De Ziggo SmartWifi app: versie NL 2.28
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Wij hebben al heel lang een Ubee evw3200 modem.
De wifi valt al een hele tijd regelmatig weg, wij dachten dit op te lossen door de laptop en smart tv bedraad aan te sluiten.
Maar ook nu ondervinden we bedraad dezelfde problemen.
Alle geboden oplossingen op de website hebben we zonder resultaat geprobeerd.
Ben ik toe aan een nieuwe modem en kan ik deze online aanvragen?
Bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @ronnie.erica.gankema
Een warm welkom op de Ziggo Community
Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt wat betreft jouw internetverbinding. Vooral in deze periode is het internet belangrijker dan ooit geworden. Ik zie dat je al contact hebt gehad met één van mijn collega's en dat er een nieuw modem is verstuurd. Deze is gisteren bezorgd door Post NL.
Ook heeft mijn collega je een nieuwe POA-01 splitter en nieuwe aansluitkabel voor je modem toegestuurd. Deze ontvang je spoedig in de bus.
Uw modem is inderdaad verouderd en zal op verzoek door de helpdesk worden vervangen door een Connectbox. Als echter ook bedraad de verbinding steeds wegvalt is er meer aan de hand. Hoe ziet uw AOP eruit. Graag een foto daarvan met de daarop aangesloten splitter en evt ander netwerkcomponenten.
Die splitter is ook oud. Het AOP daaronder zal ook wel aan vervanging toe zijn.
Hi @ronnie.erica.gankema
Een warm welkom op de Ziggo Community
Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt wat betreft jouw internetverbinding. Vooral in deze periode is het internet belangrijker dan ooit geworden. Ik zie dat je al contact hebt gehad met één van mijn collega's en dat er een nieuw modem is verstuurd. Deze is gisteren bezorgd door Post NL.
Ook heeft mijn collega je een nieuwe POA-01 splitter en nieuwe aansluitkabel voor je modem toegestuurd. Deze ontvang je spoedig in de bus.
Hallo,
Wij hebben al enige tijd een probleem met ons UBEE 3200 -modem in die zin dat de wifi met enige regelmaat uitvalt/instabiel is. Dat is lastig, ook als we met meer mensen thuis werken. Opnieuw starten van het modem helpt soms, maar veelal lost dat het probleem niet op.
Verder zendt dit modem niet uit op de 5 Mhz frequentie, wat vanwege andere modems bij ons in de straat lastig is (veel op 2.4).
We hebben enige tijd geleden -na een eerdere melding- een coax kabeltje toegestuurd gekregen, wat helaas niet de oplossing was. De wifi blijft (onregelmatig) wegvallen.
Voorts valt onze smart tv met enige regelmaat (erg storend) uit, omdat het geen signaal krijgt. Dit is komt vooral voor bijhet kijken van Netflix series/films, omdat dan het smart deel (cq. via de wifi) weer opnieuw opgestart moet worden.
Het modem staat bij ons in de vensterbank, vlak naast het aansluitpunt en is erg warm (staat niet in de zon). Dat scheelt uiteraard met de huidige gasprijzen, maar is toch wat zorgwekkend.
Ik zag dat het handig is als jullie de upstream/downstream waarden hebben + een foto van de aansluiting (zie bijlage).
Bedankt alvast.
Job Drenth
@Fam_drenth OK duidelijk, hier moet vrijwel zeker een splitter komen met een nieuwe kabel naar het modem en een nieuw modem.
Ziggo kan je die gratis opsturen.
Een modem achter een versterker kan problemen ondervinden, hoeft niet, maar vandaar de splitter met aparte kabel naar modem.
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Hi @Fam_drenth,
Goed dat je je hier meldt! En top dat @Bert je direct van alle goede informatie heeft voorzien. Ik ga voor je aan de slag en ga je direct een nieuw modem en aansluitmateriaal sturen 🙂
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Let op: Vanaf 27 juni wordt de nieuwste versie van de Ziggo SmartWifi app gefaseerd uitgerold. Hier hoef je verder niets voor te doen en je ontvangt de update op je apparaat zoals gebruikelijk. Heb je...