1
Vraag
2
Reacties
Wibo N

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vervangen Ubee 320b modem?

We zijn in 2018 verhuisd naar een andere woning en hebben toen ons modem meegenomen.

Wel is toen alles aangesloten door een monteur van Ziggo.

 

Nu heb ik sinds enige weken last van een haperende internet verbinding en uitvallende WIFI.

Moet soms meerdere malen per week het modem resetten voordat deze weer werkt.

 

Moet het modem soms worden vervangen?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Wibo N
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Het is zeker niet de bedoeling dat je het modem praktisch op dagelijkse basis moet resetten. Ik ben dan ook blij dat je even aan de bel trekt wat betreft jouw verbinding. 

Het modem wat je van ons in bruikleen hebt is al wat een ouder beestje. In geval van problemen ruilen wij deze altijd voor je om voor een Connectbox. Ik heb dan ook gelijk een nieuw modem voor je op de post gedaan. Binnen enkele dagen wordt deze door Post NL bezorgd. Uiteraard ontvang je een Track en Trace zodra de zending is aangemeld. 

De kans bestaat dat ook de aansluiting zelf toe is aan een update. Ik ben daarom zo vrij geweest om ook gelijk een nieuwe splitter en coax-kabel voor het modem toe te sturen. Laat je ons weten hoe het gaat met jouw verbinding zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten?

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dat zou zomaar kunnen, maar dat is niet zomaar te zeggen.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Wibo N
Een warm welkom op de Ziggo Community. 

Het is zeker niet de bedoeling dat je het modem praktisch op dagelijkse basis moet resetten. Ik ben dan ook blij dat je even aan de bel trekt wat betreft jouw verbinding. 

Het modem wat je van ons in bruikleen hebt is al wat een ouder beestje. In geval van problemen ruilen wij deze altijd voor je om voor een Connectbox. Ik heb dan ook gelijk een nieuw modem voor je op de post gedaan. Binnen enkele dagen wordt deze door Post NL bezorgd. Uiteraard ontvang je een Track en Trace zodra de zending is aangemeld. 

De kans bestaat dat ook de aansluiting zelf toe is aan een update. Ik ben daarom zo vrij geweest om ook gelijk een nieuwe splitter en coax-kabel voor het modem toe te sturen. Laat je ons weten hoe het gaat met jouw verbinding zodra je alles hebt ontvangen en aangesloten?

Wibo N
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Bert 

 

zie hieronder, volgens mij niets vreemds

WiboN_1-1626091468918.png

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Een paar waarden die buiten de normaal waarden gaan en allerlei problemen kunnen veroorzaken.

 

Te veel ruis, dat zie je aan de SNR die beneden de 33 zit en een te hoge upstream boven de 49, wat wijst op een te hoge weerstand ergens, een obstakel waardoor het modem niet de Ziggo servers / het internet kan bereiken om de juiste opdrachten te geven voor een soepel internet.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mogelijk moet er ook van alles vervangen worden, maar er is al het één en ander verstuurd las ik.

 

Bert_0-1626092633014.png

 

Wibo N
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert,

Dank voor je sneller reactie, hieronder de foto's

Alle kanten op moet het signaal door muren c.q. een betonvloer heen, de meterkast zelf zit vol met groepen en dus ook bedrading.

De blauwe PTT kabel wordt niet meer gebruikt

Modem hangt op ca 1,8 meter hoogte in de meterkast.

modem_meterkast_s.jpgsplitter_meterkast_s.jpgversterker_meterkast_s.jpg

Wibo N
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Cecilia 

 

Heb een doos ontvangen met daarin het modem, dank voor de snelle service.

Helaas ontbreekt bij het modem de muurbeugel, waardoor ophangen in de meterkast wat moeilijker gaat. Ook de splitter en coax kabel zaten er niet bij.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@Wibo N Fijn dat je het nieuwe modem zo snel hebt ontvangen! Bij deze heb ik ook een ophangbeugel voor je op de post gedaan 🙂

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Splitter en kabel komen per reguliere briefpost.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic