Hallo,
Sinds 2013 hebben wij het Ubee EVW321B modem. Het komt steeds vaker voor dat er storingen zijn en we het modem moeten resetten. Het modem lijkt aan vervanging toe. Ook willen we graag van de mogelijkheden van smart wifi met extra mesh wifipunten gebruik maken. Is het mogelijk om een nieuw modem te sturen?
Alvast bedankt.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Goedemiddag @Björn en een warm welkom op de Community,
Goed dat je met je vraag een topic bent gestart op het forum! Zo te lezen is expert @tobiastheebe al druk met je aan het analyseren geslagen. De aansluiting, zoals terug te zien op de foto's, ziet er verder prima uit. Ook als ik een blik werp op het signaal zie ik daar geen bijzonderheden terug. Het modem wat je hebt (UbeeEVW321) gaat al wel enige tijd mee. Het lijkt mij goed om dit modem te vervangen. Je krijgt van mij kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketbezorging van Post NL. Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je aan ons weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic. Er kan dan een nieuwe modemrouter (SmartWifi modem, voorheen Connect Box) toegestuurd worden.
Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.
Ter controle van installatie en signaal, beide moeten in orde zijn voor een goede werking van het modem:
Zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Zou je tevens de downstream/upstream-gegevens van het modem willen plaatsen? Instructies zijn hier te vinden.
Zo te zien is de installatie al van een (min of meer) algehele upgrade voorzien, deze ziet er prima uit. Ook het signaal vertoont geen bijzonderheden.
Is het modem in de meterkast geplaatst en direct op de splitter (POA 01-UPC) aangesloten?
Zou je het kapje van de splitter willen verwijderen (instructies)? Dit zorgt soms voor problemen. Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
Ja, klopt. Onlangs is er een ziggo monteur langsgeweest die merkte dat onze aansluiting in de hele buurt veel ruis gaf en heeft zodoende de aansluiting vernieuwd. Daarna was het signaal veel beter.
Goedemiddag @Björn en een warm welkom op de Community,
Goed dat je met je vraag een topic bent gestart op het forum! Zo te lezen is expert @tobiastheebe al druk met je aan het analyseren geslagen. De aansluiting, zoals terug te zien op de foto's, ziet er verder prima uit. Ook als ik een blik werp op het signaal zie ik daar geen bijzonderheden terug. Het modem wat je hebt (UbeeEVW321) gaat al wel enige tijd mee. Het lijkt mij goed om dit modem te vervangen. Je krijgt van mij kosteloos een nieuw SmartWifi modem toegestuurd. Binnen 3 a 4 werkdagen ontvang je het nieuwe modem met de pakketbezorging van Post NL. Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat. Laat je aan ons weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?
@Björn We zijn heel erg benieuwd naar jouw bevindingen met het nieuwe modem. Laat je het aan ons weten? Als wij jou nog ergens mee kunnen helpen horen wij het natuurlijk ook graag.
Hi Paul, heel blij met het nieuwe modem. Dit heeft het internet/wifi een stuk stabieler en veel sneller gemaakt.
grt, Björn
We zijn ontzettend blij om dit te horen @Björn. Heel erg bedankt voor deze terugkoppeling en zo kun je weer met volle snelheid het world wide web op ^^ Mocht je onze hulp in de toekomst nodig hebben, dan weet je ons te vinden.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.