Aangezien dit de enige weg is om mijn connectbnox omgeruild te krijgen voor een ubee modem bij deze dus het verzoek om mij een ubee modem op te sturen.
Ik vind het erg raar dat zowel de klantenservice als de Ziggo winkel (in Groningen) dit niet mogen/willen doen.
En dat dit de enige weg is om het voor elkaar te krijgen. Begin er nl last van te krijgen dat de snelheid via een VPN verbinding niet optimaal is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Nee laat maar, vorig jaar was er al eens een monteur werkzaam bij de straatkast en heeft toen al eens de lijn gemeten en toen was alles ok. Ik hou nog wel even vol met dat brakke ziggo modem en wacht wel tot Delta glasvezel gaat aanleggen. En als dat te lang duurt koop ik zelf wel een die geen puma6 chipset heeft. Scheelt ziggo weer een modem kunnen ze nog meer aan de aandeelhouders uitkeren.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Ubee is een zakelijk modem, de standaard consumenten helpdesk en de winkel kunnen dit niet uitvoeren.
Een Ubee wordt in alleen uitzonderlijke gevallen opgestuurd.
Ook heeft de Ubee Docsis 3.1 modem de nieuwste aansluitmaterialen nodig om optimaal te kunnen functioneren.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Dan kan gelijk gekeken worden of er nieuwere aansluitmaterialen verstuurd moeten worden of zelfs de 1e wandcontactdoos, waar Ziggo je woning binnenkomt, vervangen moet worden.
Hier de foto's waar je om gevraagd hebt.
De huidige niet afgeschermde stekkers vangen 4G 5G Digitenne en nog veel signalen op en zetten dit keurig op je coax netwerk, met allerlei problemen tot gevolg.
Al vanaf 2012 wordt geadviseerd om afgeschermde stekkers te gebruiken op alle coax aansluiting, deze hebben de aanduiding Kabel keur en/of Ziggo geschikt.
Om je huidige binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
Hier zal een ander modem niet direct een oplossing bieden.
Een Ziggo moderator kan je gratis een een andere kabel naar je modem sturen, de rest in huis is voor jezelf of een Ziggo monteur kan dit in orde brengen voor € 50,00.
En mogelijk helpen de volgende stappen:
Goedemiddag @JKZ,
Welkom op de Community! Ook fijn dat er in dit topic al goede reacties staan.
Ik sluit mij ook aan wat Bert heeft geschreven, een gratis nieuwe coaxkabel is daarom onderweg. Laat je weten als deze binnen is en of je zelf met de vervolgstappen aan de slag kan?
Afhankelijk daarvan sturen we daarna graag een Ubee modem en/of een monteur. We horen graag!
Bert,
Hier de overzichten van het modem.
Het signaal komt heel zwak binnen, verder ziet het signaal er wel redelijk schoon uit.
Hopen dat de nieuwe kabel gaat werken, anders moeten er nog vervolgstappen komen< zoals voorgesteld door Erik P van Ziggo.
Hi @JKZ,
Inmiddels alles aangesloten met de nieuwe kabel? Werkt dit goed of heb je alsnog problemen met signaal? 😄
Helaas niet, wat het probleem zit ook niet in de kabel maar in het modem. Het bevat de beruchte intel puma6/7 chipset (https://lookgadgets.com/articles/intel-puma-modems-list/).
zolang het signaal zwak is lost een ander modem niks op.
in dat geval zal waarschijnlijk een monteur langs moeten komen die het signaal in de straatkast kan versterken
Een monteur kunnen we zeker langs sturen als die nodig is :-)! Lees hier alvast de voorwaarden en laat weten of je er voor open staat: https://www.ziggo.nl/klantenservice/monteur/monteur-kiezen#/ik-wil-hulp-met-een-storing/storingsmont...
Als je akkoord bent, kunnen we iemand voor je inplannen!
Nee laat maar, vorig jaar was er al eens een monteur werkzaam bij de straatkast en heeft toen al eens de lijn gemeten en toen was alles ok. Ik hou nog wel even vol met dat brakke ziggo modem en wacht wel tot Delta glasvezel gaat aanleggen. En als dat te lang duurt koop ik zelf wel een die geen puma6 chipset heeft. Scheelt ziggo weer een modem kunnen ze nog meer aan de aandeelhouders uitkeren.
"En als dat te lang duurt koop ik zelf wel een die geen puma6 chipset heeft."
De enige eigen modems die je aan kunt schaffen hebben wel een Puma chipset.
Zal aan mij liggen, maar de Puma presteerd bij mij prima, beter dan de brakke Box 12 van KPN deed.
Lijkt mij vaak hier voorkomen, ik heb wat gelezen en dat moet veranderen anders lost het niks op, ikzelf heb iets van, eerst de echte basis in orde, hier dus de bekabeling en het te zwakke signaal, dan verder kijken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.