1
Vraag
2
Reacties
ronnie.erica.ga

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vervangen UBEE EVW3200 modem

Wij hebben al heel lang een Ubee evw3200 modem.

De wifi valt al een hele tijd regelmatig weg, wij dachten dit op te lossen door de laptop en smart tv bedraad aan te sluiten.

Maar ook nu ondervinden we bedraad dezelfde problemen.

Alle geboden oplossingen op de website hebben we zonder resultaat geprobeerd.

Ben ik toe aan een nieuwe modem en kan ik deze online aanvragen?

Bedankt!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @ronnie.erica.gankema 
Een warm welkom op de Ziggo Community 

Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt wat betreft jouw internetverbinding. Vooral in deze periode is het internet belangrijker dan ooit geworden. Ik zie dat je al contact hebt gehad met één van mijn collega's en dat er een nieuw modem is verstuurd. Deze is gisteren bezorgd door Post NL.

Ook heeft mijn collega je een nieuwe POA-01 splitter en nieuwe aansluitkabel voor je modem toegestuurd. Deze ontvang je spoedig in de bus. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Uw modem is inderdaad verouderd en zal op verzoek door de helpdesk worden vervangen door een Connectbox. Als echter ook bedraad de verbinding steeds wegvalt is er meer aan de hand. Hoe ziet uw AOP eruit. Graag een foto daarvan met de daarop aangesloten splitter en evt ander netwerkcomponenten.

 

ronnie.erica.ga
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor uw reactie.

Ik zal in ieder geval contact opnemen met de helpdesk om de modem te vervangen.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

Die splitter is ook oud. Het AOP daaronder zal ook wel aan vervanging toe zijn.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @ronnie.erica.gankema 
Een warm welkom op de Ziggo Community 

Goed dat je even aan de spreekwoordelijke bel trekt wat betreft jouw internetverbinding. Vooral in deze periode is het internet belangrijker dan ooit geworden. Ik zie dat je al contact hebt gehad met één van mijn collega's en dat er een nieuw modem is verstuurd. Deze is gisteren bezorgd door Post NL.

Ook heeft mijn collega je een nieuwe POA-01 splitter en nieuwe aansluitkabel voor je modem toegestuurd. Deze ontvang je spoedig in de bus. 

Fam_drenth

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Wij hebben al enige tijd een probleem met ons UBEE 3200 -modem in die zin dat de wifi met enige regelmaat uitvalt/instabiel is. Dat is lastig, ook als we met meer mensen thuis werken. Opnieuw starten van het modem helpt soms, maar veelal lost dat het probleem niet op.

Verder zendt dit modem niet uit op de 5 Mhz frequentie, wat vanwege andere modems bij ons in de straat lastig is (veel op 2.4).

 

We hebben enige tijd geleden -na een eerdere melding- een coax kabeltje toegestuurd gekregen, wat helaas niet de oplossing was. De wifi blijft (onregelmatig) wegvallen.

 

Voorts valt onze smart tv met enige regelmaat (erg storend) uit, omdat het geen signaal krijgt.  Dit is komt vooral voor bijhet kijken van Netflix series/films, omdat dan het smart deel (cq. via de wifi) weer opnieuw opgestart moet worden.

 

Het modem staat bij ons in de vensterbank, vlak naast het aansluitpunt en is erg warm (staat niet in de zon). Dat scheelt uiteraard met de huidige gasprijzen, maar is toch wat zorgwekkend.

 

Ik zag dat het handig is als jullie de upstream/downstream waarden hebben + een foto van de aansluiting (zie bijlage).

 

Bedankt alvast.

 

Job Drenth

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Fam_drenth OK duidelijk, hier moet vrijwel zeker een splitter komen met een nieuwe kabel naar het modem en een nieuw modem.

Ziggo kan je die gratis opsturen.

Een modem achter een versterker kan problemen ondervinden, hoeft niet, maar vandaar de splitter met aparte kabel naar modem.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Fam_drenth

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als aanvulling nog de speed test (zondagavond).

 

Lijkt me dat bijv. de donwloadsnelheid aanmerkelijk hoger zou moeten liggen.  Ligt ook wel eens rond de 40 Mbps, maar dat is wel zo'n beetje de max.

 

Nb. Computer hangt rechtstreeks aan het modem.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Fam_drenth,

 

Goed dat je je hier meldt! En top dat @Bert je direct van alle goede informatie heeft voorzien. Ik ga voor je aan de slag en ga je direct een nieuw modem en aansluitmateriaal sturen 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic