.

Heel het huis ligt hier vol mee en geen spat instraling en/of storing.

 

Bert_0-1670582807859.png

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ok @Bert , begreep van een monteur dat die niet meer voldeed.

HRV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Van mij mag alles vervangen worden. Maar hoe kan ik dat regelen?

Gaat Ziggo automatisch de nieuwe spullen opsturen?

Verwijderd account
Niet van toepassing

Een moderator komt binnen enkele dagen langs om een monteur in te plannen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@HRV  schreef:

Van mij mag alles vervangen worden. Maar hoe kan ik dat regelen?

Gaat Ziggo automatisch de nieuwe spullen opsturen?


Wat bedoel je met alles vervangen?

Een gratis monteur geld alleen voor wat onder Ziggo valt.

De 1e wandcontactdoos met de 1e splitter en 1e korte kabels.

Verder in je woning is voor jezelf of kan een Ziggo monteur in orde maken tegen kostprijs, als hij toch in huis is.

jansmarcel

Level 16
  • 1410Posts
  • 68Oplossingen
  • 697Likes

HIj is zoals Bert zegt nog geschikt daar deze van metaal is met een kunststof klem. Komen echter problemen door instraling van 4G om de hoek dat zou het kunnen zijn dat deze dat niet meer trekt. Daarvoor heeft Hirschmann deze voor op de markt gebracht (zie plaatje). Als 4G instraling niet de oorzaak is voldoet deze nog prima.
Zelf een monteur in huis gehad na een storing. Hij verving 1 connector aan de kabel naar de Next met onderstaande (hij vond hem te los zitten) en de ander zat goed en liet hij zitten.

jansmarcel_0-1670674057953.png

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Verwijderd account  schreef:

Ok @Bert , begreep van een monteur dat die niet meer voldeed.


Er zijn monteurs die alles willen vervangen wat er niet meer uitziet, zoals de huidige stekkers die geplaatst worden, maar dat is in veel gevallen helemaal niet nodig, volgens andere monteurs, die de oudere materialen goed kennen.

 

De meeste volledig metalen coax stekkers zijn al bijna 20 jaar verkrijgbaar en volledig Ziggo geschikt en hebben Kabel Keur.

Die stekker die op de foto te zien is, is hier al 17 jaar in gebruik en ze zijn ook noch steeds te koop, alleen nu met een metalen draaiklem, omdat de plastic te snel defect kon raken.

 

HAAKSE TV-PLUG 9.5mm/2.3mm - VROUWELIJK - METAAL - Haakse tv-plug 9.5mm/2.3mm - vrouwelijk - metaal (allekabels.nl)

HRV
Topicstarter
Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Wat een berg reacties zeg.  Mag ik even eerlijk zijn?

 

Veel van de (goedbedoelde) meningen in dit topic voegen denk ik heel weinig toe. Het lijkt mij er meer op dat sommigen op punten jagen om hun status als "expert" te verhogen. Ik wordt een beetje moe van alle (al dan niet zelfbenoemde) experts die elkaar napraten of tegenspreken.

 

De vraag is denk ik duidelijk, ik wil van die Puma chipset af. Dus een nieuw modem.

Ik hoef geen monteur. Ben perfect in staat om zaken zelf te regelen.

Als er een nieuw AOP moet komen, fantastisch, dat kan ik zelf ook wel.

De Hirschmann connectoren zijn volgens mij nog goed. Volledig metaal, behalve de "schroefdop" en zoals @Bert terecht aangeeft ook nog steeds met kabelkeur. Maar als die ook vervangen moet worden, maakt mij niet uit, ik doe het graag.

 

Dus Ziggo, als het kan, stuur alstjeblieft een nieuw modem en eventueel AOP en connector als dat nodig is. 

 

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

er zijn gewoon bepaalde werkwijzes

een AOP mag je niks zelf mee doen dit MOET door een monteur gebeuren

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @HRV ,

Dat tegenspreken is juist goed, ik weet ook niet alles, en ik leer van anderen door dat tegenspreken weer meer.

Op een forum leren mensen veel van elkaar, en zonder tegenspreken gebeurd dat niet.

Dat woord Expert heeft iedereen automatisch gekregen, ik kijk daar ook niet naar, er zijn mensen zonder dat woord die er meer vanaf weten dan met.Super Expert is echter niet automatisch.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@HRV een modem zomaar vervangen doet ziggo niet.
Daarom de vragen in mijn eerste bericht, heb ik niet bedacht is het systeem van ziggo.
Dan krijg je van een paar getallen freaks (die de getallen van jouw post lezen en beoordelen) een reactie.

Als uit die reactie naar voren komt om het aop te vervangen dan zal een super-expert een moderator inlichten of wijzen op dit topic.
Dan gaat de administratie van ziggo aan het werk en wordt er een monteur ingepland, komt de datum en tijd niet uit dan kun je dat zelf wijzigen. Het aop is van ziggo en als dat vervangen moet worden dan is dat gratis maar moet wel door een monteur gebeuren.
Het opsturen van een modem zal, als het nodig is, verzonden worden met postnl en daar krijg je dan een mail met track en trace over. Modem installeren doe je zelf.
Dat is de werkwijzen die door ziggo gevolgd wordt en wij hierboven proberen uit te voeren.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Goed om te zien dat iedereen het dialoog aangaat! Daarmee komen we het verst, inderdaad. De Ubee 1318 is in ieder geval besteld en wordt zo snel mogelijk door PostNL bij je thuis aangeboden. Uiteraard volgt er nog een Track & Trace code.

Zoals in het topic genoemd behoort het AOP tot het Ziggo domein en ben je zelf niet bevoegd om het AOP te vervangen. Deze regel hanteren we omdat er simpelweg situaties zijn waarbij klanten zelf aan de gang zijn gegaan en helaas storingen in ons netwerk veroorzaken. Uiteraard mag je de rest van de binnenhuis situatie zoals splitters naar eigen inzicht en kennis plaatsen. 

Ik ben zo vrij geweest om de monteursafspraak in te plannen. De monteur komt aanstaande vrijdag 16-12-2022 in het tijdvak 17.00 - 22.00 uur bij je langs. Komt het niet uit? Wijzig de afspraak dan in de Mijn Ziggo omgeving.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic