1
Vraag
2
Reacties
Frank van Olden

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Vertraging internetverbinding

Hallo,

Sinds een paar weken heb ik bij het opstarten van mijn notebook geen internetverbinding. Windows geeft aan dat er een verbinding is, maar zodra ik het internet op wil lukt dit niet. Dit duurt meestal een paar minuten en dan werk het internet weer. Ook mijn iPhone en iPad hebben niet direct internet, is heel irritant. Deze vertraging  doet zich voor op mijn Wi-Fi- als bekabeld netwerk. Ik heb TP-link Deco M9 en mijn modem is een Cisco EPC3928AD. Nu heb ik sinds een paar weken een LG soundbar met Google Assistant in mijn netwerk, zou het kunnen zijn dat deze de oorzaak is. Ik hoor het graag.

Vriendelijke groet,

Frank

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor alle info, @Frank van Olden. Als je de LG soundbar afkoppelt, ervaar je dan alsnog hetzelfde? Zo ja, weten we dat we die niet langer hoeven te verdenken. Ik ben ook nog even in de signalen gedoken maar kon daarin zo niets geks ontdekken. Wel zag ik dat jouw modem al sinds eind 2009 staat te draaien, dus mogelijk is die ook aan vervanging toe. Daarvoor in de plaats zouden we je (kosteloos) een nieuw modem kunnen toesturen. 

Bekijk in context

Frank van Olden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dag Monica,

De LG soundbar (type DSN8YG) is de boosdoener. De LG_Speaker_AP stoort niet alleen het Wi-Fi signaal maar geeft ook DNS foutmeldingen, omdat de AP deze DNS afdwingt: IPv4 DNS: 192.168.255.249. De oorzaak is nu helder en ik ga hiermee verder met LG support.

Toch hoop ik dat je aanbod om mij een nieuwe modem toe te sturen blijft staan. Want daar maak ik graag gebruik van. Ik hoor het van je.

Tot slot, fijne feestdagen en een mooi 2022!

Vriendelijke groet,

Frank

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Heb je de mediabox xl met je router verbonden?

Doe dat niet..

 

Verwijder uit thuisnetwerk | Klantenservice | Ziggo

Frank van Olden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt voor je reactie. De horizon media box is niet direct verbonden met de router, maar hangt wel in mijn Wi-Fi netwerk. Ik zal proberen de media box netwerkopties uit te schakelen en kijken of dat het probleem oplost.

Frank van Olden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De media box zit niet meer in het netwerk. Helaas was dit niet de oplossing. Kan ik een logfile van de Cisco modem inzien, misschien is hier iets uit te halen.

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen @Frank van Olden , een warm welkom op onze Ziggo Community! Een haperende verbinding is heel irritant. Zoals @Steefb al aangeeft is het heel belangrijk dat de mediabox XL enkel met de coax verbonden is. Een UTP kabel zorgt voor storingen. Je geeft aan dat je de netwerkopties hebt uitgeschakeld, dat is top! 

 

De logs van je modem kun je inzien door in te loggen op je modem. Wil je deze met ons delen? Dan kijken we even met je mee. 

Frank van Olden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Fijn dat jullie met mij mee willen kijken. De media box XL is alleen aangesloten met de coaxkabel. Op mijn Cisco modem heb ik de twee Wi-Fi radio kanalen uitgeschakeld. Voor Wi-Fi maak ik gebruik van de TP-link Deco M9. Die is aangesloten op poort 1 van de modem, met vast IP-adres. Op poort 4 zit mijn bedraad netwerk. Dit heeft tot een paar weken terug eigenlijk altijd goed gewerkt. Daarom verdenk ik de LG-soundbar van de vertraging in met netwerk, maar ik kan daarover weinig vinden op internet. Trouwens ook als mijn notebook uit de 'slaapstand' komt heb ik een paar minuten geen internet toegang. Terwijl Windows in het netwerk-icoontje aangeeft dit wel te hebben. Ik heb de DOCSIS bijgevoegd, misschien geeft deze wat geheimen prijs. Ik hoor het graag.

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Dank voor alle info, @Frank van Olden. Als je de LG soundbar afkoppelt, ervaar je dan alsnog hetzelfde? Zo ja, weten we dat we die niet langer hoeven te verdenken. Ik ben ook nog even in de signalen gedoken maar kon daarin zo niets geks ontdekken. Wel zag ik dat jouw modem al sinds eind 2009 staat te draaien, dus mogelijk is die ook aan vervanging toe. Daarvoor in de plaats zouden we je (kosteloos) een nieuw modem kunnen toesturen. 

Frank van Olden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank voor je reactie. Ten eerste: Graag maak ik gebruik van je aanbod om mijn oude modem (kosteloos) te laten vervangen door een nieuw modem. Ten tweede: De stap die je voorstelt om de LG soundbar af te koppelen heb ik nog niet ondernomen, niet zo slim denk ik nu. Ga ik morgen doen.

In mijn Wi-Fi netwerk zie ik een SSID LG_Speaker_AP, deze acteert op de 5 GHz band, kanaal 36 en is onbeveiligd! Op internet vind ik, in Engelstalige landen, meer meldingen hierover bij LG soundbars. Dit AP kan het Wi-Fi signaal, van in mijn geval de TP-link Deco M9, kunnen storen. Maar verklaart niet waarom ook mijn bekabelde netwerk problemen geeft, die komt rechtstreeks uit de modem. Misschien is dan toch de nieuwe modem de oplossing!

Frank van Olden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dag Monica,

De LG soundbar (type DSN8YG) is de boosdoener. De LG_Speaker_AP stoort niet alleen het Wi-Fi signaal maar geeft ook DNS foutmeldingen, omdat de AP deze DNS afdwingt: IPv4 DNS: 192.168.255.249. De oorzaak is nu helder en ik ga hiermee verder met LG support.

Toch hoop ik dat je aanbod om mij een nieuwe modem toe te sturen blijft staan. Want daar maak ik graag gebruik van. Ik hoor het van je.

Tot slot, fijne feestdagen en een mooi 2022!

Vriendelijke groet,

Frank

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey Frank. 

Goed gevonden! Fijn dat je achter de boosdoener bent. Natuurlijk staat het aanbod van Monica zeker nog. Ik ga een nieuw modem voor je aanvragen. Binnen een week moet je deze binnen hebben ^^. Alvast een fijne jaarwisseling en gelukkig 2022 gewenst! 

Frank van Olden
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ha Monica,

Top, dat je een nieuw modem voor mij aanvraagt. Ik zie het Ziggo pakketje wel verschijnen.

Vriendelijke groet,

Frank

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic