1
Vraag
2
Reacties
Björn

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Vervangen modem EVW321B

Hallo,


Sinds 2013 hebben wij het Ubee EVW321B modem. Het komt steeds vaker voor dat er storingen zijn en we het modem moeten resetten. Het modem lijkt aan vervanging toe. Ook willen we graag van de mogelijkheden van smart wifi met extra mesh wifipunten gebruik maken. Is het mogelijk om een nieuw modem te sturen?

 

Alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Björn en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag een topic bent gestart op het forum! Zo te lezen is expert @tobiastheebe al druk met je aan het analyseren geslagen. De aansluiting, zoals terug te zien op de foto's, ziet er verder prima uit. Ook als ik een blik werp op het signaal zie ik daar geen bijzonderheden terug. Het modem wat je hebt (UbeeEVW321) gaat al wel enige tijd mee. Het lijkt mij goed om dit modem te vervangen. Je krijgt van mij kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketbezorging van Post NL. Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je aan ons weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic. Er kan dan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) toegestuurd worden.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Ter controle van installatie en signaal, beide moeten in orde zijn voor een goede werking van het modem:

 

Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.

Björn
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie. Zie foto’s.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

 

Zo te zien is de installatie al van een (min of meer) algehele upgrade voorzien, deze ziet er prima uit. Ook het signaal vertoont geen bijzonderheden.

 

Is het modem in de meterkast geplaatst en direct op de splitter (POA 01-UPC) aangesloten?

 

Zou je het kapje van de splitter willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.

Björn
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, klopt. Onlangs is er een ziggo monteur langsgeweest die merkte dat onze aansluiting in de hele buurt veel ruis gaf en heeft zodoende de aansluiting vernieuwd. Daarna was het signaal veel beter.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Björn en een warm welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag een topic bent gestart op het forum! Zo te lezen is expert @tobiastheebe al druk met je aan het analyseren geslagen. De aansluiting, zoals terug te zien op de foto's, ziet er verder prima uit. Ook als ik een blik werp op het signaal zie ik daar geen bijzonderheden terug. Het modem wat je hebt (UbeeEVW321) gaat al wel enige tijd mee. Het lijkt mij goed om dit modem te vervangen. Je krijgt van mij kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketbezorging van Post NL. Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je aan ons weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@Björn We zijn heel erg benieuwd naar jouw  bevindingen met het nieuwe modem. Laat je het aan ons weten? Als wij jou nog ergens mee kunnen helpen horen wij het natuurlijk ook graag. 

Björn
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Paul, heel blij met het nieuwe modem. Dit heeft het internet/wifi een stuk stabieler en veel sneller gemaakt.

grt, Björn 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

We zijn ontzettend blij om dit te horen @Björn. Heel erg bedankt voor deze terugkoppeling en zo kun je weer met volle snelheid het world wide web op ^^ Mocht je onze hulp in de toekomst nodig hebben, dan weet je ons te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic